Chapter 1

JE T'AIME
7:45 AM, Hari Pertama Ke Sekolah Baru.  

 

 Author Pov 

" Jungie-Unnie!! Jungie-Unnie!! bangunn!! cepat!! dah nak pukul 8 pagi!! pabo unnie!! " jerit Maknaenya untuk bangunkan Unnie pergi ke sekolah bersama - sama. 

" Hurm.. Unnie masih mengantuk! pergi jangan kacau Unnie tidur! " Jungie-Unnie bersuara tetapi langsung tidak bergerak badanya dengan sedikit. 

Maknae Jung malas mahu bangunkan Jungie-Unnie lagi. Terus turun bawah untuk bersarapan. Maknae Jung bersapa dengan Youngie-Unnienya dengan mencium pipi Unnienya. 

" Kamu dah bangunkan Jungie? " cakap Youngie-Unnienya sambil membuat sarapan pankek untuk Maknaes ke sekolah. 

" Sudah.. dah penat dah menjerit bangunkan Jungie-Unnie " cakap Maknae Jung sambil menguyah pankek yang Youngie-Unnie buat.  

Dalam beberapa minit kembar Youngie yang sudah bersiap untuk ke Universiti join bersarapan dengan Maknae Jungnya. 

" Good Morning Youngie.. Good Moring Baby Jung.. " sapaan kembar Youngie dengan mencium pipi Youngie dan Maknae Jungnya lalu mengambil tempat duduk disebelah Maknae Jung. 

" Nampaknya dah lambat sangat ni nak ke sekolah Baby Jung.. kenapa Jungie tak bangun lagi? nanti pagar sekolah tutup pula.. ", cakap kembarnya Youngie, Yuri sambil melihat Maknae Jung makan dengan gembira. 

" Penatlah bangunkan Jungie-Unnie.. ", cakap Maknae Jung sambil mengeluh. 

" Kamu berdua cepat bangunkan mereka semua dah lambat sangat ni.. ", cakap Youngie sambil menyediakan sarapan untuk yang lain. Yuri dan Maknae Jung saling berpandang dan senyum sinis. Mereka berdua mempunyai idea yang jahat untuk bangunkan adik beradiknya. 

" Aaaaaaahhhhhh!!! " 

" Yaaaahhhhhh " 

" Aaagggghhhhh " 

Yuri dan Maknae Jung berlari ke dapur bersembunyi sambil ketawa sepenuh hati kerana berjaya mengenakan prank untuk bangunkan adik beradiknya.  

" Elena Jung!! Bella Jung!! " , jerit 3 beradik yang malas bangun pergi ke sekolah. Youngie hanya mengelingkan kepala melihat salah satu kembarnya dan adik bongsunya mengenakan prank ke adik beradik untuk segera bangun dari tidur. 

Dalam beberapa minit 3 beradik turun ke dapur untuk bersarapan 

" Good Morning everyone " sapaan dingin dari 3 beradik itu. Lalu mereka mencium pipi Youngie mereka. 

Yuri dan Maknae Jung hanya menelan air liur kerana mendengar suara dingin 3 beradiknya itu. Lalu mereka menjerit. 

" Ooouuchhh.. Yaaahhhh.. sakittt " jeritan didengari dari mulut Yuri dan Maknae Jung. 3 beradik yang berasa geram dan marah dengan 2 beradiknya yang telah mengenakan prank kepada mereka lalu mencubit pipi mereka sekuat hati dan memulas telinga mereka hingga merah kelihatan.

Selepas berasa puas hati mencubit dan memulas telinga 2 beradiknya dan pergi mengambil tempat masing- masing untuk bersarapan sambil merenung tajam ke arah 2 beradiknya yang cuba menghilangkan pedih dan merah di pipi dan telinga yang sambil menunduk kepala mereka kebawah.

" Kamu bertiga sudahlah tu.. saya yang suruh mereka bangunkan kamu bertiga kerana sudah lambat ke sekolah.. " , cakap Youngie sambil cuba hilangkan pedih dan merah di pipi dan telinga kembarnya dan Maknae Jungnya. 

