BAB 14

Slime -Malay- (PJM)

  Setelah selesai menghabiskan sehari di luar sahaja , akhirnya kami pulang ke rumah . Kerana penat kami terus tidur . Bilik hanya dipenuhi dengan dengkuran si lelaki-ii pujaan hati sahaja .

   Atas sebab alarm clock berbunyi , aku bangun lalu oergi ke balkoni untuk melihat permandangan banda seoul , tidak lupa juga untuk menangkap beberapa gambar kerana harini adalah hari terakhir aku disini . Setelah itu , aku pergi ke bilik pakaian untuk mempacking segala barang aku untuk ke us .

   Atas sebab semua ahli rumah sedang tidur , aku mengambil peluang untuk mempacking barang dan terus pergi . Aku mengambil beberapa helai baju sejuk kerana dengarnya us salji sekarang , beberapa tshirt , tidak lupa baju couple aku dan jimin juga frame gambar kami berdua . Aku juga mengambil beberapa pasang kasut . aku mengambil lagi satu beg dan memasukkan semua family pandaku kedalamnya . setelah selesai segalanya lalu aku pergi ke van .

   " eh cik sungheo nak pergi mana ni ? dengan beg penuh " tanya encik kim kepadaku dengan muka hairannya . Yelah baru pindah 2 hari dah nak blah . Terkejut lah orang tua tu pun .

   " encik kim , boleh tak rahsiakan ni . Saya nak balik us , encik boleh hantar saya ke incheon airport ? please encik rahsiakan segala ni . Saya terpaksa pulang ke negara asal saya encik . Kalau dorang tanya , jawab ja cik taktahu ye . " kataku kepada encik kim . Dia hanya mebgangguk dan membuka pintu van untuk aku . Kami bergegas ke incheon airport kerana takut ahli bts dan lynaa akan bangun nanti .

   Sesampai di incheon airport , encik kim menolong aku mengurus segala barang untuk dimasukkan ke ' kargo ' dan encik kim juga menungguku selagi aku tidak masuk ke dalam balai pelepasan . Aku menelefon alvin oppa supaya cepat datangsebelum ditinggal kapal terbang nanti .

   " cik , cik duduk us berapa lama ? " tanya encik kim sopan kepadaku . " entahla encik kim , mungkin saya akan duduk sana terus . jangan bagitau dorang hal ni . Saya taknak dorang sedih ataupon cari saya di sana . bagitau je cik taktahu nanti . Narh , semasa krisas bagi dorang baca surat ni " kataku menghulurkan sepucuk surat kepada encik kim untuk dikirimkan kepda bts dan lynaa . encik kim hanya mengangguk .

  ' penumpang untuk pernebangan dari incheon ke amerika international airport dipersilakan ke balai perlepasan untuk pemeriksaan keselamatan '

   Setelah dengar kata-ii tersebut , aku terus bangun dari dudukku , dan mula mencari alvin oppa , lambat betul.  akhirnya kelibat alvin oppa . Sebelum ke balai perlepasan , aku  mengatur sedikit penampilanku dan masuk ke balai perlepasan bersama alvin oppa . Tidak lupa juga aku untuk mengucapkan selamat tinggal kepada encik kim yang sudak bertahun tahun menjadi driver kepada aku dan lynee yang tidak tahu erti penat melayan karenah kami dan menghantar kami ke merata tempat .

   Setelah beberapa minit menunggu di balai perlepasan , kami akhirnya masuk ke dalam kepal terbang yang telah bersedia untuk berjumpa langit dan awan juga kerabtnga yang lain di atas sana .

   ' saya pilot kang haneul dan semua anak kapal korea airlines mengucapkan selamat datang kepada semua penumpang . Penerbangan akan bermula dalam masa lagi beberapa minit  , semua penumpang dipersilakan memakai tali pinggang keledar . Untuk keselamatan anda , kami akan menunjukkan video tentang cara memakai alat-ii keselamatan di dalam penerbangan . Nikmati penerbangan kami . '

   jelas panjang juruterbang yang menggelar dirinya kang haneul . selepas aku memakai tali pinggang aku terus tidur atas kepenatan semalam . Video keselamatan ? hampir tiap-ii tahun aku tengok muka perempuan tu , rasanya aku dah boleh hafal apa dia cakap .

   setelah tamat video keselamatan , kapal terbang sedia untuk terbang . Selepas beberapa saat melalui landasan perlepasan , kami akhirnya terbang tinggi di udara yang bertemankan awan dan langit biru .aku memandang semula kebawah bumi seoul , tempat aku belajar erti cinta , kasih sayang . Segalanya

   ' Selamat tinggal korea , semoga kita boleh jumpa lagi ' 
  

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
coffeedrops
#2
Chapter 20: Awak nak saya jujur bagi komen ke?
leyna_nieka
#3
Waaa?Park Jimin❤I click and already to read it!
coffeedrops
#4
Sounds good and I've subscribed this and will read it when I've more free time. ^^