CHAPTER 1 - Hidden Feeling

Love At The First Sight

 

"JR!JR!" teriak Min Hyun dari jauh sebelum dia tiba di hadapan JR.
 
"Kenapa ni? Kau menang loteri, ke?" Aku cuba menyakat sepupu aku yang seorang ini. Tapi, tak dinafikan. Memang gaya dia seperti orang yang baru menang loteri.
 
"Lebih kuranglah..."balasnya dengan malu-malu. Selalunya, dia berperangai macam ni, bila ada perkara yang berkaitan dengan Aron, pelajar lelaki yang diminatinya selama ini.
 
"Aron dah buat pengakuan kat kau, ke?" gurauku dan Min Hyun tercengang.
 
"Mana kau tahu?! 100% betul!" ucap Min Hyun sambil memaut bahuku dan kami mula berjalan menuju ke sekolah. "Orang yang aku suka, sukakan aku juga! Aku tak bertepuk sebelah tangan...hehehe..." Min Hyun tersengih dan aku turut tersenyum melihat dia gembira.
 
Aku mengeluh...'Sepupu aku yang baru bermula bersekolah di sini dah ada teman, tapi aku yang dah lama bersekolah di sini...masih solo...'
 
"Kau bila pula nak buat pengakuan dekat Ren?" Mataku terbeliak mendengar pertanyaan Min Hyun itu. "Kau kata, kau suka dia sejak pertama kali dia jejakkan kaki ke kelas kita. So,bila?" Aku merasa mukaku merah, dan panas. Malu. Aku meleraikan pautan Min Hyun di bahuku, lalu aku mengatur langkah selaju mungkin meninggalkannya.
 
Ren, pelajar lelaki yang berwajah gadis amat menarik perhatianku sejak pertama kali dia melangkah masuk ke kelas kami. Aku cuba merapatinya, namun aku tidaklah seberani yang disangka. Hanya dengan memandangnya dari jauhpun, dah cukup membuatkan jantungku berdegup kencang.
 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
gikwangwifue
#1
Chapter 4: sweet and cute :3
KJNYeol
#2
Chapter 4: yah Jren Sweet :_)