" Aisshhh.. " , mengeluh 3 beradiknya itu. 

" Cepat - cepat!! " cakap Youngie sambil menarik tangan Maknae Jung dan Jungie dengannya untuk segera menghantar mereka ke sekolah. 

Mereka berenam menaiki kereta untuk ke sekolahnya. Harini pemandunya ialah Yuri. Mereka akan bergilir - gilir memandu kecuali Jungie dan Maknae Jung. Yuri menurunkan Jungie dan Maknae Jung ke sekolah sambil memesan kepada Jungie dan Maknae Jung untuk belajar bersungguh - sungguh. Dan tidak lupa juga memberi pesanan keras kepada Maknae Jung yang selalu membuat kacau di sekolah lamanya dahulu. 

" Ingat Baby Jung jangan buat hal lagi di sekolah baru ni " amaran keras diberikan kepada Maknae Jung dari Jung Pertama itu. Lalu mencium pipi Jungie dan Maknae Jung. Dan menyuruh mereka masuk ke sekolah dengan segera. 

Sesi pembelajaran sudah bermula. 2 beradik Jung itu mencari bilik pengetua sekolah untuk mendapatkan kelas baru dan jadual kelas kerana mereka adalah pelajar baru datang dari America. 

Mereka masuk ke pejabat dan bertemu dengan kerani untuk berjumpa dengan pengetua. 

" Kamu pelajar baru dari America? " tanya kerani itu. Mereka hanya mengangguk kepala. Kerani itu menyuruh mereka menunggu sebentar dan duduk di tempat menunggu sementara dipanggil. 

" Kamu berdua boleh masuk sekarang " cakap kerani itu sambil menunjuk ke arah bilik pengetua itu. Lalu mereka membuka pintu dan melihat susuk tubuh seorang perempuan. 

" Selamat Pagi Sir JinYoung " sapaan mereka kepada pengetua sekolah itu. Perempuan misteri itu menoleh ke arah kepunyaan suara itu dan matanya terbeliak besar. 

" Krys?! Ella?! " suara yang agak kuat keluar dari mulut perempuan itu. 

" Choi Sulli? " cakap mereka sambil mempuyai  muka blank. Mereka kene mengingatkan balik perempuan itu. Mereka adalah kawan baik dari kecil tetapi sebaik sahaja mereka berusia 12 tahun mereka berpindah ke Amerika dan Hawaii. 

" Kamu kenal dia Sulli? " cakap Park JinYoung pengetua sekolah itu sambil menunjukkan kearah Jungs itu. 

" Kenal! dia kawan saya dari kecil " cakal Sulli dengan nada gembira kerana sudah lama tidak berjumpa. 

" jemput duduk ", cakap pengetua itu sambil mengeluarkan fail-fail pelajar baru itu. 

" So? kamu berdua pelajar dari Amerika? " cakap pengetua itu. Mereka mengangguk sambil senyum. Pengetua itu mengeluarkan jadual kelas dan peta sekolah itu untuk mereka bertiga tahu tentang sekolah itu. 

" Baguslah! senang sekali saya tunjukkan kelas kamu bertiga sekali gus " pengetua itu bercakap sambil tersenyum. 

" Bella Jung kamu akan sekelas dengan unnie kamu sebab kamu lulus membuat ujian tahap senior. " cakap Park Jinyoung itu. Walaupun Bella muda setahun tetapi dia boleh buat soalan ujian senior atasnya. Mereka bertiga akan menjadi kawan sekelas iaitu kelas S-A1 (senior A pertama). 

Mereka akan masuk ke kelas yang manjoritinya berumur 18 tahun tetapi mereka hanya berumur 17 dan 16 tahun. Di korea mereka akan tua setahun. 

" Mari saya tunjukkan kelas kamu bertiga " cakap pengetua itu sambil menunjukkan lalu ke kelas baru mereka. Sudah mereka sampai ke kelas itu dan lalu pengetua itu ketuk pintu untuk mengambil perhatian cikgu yang menggajar dan murid- murid di kelas itu. 

