Bintang

Description

"Yen, cantik kan bintang-bintang tu?" Tanya Chad. Yen diam. Kejadah budak ni nak berfalsafah malam-malam buta ni apahal? 
  
 "Kau nak cakap apa sebenarnya?" Tanya Yen. Chad tarik sengih. 
  
 "Saja je la... Kalau kau nak tahu, bintang adalah benda kedua yang paling cantik aku pernah nampak selama 18 tahun aku bernafas..." Jeda. "Kau nak tahu apa yang pertama?"
  
 "Apa?"
  
 "Kau..."

  
 Yen dan Chad. Dua jantina berbeza, nama berbeza juga mempunyai asal usul berbeza. Yen, gadis yang tidak pernah bersua muka dengan ibu bapa kandungnya. Berbeza dengan Chad, lelaki yang hidup serba mewah, disayangi, disanjung namun kekurangan perhatian.
  
  Hitam dan putih. Lelaki dan perempuan. Langit dan bumi. Bulan dan Matahari. Semua dicipta berbeza, untuk saling melengkapi. 
  
  Kan?

Foreword

hello!!

so, first of all. ni hanyalah fiksyen daaaan bukannya fanfic. maksud aku, idol dalam ni semuanya tukar nama? something like that. aku dah tulis dalam Wattpad tapi sayang berjuta kali sayang, aku jarang guna benda tu hmMhm.

i used to write this in my exercise book HAHAHAH tapi tiba-tiba rasa nak tulis cerita ni hurhur. harapnya dapat sambutan yang agak memberangsangkan kahkah.

itu je la kotnya, lagipun aku tak tahu nak jadikan siapa watak utama semua ni. # sedihjap oktak.

 

oh and a lot of freaking thank you to ◐ Palette Graphics Shop ◑ for this awesome!poster and background to hng!

◐ Palette Graphics Shop ◑

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet