Chapter 2

JE T'AIME

Author Pov

"Hyung, ada dengar tak yang ada budak baru masuk sekolah ni?" cakap lelaki tinggi bertelinga capang kepada hyungnya. 

" Yeke? dari mana??" balas lelaki yang bernama Suho itu sambil membuka buku notenya. 

"Rasanya dari luar negara. Amerika dan Hawaii kot?" balas lelaki yang memakai eyeliner sambil mengunyah roti yang dibuat dari salah satu kembarnya. 

"Amerika dan Hawaii? ouh okay" balas Suho. 

"Tapi dengar dari budak-budak lain yang dari Amerika tu adik beradik sama dengan yang datang dari Hawaii jugak" cakap lelaki tinggi bertelinga capang yang bernama Chanyeol. 

"A'ah! America siblings and Hawaii siblings!" balas lelaki memakai eyeliner yang bernama Baekhyun. 

" Perempuan atau lelaki?" cakap lelaki berkulit gelap sedikit yang diam dari tadi. 

" Semua perempuan" balas Chanyeol. 

"Nice~" lelaki berkulit gelap yang bernama Jongin atau di panggil Kai bercakap dalam hati. 

Seorang lelaki berbadan tegap pun masuk ke kelas dan semua pelajar pun bangun memberi hormat kepada Prof mereka. 

" Selamat pagi semua. okay sekarang saya ingin memberi tahu yang kita akan ada pelajar baru datang dari luar negara iaitu Amerika dan Hawaii. Sila masuk pelajar baru~" cakap Prof Baekho yang akan mengajar bidang business. 

Pelajar-pelajar baru itu pun masuk dan pelajar-pelajar lelaki di kelas itu pun bersorak kerana pelajar baru itu adalah perempuan. 

" Okay pelajar bawa bertenang semua. Kita bagi mereka mengenalkan diri mereka dulu okay? silakan~" cakap Prof Baekho sambil tersenyum. 

"Hi! i'm Jessica Jung" 

"Hello everyone! My name is Tiffany Jung" 

"Hello, i'm Jung Yuri" 

"Jung Yoona" 

"We all from America" cakap Tiffany. 

"Anyeongheseyo~ saya Kim Taeyeon" 

" Hi~ saya Sunny" 

"Hyoyeon" 

"Sooyoung" 

"Anyeongheseyo~ nama saya  Kim Seohyun" 

" Kami dari Hawaii" cakap Seohyun 

Selepas tamat pengenalan diri pelajar-pelajar lelaki pun bersorak kecuali pelajar perempuan, Suho, Chanyeol, Baekhyun, Kyungsoo atau dipanggil D.O dan Kai. Mereka hanya senyum sahaja. 

"Okay pelajar sudahlah bersorak itu. Awak pelajar boleh cari tempat yang awak semua mahu duduk dan yang kosong." cakap Prof Baekho yang tersenyum. 

Pelajar-pelajar baru itu pun mencari tempat duduk kosong iaitu di belakang sekali dan mereka duduk bersebelahan dan berkumpulan (sebelah dari amerika dan sebelah dari hawaii). 

" okay, sekarang buka note yang saya bagi semalam " cakap Prof Baekho." ouh tak lupa juga, awak semua pelajar baru nanti balik sila datang ke bilik saya. Saya mahu bagi note semalam kepada kamu " 

( skip belajar major bussiness ) 

Selepas habis dua jam setengah belajar major bussiness tiba waktu makan tengahari. 

" okay pelajar sampai disini sahaja. Esok kita sambung lagi. Kamu semua boleh bersurai. Terima Kasih " cakap Prof Baekho. 

" Sama-sama Prof! " 

Semua pelajar bergegas keluar untuk mendapatkan makanan tengahari. Yang hanya tinggal di kelas ialah pelajar-pelajar baru, Suho, Baekhyun, D.O, Chanyeol dan Kai. 

Pelajar-pelajar baru sibuk mengemas buku-buku untuk pergi lunch. Kai berjalan menuju ke tempat pelajar-pelajar baru itu tanpa berasa malu dan bertanya kepada mereka. 