" Cik Sun mereka adalah pelajar baru dari luar negara dan mereka pelajar baru kelas kamu " cakap pengetua kepada guru kelas yang menggajar subjek biologi itu.  

" Saya Cik Sun dan saya guru kelas kamu yang menggajar subjek biologi di kelas ini ", sapaan Cik Sun itu sambil tersenyum dan berjabat tangan dengan mereka bertiga. 

" okay kelas! kita ada pelajar baru dari luar negara " 

" sila perkenalkan diri kamu bertiga kepada murid- murid di kelas ini. " cakap Cik Sun kepada Sulli dan Jungs. 

" Anyeongheseyo~ " 

" Saya Kim Sulli " 

" Krystal Jung " 

" Bella "  

" sila beri tunjuk ajar " sapaan dari Sulli nada yang gembira dan dari Jungs nada yang dingin.  

Sorakkan di dengari dari pelajar lelaki dan bisikkan cemburu dari pelajar perempuan kerana Sulli dan Jungs adalah pelajar yang cantik dari luar negara. 

" saya balik ke bilik saya dahulu dan saya harap kamu boleh uruskan mereka dengan baik. Terima kasih " cakap Park Jinyoung kepada Cik Sun. 

" baiklah! Sama-sama Tuan " cakap Cik Sun. 

" Okay kamu bertiga boleh duduk di sebelah tempat kosong yang di belakang dan tempat kosong di sebelah Sehun itu. " cakap guru kelas itu. 

Sulli dan Krystal terus pergi ke dua tempat kosong di belakang itu. 

" Sehun? " cakap Bella dengan muka blanknya. 

" Oh! Sehun sila angat tangan kamu! " cakap Cik Sun kepada pelajar yang bernama Sehun itu. Lalu pelajar itu menggangkatkan tangan beliau.  

Bella terus menuju ke tempat kosong yang bersebelahan pelajar lelaki bernama Sehun itu. Bella mendengari bisikkan-bisikan dan renungan tajam dari pelajar- pelajar perempuan itu kerana dia dapat duduk di sebelah pelajar kacak itu.  

Bella terus duduk di sebelah dan menunduk hormat kearah Sehun itu. Sehun hanya menganggukkan kepalanya dengan muka dinginnya. 

( skip masa cikgu sun mengajar sbb tak tahu tentang biologi 😂 ) 

okay pelajar kamu dah boleh pergi rehat " cakap Cikgu Sun. 

" Terima Kasih Cikgu Sun " sapaan hormat untuk Cikgu Sun dari pelajar-pelajar kelasnya. 

WAKTU REHAT 

Sulli dan Jungs menunggu rakan-rakan sekelasnya keluar dahulu barulah mereka keluar ke kantin untuk berehat. 

" wah dah lama jugak tak jumpa korangkan ? dah berape tahun ah? " cakap Sulli yang teruja dapat berjumpa dengan Jungs. 

" A'ah dah lama tak jumpa. Mungkin 11 tahun kot? lama juga " cakap Krystal sambil mengira berape tahun mereka tak berjumpa. 

" unnie! cepatlah jalan lapar ni " cakap Bella yang berjalan di hadapan Sulli dan Krystal. 

" Aishh! Skinshin! yelah " cakap Krystal yang marah kerana menghancurkan moment Sulli dan Krystal yang lama tak berjumpa. 

" Hahaha Bella masih sama. Skinshin! " cakap Sulli dengan nada yang gembira kerana Bella masih sama dari kecil dan Bella adalah pasangan skinshin Sulli. 

Sulli dan Jungs masuk ke kawasan kantin dan terkejut mendengar sorakkan dari pelajar-pelajar lelaki dan melihat tanpa berkelit mata ke arah Sulli dan Jungs. Sulli dan Jungs hanya membuat muka blanknya. 

Mereka terus memilih makanan dan minuman. Bella memilih satu burger, sandwish dan 2 kotak air susu. Krystal memilih sandwish dan 1 kotak air susu. Sulli yang tidak akan kalah dengan Bella memilih 2 burger dan 2 kotak air susu. 

Mereka terus mencari meja untuk mereka duduk dan makan. Meja semuanya penuh di duduk oleh pelajar- pelajar lain.  

Mereka melihat satu meja yang kosong dan terus duduk. Pelajar-pelajar perempuan berbisik-bisik dan melihat Sulli dan Jungs kerana mereka duduk di meja "khas" itu dan cemburu melihat kecantikan mereka bertiga. 

3 orang pelajar perempuan berjalan ke arah meja "khas" yang di duduk ke oleh Sulli dan Jungs. 

" tolong berambus dari sini. Meja untuk orang khas sahaja. Kamu hanya orang baru sahaja. " salah satu pelajar itu bercakap dengan nada kurang ajar ke Sulli dan Jungs. 

" saya tak tahu pun meja ini untuk orang khas je. bukan saya orang baru ke? manalah saya tahu meja ini untuk orang khas " balas Sulli sambil makan makanannya. 

" sekarang kamu bertiga dah tahukan yang meja ini untuk orang khas so, kamu bertiga boleh berambus! " cakap salah satu pelajar yang kurang ajar itu. 

" saya tak ade masa nak pindah dan cari meja kosong " balas Sulli. Krystal hanya berdiam diri sahaja dan Bella akan keluar "HellBell" sekejap lagi kerana mereka menggangu Bella menikmati makanannya.  

" kau tu budak baru dah pandai kurang ajar dengan aku! aku ni queenka kat sekolah ni dan tak ade siapa pun yang melawan cakap aku! berambus perempuan! " tengkingan dari pelajar yamg kurang ajar itu. 

Bella yang tak senang duduk kerana pelajar perempuan itu berani menganggu Bella makan dan menengking. Bella terus bangun dari tempat duduknya. 

" kau tu siapa nak tengking orang? queenka? queenka ke tak aku kisahlah! kau dah ganggu aku makan! kau tu yang patut berambus dari sini perempuan! " balas Bella dengan nada dingin dan renungan mati ke arah 3 pelajar itu. 

" kau dah berani melawan cakap aku! tak ade siapa yang berani lawan cakap aku dan aku benci orang tak nak dengar cakap aku " cakap perempuan itu sambil menunding jari ke arah Bella. 

" kau fikir aku kisah dengan orang yang kau benci? perlu ke aku nak dengar cakap kau? kau fikir kau siapa? anak raja? anak mafia? huh perempuan? " balas Bella yang berasa marah. 

Salah satu pelajar itu berasa marah kerana Bella berani cakap begitu kepadanya. Lalu mengambil burger kepunyaan Sulli dan membaling ke arah Bella. 

" yahh itu burger aku!!! " 

" yahh!! apa masalah kau ah perempuan?! " balas Bella yang marah akibat di baling burger ke arahnya. 

Krystal terus memegang tangan Bella untuk menenangkan Bella yang akan terus bertindak kasar ke arah 3 pelajar itu. 

" masalah aku adalah kau yang tak nak berambus dari sini dan melawan cakap aku! " tengking dari salah satu pelajar itu. 

" sudah! Jiyeon! Boram! Hyomin! korang boleh duduk tempat korang balik! " kepunyaan suara itu datang dari pintu masuk kantin.  

Semua pelajar di dalam kantin melihat dan berbisik-bisik ke arah meja "khas" dan pintu masuk kantin. Keadaan kantin itu terus menjadi senyap. 

Kepunyaan suara itu milik Sehun. Sehun bersandar di bingkai pintu itu dengan merenung tajam ke arah 3 pelajar yang bernama Jiyeon, Boram dan Hyomin.  

" perempuan ini dah duduk dekat meja khas kepunyaan kamu. mana boleh orang lain duduk selain kamu dan member kamu. " balas Hyomin sambil merenung tajam ke arah Bella. 

" mereka orang baru dan semua meja dah penuh! mereka boleh duduk di meja itu! " balas Sehun yang dingin itu. 

" kau tunggu je nanti! " cakap Boram untuk Sulli dan Jungs. 3 pelajar itu terus tinggalkan meja "khas" itu. 

