The End

Time Machine
Please Subscribe to read the full chapter

Sudah dua hari berlalu bumi Korea telah dibanjiri salji putih.Semua penduduk tidak melepaskan peluang bermain salji di luar rumah. "fuh~ sejuknya kat luar ni...biarlah janji aku dapat jumpa dia"Lay melihat jarum pada jam tangannya sudah menunjukkan pukul 12.00 tengahari.Bermakna orang yang ditunggunya itu sudah lewat setengah jam.Tapi dia masih menunggu orang itu datang berjumpanya dekat Taman Sakura ini.

"ehem ehem"bunyi suara orang berdehem dari arah belakang telah mengejutkan Lay yang sedang melihat kanak-kanak yang jauh di depannya sedang bermain bola salji.Lay pun memusingkan kepalanya menghadap ke arah belakang."oh! Awak dah sampai...duduklah"Lay bergerak ke kiri memberi ruang kepada orang itu untuk duduk di sebelahnya."thank you"balas orang itu dingin lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Lay."apa yang awak nak cakapkan tu? Saya tak boleh lama-lama ni"katanya tanpa memandang muka Lay yang setia memandang ke arahnya.

Dia hanya memandang ke arah depan melihat kanak-kanak bermain salji."kenapa awak tak boleh duduk lama kat sini?"tanya Lay yang masih setia memandang muka perempuan yang bernama Kim Narin itu.Walaupun Narin menganggapnya seperti tidak wujud.Narin merupakan perempuan yang di minatinya sejak sekolah menengah atas lagi.Dia sudah melamar Narin untuk menjadi kekasihnya tetapi lamarannya ditolak oleh Narin mentah-mentah.Hampir semua pelajar yang melihat adengan tersebut ketawakannya.

[Flashback]

"Narin! Kim Narin!"Lay berlari sambil memanggil nama Narin yang sedang berjalan bersama kawan-kawannya menuju ke tempat parkir kereta.Narin dan kawan-kawannya berpaling ke arah belakang untuk melihat siapa gerangan yang memanggil nama Narin itu."Lay,apa lagi yang awak nak?"tanya perempuan yang bernama Kim Narin itu dengan suara yang dingin.Lay duduk berlutut di depan Narin sambil tangannya menghulurkan sekotak cincin yang dibelinya dekat Diamond's Pearls dua hari yang lepas kepada Narin.Kotak tersebut dibukanya.

Di dalam kotak tersebut mempunyai dua pasang cincin emas putih yang bernilai 241168.86 won."Kim Narin..."Lay menarik nafasnya dalam-dalam sebelum menyambung ayatnya yang tergantung itu."sudikah awak menjadi teman hidup saya selama-lamanya?"Lay senyum dan menanti jawapan yang akan diberikan oleh Narin dengan penuh sabar.Pelajar-pelajar yang lalu lalang di situ terus menuju ke arah mereka.Ada yang merakam dan mengambil gambar mereka."

PANG!!!

Satu tamparan hinggap di pipi kanan Lay.Kotak dan cincin yang dipegang Lay terjatuh ke atas tanah manakala cincinnya pula dipijak oleh Narin.Kawan Narin dan pelajar-pelajar yang melihat terkejut akan tindakan Narin itu.Lain pula bagi Lay,dia hanya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 1: kesian lay... huhuhuhu..........
Nabila_Pss
#2
Chapter 1: Buat la sequal authornim!!!fanfic author ni best la!!♥♥
misz_dina #3
Chapter 1: Citer ni one shot ke?x sngka narin sanggup buat camtu kt lay.ish3...narin ckp dia pun suka lay kan?tp apesal masa lay confess tu dia tolak?nangis jgklah sy mse lay kne lnggr tu...T.T