Man with raincoat

Resonance

Chapter 2: Man with raincoat

Aku terasa sesuatu benda tajam di belakang badan ku . Korang mesti tahu apa perasaan aku masa ketika itukan . Aku ketakutan berdiri kaku dahi aku berpeluh bebola mata aku cuba menjeling kebelakang namun aku masih tidak dapat melihat wajah lelaki dibelakang aku tu.

Aku cuba fikirkan cara untuk lepaskan diri. Akhirnya aku temui satu jalan penyelesaian aku tendang kaki aku kebelakang habis perut lelaki dibelakang aku itu aku tendang. Lelaki itu berundur kesakitan aku apalagi ambil peluang tu untuk larilah habis aku redah dicelah-celah orang ramai yang berada di kawasan itu untuk melarikan diri.

Aku sempat menoleh kebelakang kelibat lelaki itu tidak jauh dibelakang cuba mengejar aku. Walau apa pun yang terjadi aku kena lepaskan diri kalau tidak matilah aku kali ini. Aku berusaha larikan diri dan cuba mencari tempat untuk sembunyi lelaki itu semkain hampir denagan aku.

Aku telihat satu lorong disebalik bangunan-bangunan yang berada di kawasan itu jadi apa lagi tempat tu ajalah jalan yang aku ada untuk aku lepaskan diri. Aku memasuki lorong itu sehinggalah ke hujung lorong tapi malangnya penghujung lorong itu terdapat pagar besar yang menutupi ruang itu.

Aku tak ada pilihan aku terpaksa memanjat pagar itu walaupun terdapat dawai berduri yang terlilit pada bagar itu sebab itu aja jalan yang aku ada. Aku menahan kesakitan ketika aku cuba memanjat pagar itu . Tangan aku dah mula berdarah aku rasa aku dah tak mampu bertahan lalu tangan aku dilepaskan jadi tubuh badan aku jatuh terhempap kelantai .

“Arhhhh….” Aku mengerang kesakitan.

“ Apa aku nak buat kenapa dia nak kejar aku . apa yang aku dah buat sampai aku diburu macam ni sekali ?.”

Aku rasa aku namapak bayang seseorang pada hujung lorong yang telah aku lalui tadi . aku dah gelabah tak tahu mana nak lari sehinggakan mata aku tertumpu pada tong sampah besar disisi aku tu.

 Aku cepat-cepat bangun lepas itu aku menyorok dalam tong sampah besar itu nasib baik badan aku muat dekat dalam itu.

Kedengaran tapak kaki seseorang semakin menghampiri aku dah tutup mulut aku dengan tangan aku elak dari pada aku menjerit. Bunyi tapak kaki itu dah kedengaran semakin dekat .

Bunyi tapak kaki itu berhenti betul-betul dekat depan tong sampah itu. Aku dah mengigil ketakutan . Siapa dekat dunia ni tak takut bila saat nyawa dia dipertaruhkan.

Nampaknya penutup tongsomapah itu dibuka pelahan sehingalah aku dapat melihat wajah lelaki yang sedang berdiri memandang aku sambil tangan dia sudah tersedia sebilah pisau.

“Nampaknya dekat sini kau menyorok . Kalau kau nak tahu tempat kau menyorok ni terlalu klise sama seperti dalam film.” Kata lelaki itu sambil ketawa sinis.

Rambut aku tiba-tiba ditarik lalu aku dipaksa untuk keluar dari tong sampah itu dan aku dicampakkan ke dinding . Tahlah tangan aku berdarah lepastu tadi aku baru aja jatuh pagar sekarang pulak aku kena campak dekat dinding adoi apalah nasib aku hari ini.

Lelaki itu menayang-nayangkan bilah pisau dia dekat hadapan muka aku. Aku rasa sekarang diri aku dah kaku lidah aku pula kelu sebab ketakutan punya pasal.

“ Kau tahu sakit kot masa kau tendang aku tadi. Kali ini aku nak bagi kau pengajaran.” Pisau ditangan lelaki itu sudah bersedia untuk menikam aku. Aku pun dah tak tahu nak buat apa semua usaha aku nak lepaskan diri sia-sia aja semuanya tak menjadi. Takpalah Jin pasrah jelah yang hari ini adalah hari terakhir kau melihat dunia ini.

“ Kobanwa”.

Tiba-tiba entah siapalah pulak menyampuk dari arah hujung lorong dengan pakai baju hujan putih berserta hudnya di sarungkan di atas kepala dia berlari kearah kiataorang. Lalu menendang lelaki yang berada dihadapan aku itu. Habis lelaki itu rebah ke tanah.

Siapa pulak lelaki berbaju hujan ni . cuaca malam ini elok aja dah apasal dia pakai baju hujan bagai ni. lelaki berbaju hujan itu menuju kearah lelaki yang rebah itu lalu dia keluarkan Pisau dari dalam kocek seluar dia dan menikam kaki lelaki itu.