KRIINGGGGGG~~~~ 

Waktu rehat sudah habis. Semua pelajar terus masuk ke kelas masing-masing. Hanya tinggal Sulli dan Jungs sahaja yang berada di kantin. Bella sedang membersihkan uniformnya yang di baling burger oleh Jiyeon. 

" arrgghhh rehat dah habis!! sebab perempuan tulah kita tak makan! dahlah baling burger aku! " cakap Sulli yang berasa marah kerana tak dapat menikmati makanannya pada waktu. 

" Bella Jung! kan unnie dah cakap jangan nak buat masalah kat sekolah baru ni! " cakap Krystal dengan marah, dingan dan merenung tajam ke arah Bella. Bella hanya melihat ke arah unnienya dengan muka blanknya. 

" unnie tak tengok ke yang perempuan tu mula dulu. kitakan budak baru kita manalah tahu yang ni meja untuk orang khas yang dia cakap tu " balas Bella. 

" betullah apa yang Bella cakap tu Krys. kitakan budak baru manalah tahu. " cakap Sulli. 

" tahulah tapi Bella kamu tak payah nak layan dia! biarkan dia tu! dah! jum masuk ke gelanggang sukan. " balas Krystal dan menarik tangan Sulli dan Bella keluar dari kantin dan menuju ke arah lalu pergi ke gelanggang. Sekarang adalah waktu sukan. 

Selepas sampai ke gelanggang mereka terus mencari kerusi untuk duduk dan melihat pelajar-pelajar lain bersukan. Sulli dan Jungs masih tak dapat lagi baju sukan sekolahnya. Pelajar-pelajar di sekelilingnya melihat ke arah Sulli dan Jungs dan berbisik-bisik kerana agenda sesama yang berlaku di kantin.  

Mereka bertiga hanya melihat pelajar lain bersukan kerana malas melayan pelajar-pelajar yang melihat mereka itu. 

" oh! kamu bertiga pelajar baru yang datang dari luar negara itu? " sapaan cikgu sukannya. 

" anyeongheseyo~ "  

" saya Kim Sulli " 

" saya Krystal Jung " 

" saya Bella Jung " 

" ya. kami pelajar baru dari luar neraga " jawab Sulli untuk cikgu sukan itu.  

" saya Cikgu Jongkook, cikgu sukan kelas kamu " cakap Cikgu Jongkook tu sambil tersenyum. 

" harini kamu bertiga hanya melihat sahaja pelajar lain bersukan sebab kamu masih tak dapat lagi baju sukan. Nanti kalau baju sukan itu sudah sampai saya akan bagi ke kamu bertiga. Kamu boleh duduk. " cakap Cikgu Jongkook itu. 

" Terima kasih cikgu! " 

" sama-sama " 

Cikgu Jongkook terus beredar dari situ untuk mengajar aktiviti sukan kepada pelajar lain. Mereka bertiga terus duduk dan melihat. 

Waktu sukan telah habis mereka terus masuk ke dalam kelas untuk belajar subjek terakhir untuk harini. Subjek terakhir adalah matapelajaran sejarah yang membuat semua pelajar menggantuk. 

" Selamat sejahtera pelajar " sapaan cikgu sejarah yang bernama Jihyo sambil tersenyum. 

" selamat sejahtera Cikgu Jihyo~ " balas sapaan dari semua pelajar dari kelas itu dan menunduk hormat ke arah cikgu itu. 

" saya ingin memperkenalkan diri saya kepada pelajar baru yang di belakang. Nama saya ialah Song Jihyo mengajar subjek sejarah di kelas kamu. Kalau kamu ingin bertanya apa-apa kamu boleh datang ke meja saya. " cakap Cikgu Jihyo kepada Sulli dan Jungs. 

Sulli dan Jungs bangun dan menunduk hormat ke arah cikgu Jihyo itu. Dan terus duduk.

" baiklah Cikgu Jihyo "  

" ok! pelajar sekarang bukak muka surat 52 " cakap Cikgu Jihyo yang menyuruh pelajarnya membuka buku teks sejarah. 

( skip semasa Cikgu Jihyo mengajar sejarah ) 

" ok pelajar sampai di sini sahaja kita belajar dan kamu boleh kemas buku-buku " cakap Cikgu Jihyo. 

