BAB 18

Slime -Malay- (PJM)

12 Disember 2023
Hari ini , aku pulang ke korea semula untuk menghadiri anugerah fashion designer terkenal dunia . Yup , aku fashion designer . Yang terkenal di dini . Selain daripada itu , hari ini juga sudah genap 7 tahun jimin meninggalkan aku , bts dan juga lynaa . Aku keseorangan tanpa pasangan kerana bagi aku sangat susah untuk aku melupakan cinta pertamaku , park jimin . ha , nak tahu apa yang sudah terjadi selepas 7 tahun ? sangat banyak perubahannya .

Seokjin dan berjumpa dengan pasangan hidupnya , jung eunji unnie . mereka sudah mempunyai 2 orang anak , kim seoeun dan kim jieun . Suga ? si abang suwek kita ? dia sudah bertunang bersama seorang rapper dari amerika .aku yang satukan k . Hewhew sama-sama suwek kan . Rapmonster ? taklain tak bukan Ofkos lah chaeyoung . Dorang dah ada sorang anak bernama Kim Namyoung . Comel dan cantik macam eomma dia , perosak antarabangsa seperti ayahnya .

Jung ho seok a.k.a jhope , sudah sah menjadi pemimpin kepada Jung Yena . Si bising dengan si blur , baguslah disatukan bersama . mereka juga telah mempunyai seorang anak , jung yeseok . Hensem seperti ayahnya . Kim taehyung ? si alien tuh ? yang tak waras tu ? ofkoslah dengan si mindae yang berfikiran seperti taehyung jugak . maaf terhina . Dorang juga dah ada anak , Kembar ! Kim daehyung dan Kim Hyungdae . betapa pandainya sperma taehyung . LOL . Si maknae jungkook a.k.a si budak biskut tuh ? dah maju . Sudah bersama si nayoung ha , baru ditunangkan bulan lepas . haih , bahagianya mereka .

Setelah aku tiba di incheon international airport , bts dan lynaa beserta anak-ii mereka yang comel menyambutku . aku memeluk seorang demi seorang ahli- ahli lynaa . betapa rindunya aku kepada mereka . Setelah beberapa minit di kereta , akhirnya kami sampai di tanah perkuburan seoul .

Beberapa minit berjalan , akhirnya kami sampai di destinasi yang dituju , kubur jimin . Manusia yang mengajarku erti cinta , walaupun sementara . kami membersihkan kubur jimin dan menunduk tanda hormat kepadanya (maaf author taktahu) . Setelah siap semuanya , aku duduk sambil mengusap batu nisan parkjimin dengan airmata yang bertakung .

Sedang aku menangis meratapi batu nisan jimin , tiba-ii si anak matahari , jung yeseok yang paling rapat denganki datang ke arahku lalu memelukku . " Aunty , kenapa aunty menangis . Taksuka lah macam ni , cuba aunty senyum macam yeseok " kata yeseok sambil tersenyum ke arahku , manis . keturunan matahari betul dorang ni . Ahli lynaa dan bts hanya memandangku tanpa kata-ii dan perbuatan .

" aunty rindu uncle jimin sayang . Dah lama dia tinggalkan aunty , lama aunty tak tengok muka dia , senyuman dia , muka bengis dia . Aunty rindu , sebabtu aunty nangis " kataku lembut sambil mengusap rambutnya . " uncle jimin tu sapa ? yeseok takpernah jumpa dia pon . " kata yeseok lembut sambil menyeka airmataku , aku nak jimin .

" yeseok memang takjumpa dia , dia dah takde masa yeseok dalam perut eomma lagi . Memangla yeseok takpernah jumpa dia " kataku pula . Dia hanya mengangguk tanda faham . Setelah melawat kubur jimin , aku pulang ke rumah agam kami dan bersiap untuk pergi ke majlis yang akan dilansungkan .

Setelah sampai para peminat mengerumuniku , mungkin kerana populariti ku yang semakin meningkat . Ahaks saye bangge . Aku masuk ke dalam dewan majlis , lalu duduk di tempat yang telah disediakan . Setelah beberapa jam menonton semua pertunjukkan feseyen , akhirnga tiba masa untuk mengistiharkan pereka fesyen paling terbaik 2023 .

" Pemenang anugerah pereka fesyen paling terbaik bagi tahun 2023 , jatuh kepadaaaa-- " kata pengacara majlis . " alrean kang ! tahniah " kata seorang lagi pengacara . " Alrean kang ialah seorang pereka fesyen yang berasal dari amerika syarikat . pada tahun 2020 beliau memulakan perniagaan dengan memasarkan gaun yang menjadi tarikan ramai yang diberi nama 'diamond dress' . beliau telah memenangi anugerah ini selama 3 tahun berturut-turut . Tahniah kami ucapkan " kata pengacar yang seolah-olah menceritakan tentang kerjayaku.

Aku naik ke pentas dengan bangga lagi gembira untuk mengambil anugerah tersebut .

" YUHUUUU SUNGHEO YEA YEA ! " 
" APPA ! TU AUNTY HEOO LAHH ! YEAY DIA MENANGGG ! "

Terdengar sorakan ahli bts dan lynaa , juga tidak ketinggalan sorakan yeseok . setelah tamat majlis tersebut , aku keluar untuk menuju ke kereta lalu bergegas pulang ke rumah , sesampainya di ruang tamu , kelihatan adam dan ahli lain dibelakangnya . Aku pandang adam , adam pandang aku . " apa semua ni ? kenapa ? " tanyaku ragu .

" selamat pulang cik alrean . sebelum memulakan ucapan , saya nak minta maaf dekat cik dahulu . Ok start . Hehe . sebenarnya cik , ok saya tahu saya taklah sebaik dan sehensem parkjimin . Saya tau . Tapi masf , perasaan ni dah lama saya pendam . taksalah kan kalau saya luahkan . Ok straight to the point . Saya sukakan cik . saya jujur . Maaflah jika di fikiran cik terfikir yang saya tidak sedar pangkaf saya dengan cik . Tapi itulah betulnya . Saya cintakan cik . sudi cik jadi peneman hidup saya ? " kata adam dihadapan ahli lynaa dan bts juga anak-ii kecil yang menjadi saksi .

Ya , memang aku tidak pernah melupakan park jimin . Tapi sampai bila aku hendek begini ? apa salahnya aku terima cinta adam ? kami berkawan dari kecil , bila besar dia kerja sebagai bodyguardku . Selama didalam kawalannya aku tidak pernah tercalar sedikit pun . Adakah dia pengganti jimin yang tuhan telah sediakan ? taksalah mencuba right ? cinta boleh didapati dimana-mana sahaja .

" Ya adam , saya sudi " kataku sambil memandangnya . Ahli bts dan lynaa bersorak gembira . yeseok datang ke arahku lalu mencium pipiku . " aip yeseok , aunty heo tu uncle adam punyalah . No cium-ii " kata adam memberi amaran kepada si kecil tersebut . " eleh kawal je , tahulah bodyguard . blekk " kata yeseok membalas . Aku hanya ketawa melihat telatah mereka . Setelah setahun menjalinkan hubungan , akhirnya kami bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih dan halal .

1 January 2025

" Chaeyoung , aku takutlah " kataku kepada chaeyoung yang sibuk memakeup ku . " kau nak takut apa ? first night ? lek arh . Kecoh la kau nih " kata chaeyoung . Dari dara ke takde dara , otak byuntae tu still lagi wujud . Entah bila nak insaf , tiba-ii pinggang chaeyoung dipeluk " rilek erk sayang ? dulu 1st night kita sapa yang kecoh ? " kata rapmonster . Ha matey kau chaeyoung , rapmon nak anak tuh . Well , namyoung sunyi .

" korang pergi lah dekat mana-ii bilik dekat hotel ni . Makeup ni biar aku buat sendiri yer chaeyoung " kataku lalu mengambil berus ditangan chaeyoung . Mereka berdua berlalu pergi , pergi duduk dekat luar bilik persalinan , bukan bilik hotel weh ! lol . Setelah aku siap , appa memimpinku untuk dilepaskan ke bawah tanggungan adam . Setelah sejam , akhirnya majlis berakhir . Dan aku dengan sah menjadi milik adam .

12 Disember 2025

12 Disember 2025

syukur kepada tuhan kerana aku selamat melahirkan seorang puteri . Tetapi hanya dia lah yang selamat , aku tidak . aku telah menghembuskan nafas terakhirku kerana kekurangan darah .

' Maaf , eomma tinggalkan kamu sayang . Maaf kamu dibesarkan tanpa eomma . Maaf eomma membuatkan kamu mendapat gelaran anak yatim . bubye , bts , lynaa , adam dan anak kita . hai , bertemu semula kita parkjimin '

" mungkin kita tak dijodohkan di dunia , tetapi kita dijodohkan di atas sana "

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
coffeedrops
#2
Chapter 20: Awak nak saya jujur bagi komen ke?
leyna_nieka
#3
Waaa?Park Jimin❤I click and already to read it!
coffeedrops
#4
Sounds good and I've subscribed this and will read it when I've more free time. ^^