Origami

Resonance

Chapter 1: origami

 

Seminggu dah berlalu selepas kejadian yang megerikan itu . Di kaca TV serta di akbar masih kecoh dengan teragedi dasyat itu mana taknya beratus-ratus nyawa melayang disebabkan teragedi itu. Aku dan Ji yeon antara yang selamat dari teragidi itu. Aku masih ingat agi apa yang berlaku pada Ji yeon dia ditikam tetapi nasib baik dia tak mati dia kini sedang koma terbaring di katil hospital. Aku pulak masih trauma dengan kejadian itu.

 

walau pun aku bersyukur Ji Yeon masih selamat tetapi aku rasa sangat bersalah pada dia sebab masa tu aku lari tinggalkan dia . Sampai sekarang aku masih takut untuk berjumpa dengan dia. Aku jugak masih tak boleh lupa lelaki bertopeng yang menikam Ji yeon dan cuba untuk mengejar aku masa ketika itu.

 

Kadang-kadang aku jadi agak peranoid aku rasa seolah-olah aku di perhatikan perasaan ini bukan sama ketika disekolah menegah dulu tetapi kali ini lebih menakutkan seolah-olah aku sedang diburu dan diperhatikan cuba tunggu masa sahaja  aku akan dibunuh. Aku perlu menjadi peranoid untk terus hidup.

 

Aku mengantung  beberapa  origami Crene dengan pelbagai warna di dlam bilik ku. Origami ini mengingatkan aku pada zaman sekolah aku dulu origami ini sentiasa mengigatkan akau pada si dia. Adakah aku patut berjumpa dia dan melutut pada kaki dia untuk minta maaf ?. tapi malangnya dia masih belum sedarkan diri. Apa-apa pun aku dah buat keptusan untuk berjumpa dengan dia.

 

     .........................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Aku menaiki motosikal ku menuju ke hospital untuk berjumpa dengan Ji Yeon yang sedang koma . Aku kini sudah berada di depan wad Ji yeon . Aku agak teragak-agak untuk masuk rasa bersalah aku bembuatkan aku teragak untuk berhadapan dengan Ji yeon. tiba-tiba pintu Wad itu dibuka dari dalam kelihatan seorang lelaki keluar dari pintu itu . Aku agak terkejut bil aku melihat lelaki yang baru keluar dari wad itu.

 

" Jungkook apa kau buat dekat sini?" tegur aku.

 

" Jin kau pun kenapa kau dekat sini?". Jungkook pula bertanya.

 

" Errr.. aku ...aku tak tahulah macam mana nak terangkan ni dekat kau.?" kata aku.

 

" Apa-apa pun jomlah kita pergi minum dulu kau boleh cerita dekat aku apa yang dah jadi." cadang Jungkook. aku pun setuju aja dengan cadanagn Jungkook dna kitaorang pergilah dekat cafeteria yanga da dekat Hospital tu.

 

" So, Jin apa jadi?" Tanya Jungkook.

 

" Cerita dia macam ni . sebanarnya perempuan yang dekat dalam wd tu koma disebabkan olah aku." kata aku.

 

" Apa disebabkan kau? jadi kaulah yang tikam dia?" Jungkook dah terkejut dengan keyataan aku tu.

 

" Bukan aku yang tiakam dia, masa tu aku ada dekat tempat kejadian tiba-iba perempuan tu kena tikam lepas tu aku boleh lari tingalkan dia sorang sebab nak selamatkan diri jadi aku rasa bersalah dekat dia . sempai sekarang aku rasa tak tenag selagi perempuan tu tak maafkan aku. sebab tu aku datang sini nak minta maaf dekat dia walau pun aku sedar yang dia tengah koma." Jelas aku.

 

" Ohh, jadi ni kes kau rasa bersalahlah ni." kata Jungkook.

 

" Yup betul tu, tapi Jungkook boleh aku tanya sikit tak?" Tanya aku.

 

" Kau nak tanya apa Jin?." Jungkook pula bertanya .

 

" Yang kau ni pulak yang kau pergi melawat perempuan tu dah kenapa kau lenal ke dia?" tanya aku.

 

" Yang tu kau tak perlu tahu." kata jungkuuk

 

" Aku nak tahu jugak." aku mendesak.

 

" kau ingat tak dulu kitaorang pernah cerita pasal origami dekat kelas kiorang akan sentiasa bertambah setia hari ni semua kalau kau nak tahu dia punya kerjalah." kata Jungkook.

 

" So, Apa kena mengenanya dengan kau?" tanya aku.

 

" Dia tu adalah penolong kelas aku dulu sebelum dia berpindah." kata Jungkook.

 

tak guna dulu aku punya susah payah nak cari perempuan ni rupa-rupanya dia duduk dekat sebelah kelas aku aja dulu . Nasiblah kau Jin siapa suruh kau rahsiakan pasal perempuan ni dulu dari kawan-kawan kau ni.

" Jungkoo boleh mintak tolong sikit tak?" tanya aku.

" Nak mintak tolong apa? " tanya Jungkook pulak.

" Kau bagi origami ni dekat perempuan tu bila dia sedar nanti boleh?"

" boleh aja tapi kenapa kena kasi origami pulak?" Jungkook pelik.

" Dekat origami tu aku tulis surat minta maaf dan kau jangan nak mengada-ngada nak bukak." kata aku.

" Ok, bos " kata Jungkook.

           ....................................................................................................................................................................................................................

Buat masa ini aku masih belum cukup bersedia lagi untuk berjumpa dengan Ji yeon . Aku pun buat keputusan untuk balik. aku pergi mendapatkan moto aku semula . dlam perjlanan itu hati aku tak sedap kornag tahu-tahu jelahkan aku ni ada firasat yang kuat . Aku rasa aku diperhatikan . Aku apa lagi aku mempercepatkan langkah aku menuju ke arah tempat aku letak motosikal aku.

Aku sudah selamat dapatkan motor aku . tanagan aku mengigil ketika memegang kunci tiba-tiba aku rasa ada seseorang sedang berdiri dibelakang aku.

-bersambung........


- cerita ini merupakan kesinambungan cerita origami for you. Jalan cerita ini agak berbeza dengan jalan cerita origami for you tetapi kedua cerita ini adalah saling berkaitan.

kepada pembaca yang agak tak faham dengan chapter ni anda dinasihat kan untuk membaca cerita origami for you.

apa-apa pun kepada pembaca harap anda suka dengan cerita ini.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nmmnbg #1
Chapter 3: adoila jin nie orang tngah saspen die pulak lagi terjerit2 gitu..
PinkBlossom_97
#2
Wait saya baru stalked awak dan terjumpa fanfics awak. the synopsis seems awesome! *thumbs up*
qwaszx121 #3
Chapter 2: wow, mcm menarik aja carita ni main psiko . I wait for next chapter.
nmmnbg #4
Chapter 1: wah..x sabar nak baca next chapter!!!tapikan ape maksud resonance ye authornim???