KRIINGGGG~~~ 

" terima kasih pelajar " 

" terima kasih Cikgu Jihyo " balas dari semua pelajar di kelas itu sambil berdiri dan menunduk hormat ke arah Cikgu Jihyo. 

Cikgu Jihyo dan pelajar lain terus keluar dari kelas untuk pulang ke rumah. Hanya tinggal Sulli, Jungs dan Sehun sahaja yang tinggal di kelas itu. 

Sulli dan Krystal berkemas untuk balik. Sehun dan Bella langsung tidak bergerak walaupun lonceng balik sudah berbunyi. 

Krystal dan Sulli terus ke meja mereka untuk mengajak Bella balik ke rumah. Bella dan Sehun tidur semasa Cikgu Jihyo mengajar. 

" Bell bangun! balik jum! Bell " cakap Krystal sambil mengoyangkan badan Bella untuk dia sedar dari tidur. 

" Bella Jung! " cakap Krystal yang marah kepada adiknya yang malas nak bangun. Bella terus tersedar dari tidur. 

" arghh~ eh? mana yang lain? eh? aku mimpi ke? " cakap Bella sambil melihat sekeliling kosong. Lalu tidur semula. 

" Belllaa!!! " cakap Krystal dengan nada dingin dan marah. Lalu Krystal terus mengetuk kepala Bella. 

" Ouch!! "  

" Hahahaha " 

" padan muka! unnie dah kejutkan suruh bangunkan! orang lain dah balik rumah dah! dah jum balik! " cakap Krystal sambil menolong adiknya mengemas buku-buku. Sulli hanya mampu ketawa melihat telatah 2 beradik itu. 

" dah Sulli jum balik " 

" Krys! macam mana dengan lelaki yang tidur tu? " 

" biarkan jelah " 

" tak baiklah Krys! " 

" ok! pergi bangunkan dia " 

" tak naklah " 

" tadi suruh bangunkan dia! tapi taknak bangunkan dia "  

" hihihihi~ Bella pergi bangunkan seatmate kamu tu! " cakap Sulli. 

" eh? kenapa Bellah pulak? Sul-unnie pergilah bangunkan dia " balas Bella. 

" dia seatmate kamu so, pergilah bangunkan dia " balas Sulli. 

" tak naklah " sambil mengeleng kepala. 

" pergi jelah " lalu menolak Bella ke arah meja Sehun itu. 

" hey~ bangun! " cakap Bella dengan dingin untuk membangunkan Sehun yang tidur mati. 

Lalu Sehun pun bangun dan melihat jam tangannya. Bella terus berjalan menuju kepintu dan keluar. Krystal dan Sulli mengikut Bella dari belakang. 

" eehhhh~~ " 

" apa eh-eh? huh? " 

" alah janganlah marah Sul-Unnie~ " cakap Sulli sambil pout. 

" Unnie tak comellah buat macam tu! bwehh 😛~ " balas Bella kepada Sulli. 

" Aishhh budak ni! okaylah aku balik dulu Krys! bye~ " cakap Sulli dan terus berjalan ke arah rumahnya. 

" Cepat jum! nanti tertinggal bas pulak " cakap Krystal sambil tarik beg Bella dan menuju ke perhentian bas. 

Selepas beberapa minit menunggu bas dan akhirnya bas pun sampai. Jungs terus masuk dan mencari tempat duduk yang kosong. Mereka sudah sampai ke apartment. 

 

========================================= sorry for late update! 😞😞 

ill try my best to make this story! 

sorry if i wrong. 

Hope you guys enjoy my story and give your support to me! 

Enjoy! Thanks! Love! 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hunatysone
Please read and support my story..

Comments

You must be logged in to comment
yeocookie
22 streak #1
Untungnya bella dapat duduk sebelah Sehun ♡
Eeeeiiii jahatnya si jiyeon, hyomin, boram tu
yeocookie
22 streak #2
Chapter 4: Yeoboo ~ gambar tu tk ada ...
lugege_
#3
Chapter 3: Chanyeol with Tiffany pleaseeeeeee