SIX

Saranghae
Please Subscribe to read the full chapter

“OMMA!! NAMJOON DAH BALIK!!” Namjoon menjerit di hadapan pintu. Tapi tiada respon. Dia menuju ke dapur dan melihat sekeping nota ‘OMMA & APPA KE KELUAR KAWASAN, MALAM NANTI BARU BALIK’.

Hana sedang duduk di atas kerusi. Tiba tiba seorang lelaki turun dari atas. Lelaki tersebut memandang ke arah Hana. Hana tersenyum.

 

“Oh, kawan Namjoon eh?” lelaki tersebut memandang Hana. Hana hanya tersenyum dan mengangguk. “Saya abangnya si Namjoon. Kim Seoljin. Boleh panggil Jin.” Dia tersenyum memandang Hana.

“Saya Kim Hana. Boleh panggil Hana.” Hana tersengih. Selepas itu, Namjoon keluar dengan 2 gelas air dengan rice cake.

“Oh, ni Hyung saya.” Namjoon menunjuk ke arah Jin. Jin tersengih “Tak payah, kiteorang dah greeting each other dah tadi.” Jin tersengih dan berlalu ke dapur. “Tu abang sulung saya. Dia sedang menunggu panggilan kemasukkan ke university.” Namjoon memandang Hana. Hana hanya menganggukkan kepalanya.

 

Hana menganalisis muka Namjoon. Mempunyai lesung pipit di sebelah kiri, di pipi kanannya mempunyai tahi lalat. Kecil. Nampak sesuai pada mukanya. Namjoon memerhatikan muka Hana. Mempunyai lesung pipit sebelah kanan dan mempunyai tahi lalat di sebelah kiri. Bibir nipis dan mempunyai mata yang tajam tapi hakikatnya pandangan matanya sangatlah lembut.

 

“Love in air??” Jin memecahkan khayalan Namjoon dan Hana. Pipi Hana sudah memerah. Namjoon cover dengan minum air. “Hehehe. Hyung keluar dulu Namjoon. Bye bye Hana.” Jin berkata dan keluar dari rumah.

 

Hana memandang ke arah Namjoon. “Mana omma awak?”

“Omma dengan appa keluar. Malam nanti baru balik.” Namjoon tersenyum memandang Hana. Hana hanya menganggukkan kepalanya. Hana meneguk air di hadapannya.

Namjoon berpura pura bermain telefon, tetapi matanya mecuri curi pandang ke arah Hana. Hana mengambil telefonnya dan melihat miscall sebanyak 7 kali daripada Zico. Hana menggigit bibirnya. Namjoon mengangkat kening dan memandang Hana.

 

“Zico call. Tak perasan. Ottokhae??? Mesti dia kecik hati nanti.” Hana sudah gelisah.  Namjoon perhatikan Hana. Dia memegang tangan Hana. Hana memandang ke arah Namjoon.

“Pergilah jumpa dia. Mintak maaf. Terangkan apa yang berlaku.” Namjoon berkata lembut. Hana mengigit bibir. Dia memandang ke arah Namjoon. “Sebelum tu.. boleh saya nak nombor telefon Hana?”.

 

“001*******. Ni no saya. Apa2 hal boleh laa tanya yee..” Hana tersengih. “Okaylah. Saya pergi dulu ye.” Hana pergi dan melepaskan tangan Namjoon. Namjoon hanya memandang Hana dari belakang dengan pandangan yg penuh makna. Tanpa sedar, dia tersenyum.

 

 

 

***********

 

 

 

Hana terus masuk ke dalam rumah Zico dan terus meluru ke bilik Zico. Dia melihat Zico tertidur dan telefon Zico di dalam genggaman tangannya. Hana menuju ke katil Zico. Hana memerhatikan wajah lena Zico.

 

‘Hana… jangan tinggal aku. Jangan tinggalkan aku sorang sorang eh?’ Zico berkata kata. Dia bermimpi.

 

 Hana tersenyum. Hana memicit hidung Zico. Zico terkejut dan melibas Hana. Tangan Zico terkena muka Hana. Terkaku Zico melihat Hana memegang pipinya. Hana tergaman. Matanya berkaca.

 

“Hana!! Aku tak bermaksud…” kata kata Zico terhenti di situ. Hana bangun dan terus belari keluar. Zico menggenggam rambutnya. “ARGHH!!! Kenapa jadi macam ni pulak!!” Zico meme

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 6: updateee sooon!!"!
kamong
#2
Chapter 5: pahal dgn rapmon ? erghh
aquariusxpisces
#3
Chapter 5: Huwaaaa T^T
Jahatnya Kim Hana... kenapa buat Zico macam tu... T^T
aquariusxpisces
#4
Chapter 4: Wahhh!!!! Untungnya sama birthday dgn Taehyung!!!!
aquariusxpisces
#5
Chapter 3: Huwaaa....knp x confess?
aquariusxpisces
#6
Chapter 1: Huwaaaaa π_π
Kesiannya biasku tu...zico suka hello kitty? Hahahahaha XD
aquariusxpisces
#7
Tahniah!!! Jumpa pun ff pasal block b