“ Arhhh…….” Lelaki itu bengerang kesakitan

“"Who you're working with ?” tanya Lelaki berbaju hujan itu sambil mukanya didekatkan pada wajah lelaki itu.

Lelaki itu hanya tersenyum sinis kearah lelaki berbaju hujan itu tanpa menjawab pertanyaaan lelaki berbaju hujan itu. Lelaki berbaju hujan itu bengang lalu dia menikam sebelah lagi kaki lelaki itu.

“Arhhhhhh…..” Lelaki itu mengerang dengan kuat.

“"Tell me who?" lelaki berbaju hujan itu menanyakan buat kali terakhir.

"I do not know who they are, I know they are in a group of infinite" Kata lelaki itu membuat pengakuan.

Selepas pengakuan dibuat lelaki berbaju hujan itu meletakkan bilah pisaunya kearah leher lelaki itu lalu terenyum dan berkata.

“ Oyasumi ( Good night)” lelaki berbaju hujan itu terus mengelar leher lelaki dihadapanya itu. Habis baju hujan dia yang tadi putih kini menjadi merah akibat pancuran darah dari leher lelkai dihadanya itu. sekarang baru aku faham apa kegunaan baju hujan yang di pakainya.

Lelaki berbaju hujan itu berdiri dan mendang aku dengan senyuman dan bersuara.

“ And you” dia menunjukan jarinya kearah aku.

“ Yes ?” aku menyahut.

“ Aku nak kau ikut aku.” Lelaki itu tiba-tiba berbahasa korea.

“ You can speack Korean ?” Tanya aku.

“ Yes I can but the little .Kata lelaki berbaju hujan itu.

“ And who are you . I mean you name.?” tanya aku.

“ Ohh, Watashiwa Ryosuke yamadadesu.” Kata lelaki itu mengaku yang nama dia Ryosuke yamada. Lelaki itu tersenyum kearah aku sambil dia menghuurkan tangannya minta bersalam . Aku benyambut salamnya llau aku pulak perkenalkan diri aku.

“ Aku Kim seok Jin pangil aku Jin pun dah cukup. Kata aku . Ryosuke hanya menganguk tanda bersetuju dan mereka bersalam.

-Bersambung……


Resonance /  Resonan= perkataan ini membawa maksud berdengung, bergetar dan bergema. Jadi cerita kali ini Authour nak cerita mengenai bagai mana resonan ini mampu digunanakan dalam mempengaruhi diri kita dan sejujurnya untuk Chapter sepenuhnya Authour lebih kepada unsur psikologi yang akan membawa korang semua mengenali lebih dalam mengenai otak korang. Jadi jangan lupa unuk baca Chapter-chapter seterusnya kalau korang nak tahu misteri disebalik otak korang.

 

 Maaf sekiranya ada kesilapan tatabahasa atau typoo yang bersepah-sepah dan juga saya nak minta maaf sekiranya cerita ini agak sedikit sadis buat tontonan korang semua.

Cerita ini Authour tulis berdasarkan imaginasi Authour sendiri dan tak ada niat untuk memburuk-burukkan mana-mana artis dalam cerita ini.

Apa-apa pun terima kasih kepada sipa yang sudi subscribe cerita ini dan juga membaca cerita ini tak lupa juga kepada yang komen. Harap korang terhibur dengan cerita ini.


Kepada sesiapa yang tidak mengenali Artis yang bergelar Ryosuke Yamada ini ini ada sedikit info tentang diri beliau.

                                                                                                     Ini ada beberapa foto beliau

                                                            

-Untuk pengetahuan korang dia merupakan pelakon , Seiyu ( voice actor) dan penyanyi yang merupakan salah seorang dari kumpulan J-pop Hey! Say! Jump.

-Dia juga banyak barlakon dan drama dan film. Antara film dia yang Author pernah tengok ialah Assassination class room yang ditayangkan pada tahun 2015 dan Assassination class room - Graduation yang di tayang pada 2016  kedua-dua cerita ini dia memegang watak sebagi Nagisa Shiota.yang merupakan watak utama dalam cerita tersebut.

Menerusi Film Grasshopper dia memagang watak sebagai Semi yang merupakan seorang pembunuh upahan psiko yang mengalami Titinus syndrome (penyakit telinga berdengung).

Dan dalam Film akan datang dia akan melakonkan watak Edward Elric dalam Fullmetal alchemist.

 

Sampai sini sahaja info mengenai Ryosuke Yamada. Terima kasih kepada yang sudi membaca.  :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nmmnbg #1
Chapter 3: adoila jin nie orang tngah saspen die pulak lagi terjerit2 gitu..
PinkBlossom_97
#2
Wait saya baru stalked awak dan terjumpa fanfics awak. the synopsis seems awesome! *thumbs up*
qwaszx121 #3
Chapter 2: wow, mcm menarik aja carita ni main psiko . I wait for next chapter.
nmmnbg #4
Chapter 1: wah..x sabar nak baca next chapter!!!tapikan ape maksud resonance ye authornim???