01

L e p i d e .

Sesaat dua saat dan bersaat saat dia tersengih sendiri, nampak macam gila tapi dia tak kisah. Ops, terlanggar lagi. "Sorry," Myungsoo memegang seeratnya pemegang yang tergantung pada atap train. Seringkali dadanya menyentuh bahu gadis yang lebih rendah darinya itu. Sudah berkali-kali dia meminta maaf. "Sorry," lagi sekali.

Gadis itu mendengus. "Ergh, seriously Kim Myungsoo, apa masalah awak sebenarnya? Train ni punyalah luas dan kosong, tak ramai orang.. Dekat sini jugak awak nak berdiri. Duduklah," matanya menjeling spontan. Naik rimas Sumin dibuatnya. "Habis tu, kenapa awak tak duduk je?" Myungsoo tersengih macam kerang busuk.

"Sebab tadi awak duduk sebelah saya! Dekat pulak tu!" omelannya membuatkan Myungsoo tergelak. 

Pengumuman bergema, memberi info bahawa train akan sampai ke stesen keretapi Seoul dalam masa beberapa minit lagi. Myungsoo merendahkan badannya, mendekatkan muka pada Sumin. "Ada beberapa benda yang saya tak suka dalam hidup, salah satunya bila someone tu faham, tapi buat buat tak faham," Sumin mengerutkan keningnya. "Ha, macam tulah, awak tengah buat buat tak faham lah tu,"

"What?" Sumin memang tak faham dengan apa yang seketul Myungsoo ini katakan.

"Let me make it clear, Baek Sumin. Saya suka awak. Suka. S-U-K-A." dia mengeja perlahan. "So, saya tak kisah kalau awak rimas ke apa, tapi seriously, I'm madly, deeply in love with you. Jangan buat - buat tak tahu, awak dah hadam fakta tu sejak dua tahun lepas dah. And i don't get it, macam mana awak boleh tolak lelaki kacak hot dan berwawasan macam saya ni," dia menggeleng kepala penuh dramatik. Sumin hanya membatu dan terkebil kebil.

"Kalau saya jadi awak, saya takkan tolak diri saya ni tau. Try me, I won't dissapoint you," macam biasa, Sumin mengalih pandangannya, dan Myungsoo tak kisah, dia sudah lali dan imun dengan kekerasan kepala gadis itu.

"Lagi satu," Myungsoo mengeluarkan sweater dari beg silangnya dan mengikat di pinggang Sumin. Sumin membentak, "awak buat apa ni-"

Pintu train terbuka. "Skirt awak pendek sangat, saya tak suka lelaki lain tengok, especially dia,"

Woohyun memeluk tubuh bersandar di tiang stesen keretapi, menunggu Sumin untuk pergi ke kuliah bersama. ".. jangan pakai skirt atas lutut lagi," Sumin merempuh dada Myungsoo dengan bahunya dan meninggalkan Myungsoo keseorangan. Myungsoo menghantar Sumin pergi bersama Woohyun dengan pandangan geram.




 




Myungsoo berjalan beserta buku yang digenggam, waktu kelasnya sudah tamat maka masa untuk pulang. Tak ada kerja dia nak buang masa duduk dekat kampus lama-lama. DIa merupakan pelajar tahun ketiga jurusan Business Administration. Dia disuruh untuk mengambil jurusan tersebut kerana dia adalah chaebol yang akan mengambil alih perniagaan bapanya di sekitar Asia, fokusnya di China. 

Dia tidak membantah. 

Myungsoo berjalan perlahan menuju ke pagar kampus. Satu tapak, dua tapak, berselisih dengan musuhnya, Nam Woohyun. "Kejap." langkah Myungsoo terhenti. Sebolehnya, malas dia hendak menghadap muka tak kacak Woohyun ni, tapi anak jantan kena berani. "Apa?" muka seposen tapi ada unsur riak di wajahnya mungkin cuba menukar wajah seposen kepada lima posen, lebih bernilai sikit.

Woohyun menurunkan headphone yang terletak di kepala sebentar tadi. "Jangan dekat - dekat dengan Sumin. Aku tak suka. " Wajah Woohyun tenang habis, di hujung arahannya itu diselitkan senyuman sinis. "Ha?" muka lima posen tambah blur. Harapannya, si mangkuk ayun Woohyun sakit hati.

"Kau ni pekak ke noob?"

"Dua dua, maybe."

"Jangan sibuk dekat Sumin."

"Dia bukan kau punya pun. Dia tak pernah declare kau boyfriend dia, tunang dia atau suami dia. So sukati aku lah. Lagi satu, " Myungsoo mengeluarkan Iphone 6 dari poket dan membuka galeri. "Jaga girlfriend sendiri je lah, sibuk nak bergirlfriend dua, bergirlfiend tiga, ni belum kahwin, sibuk nak poligami."

Woohyun menatap gambarnya dengan kekasihnya di kelab malam, kalau tak silap itu gambar minggu lepas. "Mana kau dapat?" Woohyun senyum sinis, cuba berlagak tenang. "Kau tak payah nak jaga Sumin lah, kalau Sumin nak bercinta dengan orang lain pun, aku akan pastikan bukan dengan kau lah." 

"Adios," dia melambaikan tangan dan berlalu pergi. Nafas Woohyun turun naik. Marahnya membara.

"Woohyun!" dia menoleh dan segera tersenyum kecil. "Saya balik dulu," Sumin melambai dari jauh. "Eh, jomlah naik motor dengan saya," dia memberi tawaran dan mengharapkan sesuatu yang positif dari Sumin. "Eoh, takpelah. Tak baik orang nampak. Nanti orang ingat kita berdua ni ada apa apa pulak, bye!"

Satu tamparan hebat terasa buat Woohyun.























 



hi. 

thanks for subscribing. Byeeeeeeeeeee :D

comment !

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
lilylunalove
#1
Chapter 3: Oh abang heroku Myungsoo ! ~ ╭(′▽‵)╭(′▽‵)╭(′▽‵)╯ GO!
lilylunalove
#2
Chapter 2: Oh yeah that's my fab Myungsoo! ~^O^~ You go boy! Jdi gentleman dan grab back what's yours! Muahahaha ㄟ(≧◇≦)ㄏ
Woohyun, you wait and see ˋ▽ˊ
lilylunalove
#3
Chapter 1: Wah so far so good! ~^O^~ Pls update more juseyo~ (*>.<*)