" Hey ladies~ " 

" yes? " 

" do you guys want join lunch with us? " 

" Sorry.No " 

" Hahahahahha " Chanyeol dan Baekhyun ketawa besar kerana Kai di reject oleh pelajar-pelajar baru itu.  

Kai terus keluar dari kelas kerana malu di reject oleh pelajar-pelajar baru itu. Kai tidak pernah di reject oleh pelajar perempuan semasa belajar di sekolah menengah atau di universiti. Dan ini kali pertama di reject oleh mereka. 

D.O melihat Kai yang bergegas laju keluar dari kelas itu dan terus mengetuk kepala Chanyeol dan Baekhyun yang sedang ketawa besar itu. D.O tahu Kai mesti malu di reject dan di ketawa oleh Chanyeol dan Baekhyun. Dan terus mengejar Kai.

Chanyeol dan Baekhyun terus berhenti ketawa dan mengikut D.O mengejar Kai. Suho hanya menggeleng kepala melihat perangai adik beradiknya itu. Suho lalu pergi ke tempat pelajar-pelajar baru itu untuk meminta maaf atas kelakuan adik-adiknya itu. 

"Saya minta maaf atas kelakuan mereka tadi " cakap Suho sambil menunduk badannya tanda hormat. 

" Its okay, no problem " cakap Tiffany dengan memberi senyuman eyesmile kepada Suho. 

Suho menunduk badannya lagi dan terus keluar dari kelas untuk mencari adik adiknya itu. Selepas melangkah keluar dari pintu kelas itu, Suho terus memegang dadanya kerana jantungnya berdegup dengan laju selepas melihat senyuman Tiffany itu dan terus menghindarkan degupkan jantungnya untuk mencari adik beradiknya itu. 

" well~ well~ look who here? The Kims? " cakap Jessica dengan menyilangkan tangannya dan diletakkan di atas dadanya. Adik beradiknya hanya berdiri bersebelahan dan melihat The Kims. 

" Yah! ini ke kau sapa kawan baik kau Jung? how dare you! " marah Taeyeon dengan sikap kawan baiknya yang sudah lama terpisah. 

" hahhahaha, relax lah Tae~" cakap Jessica. 

" Anyeongheseyo Jungs-imida " sapa Jungs sambil menunduk badannya kearah Kims. Dan Kims menyambut sapaan itu. 

" Anyeongheseyo Kims-imida " 

"hahhahahaha" semuanya tergelak dengan perangai kanak-kanak mereka. Mereka terus berhenti ketawa kerana mendengar bunyi perut kelaparan. 

" Hihihihi~ Sorry lapar sangatlah unnie " cakap Sooyoung dan Yoona. 

" Aishh! dah jom pergi lunch! join with us Kims? " cakap Jessica kepada Kims.

" Sure~ "  

CAFE 

Jungs dan Kims terus mencari meja sebelum dipenuhi oleh pelajar lain. Separuh dari mereka membeli makanan dan minuman dan yang lain menjaga meja takut diambil orang. 

"Order please? " cakap Yoona kepada unnienya untuk membelikan makanan untuk unnies. 

" Sandwish and Orange Juice " 

" Kimbap and Stawberry Juice " 

" Sandwish and Apple Juice " 

Yoona terus mengambil note yang di order oleh unnienya sambil ditunggu Sooyoung dan Seohyun kerana mereka( Kims ) sudah tahu yang Seohyun akan memilih makanan mereka dan Sooyoung hanya tolong menggangkat dan membayar makanan. Seohyun sangat dengan permakanan adik beradiknya dan dia akan memilih makanan yang berkhasiat dan unnienya tidak kisah kerana Seohyun menjaga kesihatan mereka untuk menjadi sihat dan memiliki potongan badan yang cantik. Yoona tidak kisah dengan membelikan makanan untuk unnienya kerana dia kuat menggangkat semua makanan itu. Mereka bertiga terus pergi membeli makanan. 

" Nampaknya kita satu universiti dan satu kelas " cakap Sunny sambil tersenyum. 

" yes~ tak sangka langsung lepas kita lama berpindah dan dapat jumpa balik dalam satu universiti. Satu kelas pula tu. " cakap Yuri. 

