Siti Who? - VIII

Siti Who?

"Kau gila? Apasal pulak aku kena kalah?"

Jongin agak terkejut medengar nada suara Siti yang agak tinggi itu. "Sebab aku taknak kau jadi awek Chanyeol. Aku nak kau jadi teman wanita aku."

"Gila!"

"Aku tahu pasal bet kau dengan Chanyeol. Kyungsoo, aku ni takde peluang ke?"

 

 

 

 

"Hey Siti, apasal ni?"

Hanya tangisan sahaja yang didengari oleh Jongin melalu talian telefon itu. "Kyungsoo?"

"Jo..jongin.."

"Kenapa Kyungsoo? Asal kau nangis?"

Semakin sebak Kyungsoo mendengar suara risau Jongin itu. "Aku... Aku nak balik.." Sedu kedengaran ditalian. "Aku nak nak balik."

Jongin segera bangkit daripada kerusinya, meneranjatkan Baekhyun yang sibuk berkhayal.

"Asal doh?" Baekhyun memandang pelik ke arah Jongin.

"Kau tunggu situ. Nanti aku datang ambil. Kau sekolah Precint 11 kan?" 

"Ya..ya.."

Baekhyun bingkas bangun daripada kerusinya apabila dia terdengar nama sekolah Kyungsoo. "Apasal dengan Siti wei?" Baekhyun menarik pergelangan tangan Jongin.

"Kyungsoo.. Dia call aku nangis-nangis. Dia kata dia nak balik. Aku nak gi amik dia. Kau nak ikut?" 

Baekhyun menggangguk lalu duo itu segera meninggalkan bilik melepak mereka.

 

 

 

Sorakan demi Sorakan bergema dipandang sekolah. Mana tidaknya, atlet kegemaran sekolah merangkap senior paling popular disekolah itu akan bertanding untuk acara akhir pada petang itu. 

Nama Chanyeol disebut-sebut oleh pelajar perempuan manakala yang lelaki pun sibuk menempik cheers rumah masing-masing. 

Guru yang bertugas mengumumkan acara terakhir untuk hari sukan sekolah pada petang tersebut. 

"Acara 4x100 meter lelaki dan perempuan. Lorong nombor satu, Rumah Azure."

Kelihatan pelari pertama rumah sukan berwarna biru itu mengangkat tangan ke atas dan melambai.

"Dilorong yang kedua, Rumah Ruby."

Mengikut pergerakan ahli rumah biru sebentar tadi, atlet rumah merah itu turut mengangkat tangan sebagai isyarat kepada guru yang bertugas.

"Lorang ketiga, juga merupakan wakil rumah cikgu, Rumah Emerald." ramai ahli rumah itu bersorak kerana guru yang bertugas. 

"Dan dilorong yang terakhir rumah kuning, Rumah Topaz."

Semua memberikan sorakan yang kuat kepada rumah sukan mereka. Apabila penjaga garisan dan pencatat masa sudah bersedia, guru yang bertugas digarisan permulaan memberikan arahan agar mereka bersedia ke atas garisan.

"Ke garisan."

"Sedia."

 

 

Bang.

 

 

 

 

 

Kyungsoo merapatkan kepalanya ke arah tingkap kereta Jongin. Tangan rapat memeluk tubuhnya. Tidak sedikit pun Kyungsoo berbicara tentang apa yang terjadi sepanjang dia berada disekolah baharu itu.

Baekhyun yang tidak senang duduk melihat kesunyian dalam kereta tu segera meminta Jongin memasang radio dikeretanya. "Wei, buka radio tu. Sunyi sangat. Aku tak bolehlah." 

Jongin hanya mengikut kehendak rakannya tanpa berbalah lagi. Mata Jongin melirik ke arah Kyungsoo yang masih menutup matanya. Jongin tahu Kyungsoo perlukan ruang dan waktunya untuk bersendiri. 

 

 

Apabila mereka tiba dirumah Kyungsoo, gadis itu sudah tertidur dengan nyenyaknya. Jongin berat hati untuk utk mengejutkan gadis itu namun Baekhyun mencadangkan agar dia dikejut. "Aku tengaj dia tidur tak selesalah." Perlahan bahu Kyungsoo disentuh dan berulangkali Baekhyun memanggil gadis itu. 

Apabila dia terjaga, Baekhyun menunjukkan rumah Siti. "Kita dah sampai." Kyungsoo mengelap air liur yang hampir meleleh itu dan mengucapkan ucapan terima kasih kepada kedua-dua sahabatnya itu. 

Belum sempat Kyungsoo keluar dengan sepenuhnya daripada kereta, Jongin menarik beg Siti. 

"Siti, bila kau dah ready, ceritakan semuanya dekat kitorang. Okay?"

Kyungsoo sekadar menggangguk. "Promise?" Baekhyun menunjukkan jari kelinkingnya. "Promise." Kyungsoo meniru gaya yang sama. "Seal. Take care Kyung!"

 

 

 

Rumah Azure mendahului dalam pertandIngan 4x100m campuran itu. Rumah biru itu terdiri daripada Wu Shixun sebagai pelari pertama pantas menyerahkan baton kepada pelari yang kedua. Kaki panjang Shixun memang tiada tandingannya. 

Luhan selaku pelari kedua memecut laju menuju ke arah Chanyeol yang sedang ligat meregangkan badannya. Namun, gadis cina itu dipintas oleh peserta daripada lorong kedua. Gadis bernama Luna itu seakan-akan tersenyum sinis ke arah Luhan. 

Luhan yang mengumpulkan amarahnya bersama-sama dengan tenaga lariannya terus memecut laju meninggalkan Luna. Tidak mahu menyerah kalah, Luna turut memecut laju kemudian bertempik ke arah Jongin. "Jongin, pecut Chanyeol!"

