Chapter 1

Giving up on you, Park Jimin
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

"Eh Jimin! Yang kau tercungap-cungap ni kenapa?" tanya Yoongi apabila ternampak Jimin yang sedang berpeluh-peluh duduk di kafeteria. Dia mengambil beberapa helai tisu dan sebotol air minuman lalu menghulurkannya kepada Jimin. 

 

 

Jimin terus mencapai botol air tersebut tanpa mengendahkan langsung tisu yang diberi Yoongi. "Thanks." 

 

 

"Now tell me. What's going on here?"

 

 

"Tadi aku ternampak anjing. Aku perasan yang kaki dia tersepit kat celah batu then aku tolong la. Lepas aku angkat batu tu je, dia terus menyalak gila kuat and try nak gigit tangan aku. Tu yang aku marathon sampai sekolah tadi." jawab Jimin dengan panjang lebar. Kemudian dia kembali meneguk air minuman tadi. 

 

 

"Tu la kau. Terlebih baik sangat sampai yang jahat pun kau tolong." celah Taehyung yang baru datang bersama Jungkook, Hoseok, Namjun dan Seokjin. Mereka semua duduk di bangku cafeteria. 

 

 

"Nak buat macam mana? Dah anjing tu tengah sakit. Takkan la Jimin nak biarkan macam tu je?" ujar Jimin lalu mencebik. 

 

 

"Nanti kalau hyung sakit macam mana?" tanya Jungkook. 

 

 

"Ala hyung kan kuat? Hyung tak kisah apa yang jadi kat hyung asalkan ajing tadi tu okay." balas Jimin sambil bermain dengan rambut Jungkook. Jungkook hanya tersenyum kecil. 

 

 

"Dah la. Nanti lambat pulak masuk kelas. Jumpa kat sini waktu recess nanti." bebel Seokjin.

 

 

"Kay then. Jumpa waktu recess nanti." ujar Jimin lalu berjalan ke arah kelasnya bersama Taehyung.

 

 

"Harap anjing tadi tu okay je." bisik hati Jimin. Haih sempat lagi fikir pasal ajing yang baru je buat dia sendiri kena lari tadi. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Hai, nama saya Park Hanbyul and saya transfer student from Daegu. Saya kena jumpa siapa ya?" soal seorang gadis di pejabat sekolah barunya. 

 

 

"Oh, ya. Awak masuk staffroom kat tingkat satu. Lepas tu awak akan jumpa Mr. Kim. Dia yang akan tolong awak register." jawab seorang kerani dengan sopan kepada Hanbyul. 

 

 

Hanbyul hanya mengangguk tanda faham lalu mengucapkan terima kasih. Dia keluar dari pegabat itu lalu naik ke tingkat satu. Kemudian dia ternampak seorang lelaki yang segak dengan nametag yang tertulis namanya, Kim Wooshin." Hai, saya transfer student dari Daegu." 

 

 

"Oh ya awak Park Hanbyul kan? Silakan duduk. Maaflah sebab tak cari awak. Awak pula yang kena cari saya. Nama saya Kim Wooshin. Awak boleh panggil saya Mr. Kim. Mulai dari sekarang saya akan jadi guru kelas awak. Ni borang yang awak perlu isi. Lepas dah siap tunggu sini sekejap ya? Saya nak ambil kunci lokar awak." pesan Mr. Kim lalu keluar.

 

 

Selepas beberapa minit, Mr. Kim kembali dengan kunci di tangannya. Hanbyul menghulurkan borang yang sudah siap diisi kepada Mr. Kim. "Okay ini kunci locker awak. Nombor locker awak 95. Tak jauh dengan kelas awak. So, unifrom dah tersedia dalam locker tu. Awak boleh ambil dan tukar. Setahu saya, ada tandas kat tepi tangga. Awak boleh tukar kat situ." jelas Mr. Kim.

 

"Baiklah." 

 

 

"Lepas dah tukar baju, jumpa saya kat blok C. Saya nak kenalkan awak dengan classmate2 baru awak." 

 

 

Hanbyul hanya mengangguk lalu meminta diri untuk menyalin pakaian. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Jimin kau tahu tak pasal ada pelajar baru masuk sekolah kita?" tanya Taehyung kepada Jimin walaupun matanya masih fokus terhadap guru yang masih mengajar di hadapan. 

 

"Aku ada terdengar. Kenapa kau tanya aku pulak?" 

 

 

"Kalau budak baru tu perempuan, kau try la flirt." 

 

 

"Eh taknak aku."

 

 

"Kenapa pulak?" 

 

 

"Kalau aku buat dia broken macam mana? Mesti dia trauma gila. Lepas tu nanti queenka2 kat sekolah ni buli dia sebab nanti diorang ingat budak baru tu try nak tackle aku."

 

 

"Ish kau ni suka sangat fikir jauh2. Macam ni la, just jangan flirt dia. Kits pun tak tahu yang dia tu perempuan ke lelaki." 

 

 

"Kau yang mula dulu okay?" ujar Jimin lalu tergelak kecil. Cukup perlahan hingga hanya mereka berdua saja yang dapat mendengarnya. 

 

"Kim Taehyung-ssi, ada apa2 masalah ke?" tiba2 Mrs. Park bertanya. 

 

 

"Eh takde masalah pun. Kenapa cikgu tanya saya macam tu?" 

 

 

"Sebab saya rasa awak dah angau ngan Jimin. Dari tadi awak asyik pandang dia. Bukan dia yang boleh tolong awak dapat A untuk subjek bahasa inggeris tahu?" mula la Mrs. Park membebel. 

 

 

Taehyung hanya tersenyum malu lalu meminta maaf. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Okay kelas! Settle down, settle down. Harini kita ada pelajar baru dari Daegu yang akan masuk ke sekolah ni. Since dia dari Daegu, korang boleh tolong dia sesuaikan diri kat sini. Awak boleh masuk." ujar Mr. Kim. 

 

 

"Hi, nama saya Park Hanbyul. Saya dari Daegu." jelas Hanbyul lalu memberi tunduk hormat kepada classmate2 barunya. 

 

 

"Okay Hanbyul, just duduk kat tempat kosong yang awak nak. Okay class harini Mr. Lee still bercuti so awak semus boleh belajar sendiri. Terima kasih." ujar Mr. Kim lalu keluar dari kelas tersebut. 

 

 

Hanbyul hanya tersenyum kecil kepada beberapa pelajar yang melambaikan tangan mereka ke arahnya. Kemudian dia ternsmpsk satu tempat yang tidak diduduki oleh sesiapa. Dia bergerak laju ke tempat tersebut kemudian duduk di tempat itu. 

 

 

"Hey." sapa Hanbyul sambil tersenyum kepada seatmate barunya. 

 

 

"Jeon Wonwoo." balas budak lelaki itu dengan pendek.

 

 

"Guys! Dengar tak tadi?!" tiba2 seorang pelajar perempuan berdiri. "Wonwoo cakap! Finally

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
YoonHanNisa
#1
Chapter 10: Saya pilih hiatus sekejap tho ^_^ No need to rush, author-nim. Semua org pun sibuk study. But anyway, fighting! Semoga author-nim berjaya ^_^
chohanlove #2
Chapter 5: author, best~…… update soon ye .
GingerBaby #3
Update soon unnie! ^^
gcbgirl #4
Chapter 3: Update soon
-yuharyu #5
Chapter 1: nak no. fon Jimin hehe xD
nuruls99
#6
Chapter 1: Tell me that number.. I want to call jimin.. hehe
Hangul_saram #7
Harap fic ni berjaya macam fic sebelum unnie! Hwaiting!!