Chapter 25

Never Let You Go ( Malay version )

Baekhyun berlagak seperti biasa memasuki bilik itu.
Krystal segera meminta diri untuk ke tandas kerana tidak mahu  Baekhyun mengesyaki apa2 ..


Sekembalinya Krystal dari tandas, dia pelik melihat  Baekhyun serta  D.O dan ramai lagi sahabat yang rapat dengan Kris berada diluar bilik Kris .
 

Krystal menghampiri mereka.


‘Bila awak sampai ?’ soal Krystal kepada Chorong.

‘Baru je ‘ ringkas  Chorong .



’Baguslah semuanya ada disini,ada perkara penting yang perlu kita rahsiakan daripada pengetahuan Kris,’ Kris tidak dapat meneruskan kariernya sebagai basketball player, so kita mestilah support ke dia untuk menghadapi semua ni ‘ ujar Baekhyun  dengan suara perlahan dan lemah .

Krystal bagaikan hendak pitam disitu..
Suasana disitu sepi buat seketika .


Semuanya telah pulang,tinggallah Kris bersendirian di wadnya itu.
 Kris  terkenangkan semula kata2 Baekhyun  pada petang tadi .
Jauh disudut hatinya itu dia tidak dapat menerima kenyataan apabila dia terdengar perbualan disebalik pintu Baekhyun dan kawannya yang lain  bahawa dia tidak dapat meneruskan kariernya sebagai pemain bola sepak .

Dia sangat memerlukan Krystal pada saat getir begini.

Kris pasrah dengan apa yang berlaku terhadap dirinya itu .

Akhirnya Kris terlelap ditemani airmatanya

 Beberapa minggu kemudian ..

 
Kerana inginkan kepastian , Baekhyun pergi bertemu D.O untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai hubungan Kris dengan Krystal .

’ Boleh aku tanya kau sesuatu,aku harap kau jujur,’  soal Baekhyun memulakan perbualan .

’Ape dia ?’ 

’ Mengenai Kris dan Krystal kenapa korang rahsiakan perkara ni daripada aku ? Aku dah merampas Krystal dari Kris  kau tahu tak?! ’ bentak  Baekhyun. 

’ Aku dah agak kau pasti akan menayakan hal ni pada aku ,Aku dari awal lagi sudah bersediap sedia mengenai ni ..Bawak bersabar  Baekhyun .Benda dah lepaskan so takyah lah nak ungkit bagai lagipun Krystalkan dah bercinta dengan kau sekarang ni, ’

’Mereka berpisah sebab Kris yang nak dia terpaksa lepaskan Krystal sebab nak kejarkan impian dia untuk menjadi basketball player,.Kris mintak putus sebelum dia berlepas ke UK  .Mungkin perbuatan Kris tu salah .Aku tak berniat pun nak merahsiakan perkara ini daripada kau,tetapi ini ialah permintaan Kris sendiri,dia tak mahu kau tahu semua ni, ‘ Baekhyun telah menceritakan segala2nya kepada Baekhyun .

‘ Dari awal lagi aku rasa macam ada benda yang tak kena,aku tak mengendahkan ape yang hati  dan firasat aku cakap,tetapi rupa2nya semuanya betul .Cara Kris pandang Krystal pun aku dah boleh agak .Mereka selalu berkelakuan pelik depan aku.’ Keluh Baekhyun.
 

‘ Kau buatlah keputusan yang terbaik  Baekhyun .’

‘ Aku tak sangka yang benda ni akan jadi sampai macam ni sekali.Aku kecewa sangat dengan sikap Kris yang berahsia sangat dengan aku mengenai hal yang begini’ . Baekhyun kecewa.

Baekhyun telah membuat keputusan untuk memutuskan hubungannya dengan Krystal  walaupun dia tak rela.
Tapi untuk kebaikan Kris,dia terpaksa melepaskan Krystal..
Dia sanggup berkorban untuk Kris .

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
lovefdani #1
wow bm nk x sbr nk bce