aLIEz

++random malay ff++
Please Subscribe to read the full chapter

idea: subjek eksperimen dan lagu ost aldnoah zero, aliez. 

cast: Luhan, Lea

tarikh tulis: bulan berapa dan berapa haribulan tak ingat sebab lupa nak tulis. hahaha tapi yang penting awal tahun ni.

 

 

Cahaya terik memaksa Luhan untuk membuka mata, kornea terasa pedih apabila cahaya artifisial dari siling memicing tepat ke arah wajahnya. Dia menggerakkan tangan mahu menghadang cahaya itu daripada terus menyeksa deria penglihatannya. Atau tetapi, pergerakannya telah terbatas. Dalam keadaan tidak bermaya, Luhan tertunduk dari baringnya, cuba melihat apa yang sedang membataskan pergerakannya. 

'Apa ni', Bisik Luhan sendiri yang kehairanan melihat kedua-dua tangannya dibelenggu ke katil. Menoleh ke kiri dan ke kanan sambil mata mengitari sekitarnya, Luhan jadi terpinga-pinga. 

Berdasarkan mesin-mesin yang memaparkan detak jantungnya, dia mengandaikan dia berada di sebuah hospital. Namun, jika diambil kira belenggu yang merantai kaki dan tangannya, Luhan yakin dia bukan berada di hospital. Kalau hospital sakit jiwa sekalipun, takkanlah dia akan dibelenggu sebegini. Paling ekstrem pun hanya akan diberi ubat penenang. 

Tarik nafas, hembus. Tarik nafas, hembus. Mantera itu diulang-ulang di dalam hati bagi mengelakkan dirinya dipagut kemarahan. Dia tahu ia bukan perkara yang baik kalau dia sedang marah.

Putih. Segala objek di dalam bilik kecil ini berwarna putih. Dari cadar katil, cat dinding, peralatan elektroni

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Penawar #1
Chapter 5: Apa2 yang berkaitan dengan pairing Chohan saya suka ! :D
Walaupun still broken dengan kenyataan yang Luhan dah berpunya :((