Sebaik sahaja baton ditangan diserahkan, Chanyeol dan Jongin bersama-sama berlari ke arah pelari yang terakhir. Kyungsoo mewakili rumah biru manakala Yoona mewakili rumah merah. 

Kyungsoo berasa sungguh berdebar melihat kesemua pelari ketiga berlari ke arah pelari keempat sempat melihat ke arah Jongin. 

Siti Nur Kyungsoo teringat akan kata-kata Jongin sebelum mereka perlumbaan bermula tadi. 'Kyungsoo, aku ni takde peluang ke?"

Jongin  dan Chanyeol semakin menghampiri namun mata Kyungsoo masih menatap wajah Jongin. 

"TAKDE!!" Kyungsoo jerit lalu baton bertukar tangan. Kyungsoo dengan mata terpejam terus meluru ke garisan penamat. 

 

 

 

 

"Jongin?" suara Kyungsoo agak bergetar kerana berdebar. 

"Eh, Siti. Ada apa call malam-malam ni?" 

"Erm, thanks pasal harini" Kyungsoo bermain dengan hujung rambutnya. "Hahaha, sama-sama. Takde masalah. Kau kawan aku jugak."

Kyungsoo terdiam mendengar perkataan kawan yang keluar daripada Jongin.

 

 

 

 

Apabila Kyungsoo tiba digarisan penamat, dia terus membuka mata dan berasa yakin bahawa dia adalah orang pertama yang tiba disitu. Beberapa sorak kecil menyambut kemenangan rumah biru itu. Yoona pula sudah tunduk memegang lututnya kerana penat mengejar kelajuan Kyungsoo. 

Namun, apabila Kyungsoo rasakan kemenangannya tidak diraikan oleh Chanyeol mahupun rakan sepasukannya sendiri. Suara yang kedengaran ditelinga Kyungsoo hanyalah nama Chanyeol yang dipanggil oleh pelajar sekolah itu.

Pasukan bantuan kecemasan segera berlari ke arah tubuh yang sedang mengerang kesakitan di atas bapalan itu. Chanyeol memegang lengan kanannya dengan rasa penuh kesakitan. 

Jongin pula berdiri di sebelah Chanyeol dengan wajah yang hampa serta kecewa. Kyungsoo berjaya menamatkan perlumbaan larian berkumpulan itu dengan mendapat tempat johan.

Sudah terang lagi jelas Kyungsoo tidak mahu bersama-sama dengannya. "Chanyeol, Chanyeol! Hey, you okay ke?" Sehun orang pertama yang memecut ke arah Chanyeol yang terbaring itu.

"Sabit merah mana sabit merah! Cepatlah tangan Chanyeol cedera ni!" 

"Cool Chanyeol, cool. Kejap lago diorang datang." Sehun menenangkan Chanyeol yang tercedera itu sambil memaki dalam bahasa cina. Kyungsoo membuntangkan matanya sambil melihat ke arah Chanyeol.

Dia cuba menghampiri Chanyeol namun beberapa suara tidak enak telah menghentikan pergerakannya. "Ei, budak pelik!"

", she's freak. I know something was wrong with her." 

"Wei, raksasa! Jangan pergi kat Chanyeol." 

Apabila Kyungsoo kembali bergerak ke arah Chanyeol, perjalanannya dihalang oleh Luhan. "Don't.." ujarnya sambil menggelengkan kepala. 

"Lu-Luhan."

"Saya taknak awak cederakan dia lagi" tegas Luhan bersuara dengan loghat cinanya. 

Kyungsoo berhenti bergerak dan pantas meninggalkan padang balapan itu sambil diiringi dengan 'boo' rakan sekolahnya. 

 

 

 

"Jongin..."

"Uhmm?"

"Kalau kita... Kalau kita lebih daripada kawan...takpe ke?" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

So I end this here. Promise this one reader to update. Here we go. ;)

Pst, siapa excited exo nak comeback August ni? Saya! Tapi Kesian Jongin sebab dia tak sihat lagi kaki dia T.T huwaaaaaT.T

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
hanah2212
09012016 sorry, jalan cerita jadi makin tah pape. Akan edit dan upload baru

Comments

You must be logged in to comment
JEON_JI #1
Chapter 8: dh lma x bkk aff , tngok2 ff ni dh update XD wah excited gile kot T^T XD . Ni last chapter ke author ?huaa T^T best lh ~T_T~ trbaik author nim::>_<::
jiminlovers #2
Chapter 8: Omggg.. bru perasan ff ni update.. sbb dah lama x bkk.. busy nak trial spm..
thank you sooo much
Enjoy sgt bca ff ni.. kurang sikit stress..
jiminlovers #3
Bile nk update niii???
LostInLoveWithDO #4
Chapter 7: Napa kyungsoo pindah? .....authournim..
JEON_JI #5
Chapter 7: Huh? Kyungsoo pindah? o_O WAE??!! TT-TT
Btw, saengil chukkahae~ ^^
JEON_JI #6
Chapter 6: Omo~~~ Kenapa Jongin nak Kyungsoo kalah dlm pertandingan tu? Erm... blur nye :3 Ppalli update ::>_<:: sye yg baca ni pulak rse berdebar XD hahaha keep update authornim~
LostInLoveWithDO #7
Chapter 5: Wahhh..update cepat authournim..kesian jongin..kena rejact dua kali..tak pa jongin..aku hari2 kena reject..ahaha
JEON_JI #8
Chapter 4: Kalau macam ni aku rela kena tampar hari-hari XD Hahahahah lol XP XD XD update soon~ ^^
Ha180502Na
#9
Dah subscribe ^ㅅ^ Terima kasih sesangat sbb buat aku tergelak tgh malam buta ni hihi~~~ btw,, good luck :3