" so? macam mana dekat Amerika? " tanya Hyoyeon. 

" rindu kawan-kawan dekat sana saja " jawab Tiffany. 

" sejak dari bila korang sampai sini? " tanya Taeyeon  

" kitaorang sampai sini dari 2 minggu lepas. korang pula? bila? " cakap Jessica 

" kitaorang sampai sini minggu lepas. " jawab Sunny. 

Yoona, Seohyun dan Sooyoung pun sambil membawa makanan mereka lalu membagikan makanan itu kepada unnienya. 

" did we miss something? " tanya Yoona. 

" kitaorang tanya bila sampai korea saja~ " jawab Taeyeon 

" ouhh~ " jawab Yoona sambil makan ramyeonnya. 

" Yoona unnie kunyah makanan tu dulu baru boleh bercakap nanti tercekik " cakap Seohyun 

" Sorry Hyunnie~ " cakap Yoona 

Di Rooftop Universiti 

Kai terus berlari naik ke tangga menuju ke rooftop yang mereka selalu berehat atau poteng kelas. Rooftop itu hanya dihias oleh sofa-sofa, meja kecil, single tilam, coldbox untuk menyimpan air-air mereka dan sebagainya. Mereka sudah mendapat kebenaran dari ketua universiti untuk menjadikan itu tempat milik mereka dan menghiaskan tempat itu. Ketua memberi kebenaran kepada mereka kerana mereka adalah pelajar terbaik di universiti itu. Byuns mengajak berkongsi rooftop dengan Wu's. Dan Wu's menerimanya. Wu's juga pelajar baru yang datang dari China pada bulan lepas. Wu's tidak hadir ke kelas harini kerana mereka kena masuk ke offices. 

" Kai? Jongin? " D.O memanggil adiknya 

Kai duduk di sofa dan cuba menghilangkan rasa malunya itu. Lalu D.O mengusap belakang Kai sambil berkata. 

" janganlah malu kan diaorang pelajar baru harini "  

" hyung~ " cakap Kai sambil pout arah D.O hyungnya. 

" ye hyung tahu. hyung dah ketuk kepala mereka dah " 

Chanyeol dan Baekhyun terus berlari kearah Kai. D.O hanya merenung tajam ke arah mereka berdua dan membuat Chanyeol dan Baekhyun menundukkan kepala mereka. D.O berkata kepada kembar-kembarnya itu untuk meminta maaf kepada Kai kerana ketawa kanya. 

" Kai~ hyungs minta maaf sebab ketawakan kamu. maafkan hyungs? " cakap Chanyeol dan Baekyun sambil mengelip mata untuk dimaafkan oleh adiknya itu. 

" baiklah tapi jangan buat lagi. malu Kai tau! " cakap Kai sambil Pout. 

" baiklah kita orang tak akan buat lagi " cakap Baekhyun. 

" janji? " cakap Kai 

" janji! " jawab Chanyeol dan Baehyun dengan serentak. 

" yeahh~ " Kai kembali dengan mood gembiranya sambil Chanyeol dan Baekhyun. 

Suho dari pintu masuk tersenyum melihat gelagat adik beradik berbaik semula. Lalu terus mengambil tempat duduk disebelah D.O yang sedang sibuk mengeluarkan makanan yang di bawa dari rumahnya dan membantu D.O menghidangkan makanan itu di atas meja kecil.  

" Sudahlah tu. jum makan. Chanyeol pergi ambik air dekat coldbox tu " cakap D.O dan menggarah Chanyeol untuk mengambil minuman di coldbox. 

Mereka pun menikmati makanan yang dimasak oleh D.O di rumah sehingga habis waktu lunch. 

----------------------------------------------------------------; 

 

Jungs, Kims dan Byuns terus pergi ke kelas masing-masing iaitu kelas Sing&Dance dan Act. Sing&Dance adalah satu kelas tetapi mempunyai satu cikgu untuk mengajar menyanyi dan satu cikgu mengajar menari berbanding dengan kelas Act yang mempunyai satu cikgu sahaja untuk mengajar berlakon. 

