That Man; That Woman (Lelaki Itu; Perempuan Itu...) [HIATUS]

Please Subscribe to read further chapters

Description

[CONTENTID1] Pro·logue [/CONTENTID1]

[CONTENTID2] Hati dan perasaan. Kadangkala hanya terzahir tanpa terluah di mulut... Kadangkala didiamkan sahaja.

Kenapa ye sesetengah benda susah sangat untuk kita ucapkan? Bila bibir cuba terbuka memulakan bicara, tiba-tibanya jadi kaku di situ. Akhirnya diri sendiri hanya mampu mengeluh sebab hati hendak berkata-kata tapi termati begitu sahaja.

Mengapa sukar untuk bicara dengan hati dan perasaan yang sebenar? Mengapa ada kalanya kita pilih untuk menyimpulkan senyuman sedangkan dalam hati berlainan. Kenapa ada kala kita pilih untuk membisu dari meluahkan segalanya? Adakah kerana kita ingin melindungi diri dari terluka?

Atau sebenarnya kita... penakut? [/CONTENTID2]

[CONTENTID3] Story by Iefa_San [/CONTENTID3]

Foreword

 

MUKA·DIMAH 

 

This is my first Malay fan-fiction starring EXO's Kai and f(x)'s Krystal. Selalunya menulis dalam bahasa Inggeris, kali ni bila menulis dalam bahasa Melayu, terasa janggal pulak. Haha. Padahal bukan la reti sangat menulis dalam bahasa Inggeris tuh. Maafkan jika ada ke-tidak-konsisten-an dalam penggunaan perkataan dan bahasa di dalam cerita ni. Sebab dah terlalu biasa tulis bahasa Melayu dalam keadaan formal jadi susah nak ubah ke gaya penulisan yang lebih urban dan 'muda'. Maklumlah kita ni 'old school', pangkat 'hakak-hakak' pulak tu. Hehehe. Anyway, this fic is going to be a short fic. Probably around 4-5 chapters. Asalnya nak buat one-shot tapi bila dah tulis jadi panjang pulak so ubah strategi. Hopefully you guys enjoy reading it. Sebarang komen di alu-alukan terutama komen yang konstruktif.

Terima kasih di dahulukan!

 

 

Iefa_San
Terima kasih sudi baca FF nie. Harap dapat tinggalkan komen anda sekali ye! ^^

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet