Nafas Rindu

Please Subscribe to read further chapters

Description

 

Nafas Rindu; Selama nafasnya berhembus, selama itu juga dia akan hidup dalam kerinduan yang perlahan-lahan membunuh jiwa, menyeksa mental dan fizikalnya. Kerinduan yang benar-benar membuat dirinya menjadi sukar untuk bebas dari sangkar yang dia sendiri cipta. Kerinduan yang membuat dirinya buta dalam menilai perasaan orang-orang sekelilingnya.

"Jadi bagi awak, saya bukan sesiapa lagi?"
 
Di setiap nadi yang berdenyut itu pula adalah saksi ketika hatinya ranap, hancur berkepingan setiap kali harus kehilangan orang-orang terpenting dalam hidupnya.

"— dia mahu akhiri penantiannya dengan melepaskan gadis itu pergi. Mungkin.. mungkin dia bukan yang terbaik untuk gadis itu."

Dia sudah terlalu rapuh untuk segala benda yang berkaitan dengan hati dan perasaan. Kalau saja hati manusia sejenis kebal, di mana, dia boleh menepis rasa sakit itu sesuka yang dia mahu, bukankah bagus?

 

 

Ada benda sukar untuk kita genggam dan salah satunya adalah cinta. Terkadang, sebesar mana kau mencintai seseorang, kalau takdir tak mengizinkan kau bersama dia, kau cubalah baiki sesuatu hubungan itu macam mana pun, pengakhiran cerita, kau dan dia tetap tak akan bersama. — r.v

 

 

 

Foreword

Nota Penulis; 

Sebenarnya kan dalam merapu kita punya cerita pun kekadang ada juga nilai-nilai yang orang boleh ambil kalau dia betul-betul faham dan mendalami sesuatu cerita tu. Cerita ni ft Baekhyun & Wonwoo. Siapa tak kenal Wonwoo? Pergi bukak google sana hehehe. Taktahu lah cerita ni boleh memberi kesan dekat pembaca ke tidok. Penulis karang ikut sedap rasa dia je ni kekekeke. Ayat pun tidak sepuitis dan segramatis mana. P/s; cerita ni dah lama siap cuma tak ada keyakinan nak post dekat sini. Tapi.. apa salahnya mencuba, kan kan kan? 

 

 

Comments

You must be logged in to comment
prettynicky #1
Chapter 1: Story ni berjaya buat saya menangis..
Tambah lagi dgn dengar lagu BTS-Butterfly..
Feeling gila baca :'((

HMMMM THIS STORY MADE ME CRY SO BAD!!!!!!
Good job author-nim..

GOOD JOB!!!!!!
aien3XO
#2
Chapter 1: Whoaaa... best... hampir menangis saya...
minggi88 #3
Chapter 1: serious saya nangis baca fanfic ni...
kesian wonwoo dan heera...
btw fanfic ni memang best..
saya start nangis bila wonwoo ceritakan kisah dia kat heera.
keyqa98 #4
Chapter 1: masterpiece!!! This story makes me keraiii. Tahniah author-nim untuk story ni. Awak buat yang terbaik sekali. Saya harap heera dgn woonwoo!
Heykal #5
Chapter 1: sedih gila cerita ni ! kesian Heeri sangat2.... huaaaaaaaaaaaaaa
freakandheart #6
Chapter 1: Kejam gila cerita ni, baru ja ada harapan dimusnahkan begitu saja....lol Good job, i really like your story a lot!!
galaxyjongin #7
Chapter 1: Best. Gempak. Kebaboom! No words needed ;-;
Nursyazwanie #8
Chapter 1: Cerita ini sememangnya sangat best dan menyentuh hati .
Kesian dekat Minwoo :(
Aigoo , kenapa kena sad ending .
Kahkahkah .
Awesome story ♥