Suho, Chanyeol, Kai, Xiumin, Kris, Lay, Chen, Tao, Taeyeon, Sunny, Hyoyeon, Jessica, Tiffany dan Yuri menyertai kelas major Sing&Dance. 

Baekhyun, D.O, Luhan, Sooyoung, Seohyun dan Yoona menyertai kelas major Act. 

Mereka mengambil kelas major itu kerana suka-suka dan mereka tahu yang mereka tidak akan menjadi penyanyi, penari ataupun pelakon kerana selepas habis belajar mereka akan mengambil alih bussiness keluarganya. 

Mereka pun masuk ke dalam kelas masing dan terkejut mendengar sorakkan pelajar dari dalam kelas Sing&Dance. 

Suho, Chanyeol, dan Kai masuk ke kelas itu dan melihat pelajar lain sedang gembira. Suho bertanya kepada cikgunya. 

" kenapa pelajar lain bersorak cikgu? cikgu ada buat pertandingan ke? "tanya Suho kepada cikgunya. 

" tidak Suho! harini dan esok kelas kita di batalkan sebab saya akan pergi ke busan untuk mesyuarat di sana dengan cikgu Kahi (cikgu Dance) dua hari. Kamu semua boleh pulang sekarang " cakap cikgu BoA kepada Suho dan adik beradiknya. 

" yeahh~ " sorakkan dari Chanyeol dan Kai sambil melakukan high five selepas mendengar kata-kata cikgu BoA yang mereka tiada kelas selama dua hari.  

Kai melihat kelibat pelajar-pelajar baru yang direject itu dan terus keluar dari kelas itu. Chanyeol dan Suho pun ikut keluar dari kelas. Chanyeol dan Suho mencari Kai dan ternampak Kai melakukan high five dengan Baekhyun dan berlari anak ke arah mereka. Chanyeol bertanya dengan kembar-kembarnya. 

" kenapa tak masuk lagi kelas? " tanya Chanyeol kepada kembar-kembarnya iaitu Baekhyun dan D.O 

" kelas kitaorang dibatalkan harini dan esok sebab cikgu Minho masuk hospital " jawab Baekhyun kepada Chanyeol. 

" dah jum balik! " cakap Suho. 

" jum~ " 

Di dalam kelas kelas Sing&Dance pelajar-pelajar baru hanya tersenyum selepas mendengar berita yang kelasnya dibatalkan selama dua hari. Terutamanya Jessica yang sungguh gembira kerana balik boleh tidur semula. Mereka terus keluar dari kelas dan menuju ke parking lot. Mereka menunggu adik-adiknya sampai kerana dapat tahu yang kelas mereka juga dibatalkan selama dua hari. Sooyoung, Yoona dan Seohyun berjalan ke parking lot untuk balik. Muka Seohyun sedih dan pout kerana kelas pertama di kelas Act dibatalkan. 

" Dah janganlah sedih kelas duan hari saja dibatalkan bukan dua tahun. " pujuk Hyoyeon pada Seohyun kerana dia tahu yang Seohyun minat dalam bidang lakonan. 

" Takpelah Seohyun. jum balik! " cakap Sunny dan Taeyeon. 

Kims pun balik ke apartmentnya dan sementara itu Jungs pergi ke supermarket untuk beli barang dapur. Kims dan Jungs sebenarnya berjiran tetapi mereka tidak tahu. Mereka jarang keluar rumah dan mereka tidak bertembung kerana mereka keluar berlainan waktu. Dan Tuhan tidak menetapkan mereka tertembung buat masa sekarang. 

 

 

 

========================================= im sorry for veryyy late update. 

Hope you guys enjoys~ 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hunatysone
Please read and support my story..

Comments

You must be logged in to comment
yeocookie
22 streak #1
Untungnya bella dapat duduk sebelah Sehun ♡
Eeeeiiii jahatnya si jiyeon, hyomin, boram tu
yeocookie
22 streak #2
Chapter 4: Yeoboo ~ gambar tu tk ada ...
lugege_
#3
Chapter 3: Chanyeol with Tiffany pleaseeeeeee