chapter 1

Hot Guy vs Cool Girl
Please Subscribe to read the full chapter

 

[CONTENTID1]THE GIRL[/CONTENTID1]

 

 

 

[CONTENTID2]Baekhyun memasukkan earphonenya kedalam telinganya. Dia membelek-belek Mp3 dan memilih lagu yang sesuai. Di jerlingnya kembar yang memang tidak berperikemanusian. Kenapalah dia mempunyai adik kembar yang tidak menyayangi dirinya. Nasib nasib....

 

"Apa jeling-jeling, nak aku bagi mata kau jadi warna ungu ke apa," bicaranya sambil menghalakan buku lima tepat pada wajah Baekhyun. Mata Baekhyun terkebil-kebil. Baekhee ni memang ganas orangnya.

 

"Aku tak jeling kau pun. Kau tu yang syok sendiri." Cebik Baekhyun. Baekhee menarik koler baju Baekhyun dan merapatkan wajahnya pada wajah cemberut Baekhyun. "Sekejap lagi kalau kau bagitahu satu sekolah yang aku kembar kau siap kau. Aku penggal leher kau," Baekhee meletakkan jarinya di lehernya. Ingin menunjukkan cara dia penggal kepala Baekhyun nanti.

 

"Yelah. Yelah. Aku kan 'oppa' yang baik." Baekhyun menekankan perkataan oppa. Mereka adakalanya macam kawan baik. Kadang-kadang tidak. 

 

Kereta Proton Saga tepat berhenti di pagar sekolah. Sebenarnya tak tepat pun. Sebab Baekhee tak nak pelajar lain nampaknya turun bersama Baekhyun. Takut nanti jadi issu. Jadi Baekhee terpaksa jalan jauh sikit dari sekolah. Apa boelh buat. Baekhyun hanya membiarkan sahaja tingkah adiknya itu.

Kan best kalau dapat adik yang saling menyayangi satu sama lain. 

Kan best kalau dapat adik yang selalu berkongsi perasaannya bersama

Kejamkah Baekhyun sebagai abang? Dia tidak pasti kenapa Baekhee bertindak sedemikian.

 

Baekhee keluar dari perut kereta. Dia membetulkan pakaian seragammnya supaya nampak cute. Baeakhee ni seorang pelajar yang biasa. Tidak gemar dengaan kepopulariti. Tak macam abangnya. Kingka sekolah.

 

"Baekhyun aku pergi dulu. Belajar rajin-rajin." Ujarnya menghadiahkan senyuman sepahit mungkin. Dia melambaikan tangannya kepada drivernya dan tak lupa juga Baekhyun. Baekhee mendapatkan sekumpulan pelajar lelaki dan berlalu pergi.

 

Baekhyu  menjongketkan keningnya. Dan dia tahu yang Baekhee tak ada kawan perempuan. Kecuali Kim Lixuan. Apalah nak jadi dengan adiknya.

 

 

"Dah pergi."katanya pada pemandu peribadinya. Mereka terus menuju kedalam sekolah. Beakhee dihantar di hadapan sekolah dan dia terus kedalam. Tidakkah membazir minyak kereta?

 

 

Baekhyun turun dari perut kereta dan mendapatkan gengnya.

"Yo. Baekhyun. Welcome to school"

"Baekhyun-ah, tahu tak kita orang dah tunggu kau lama. Kau naik lereta kuda ke kereta sorong?,"

Kata-kata Chen telah mengundangkan tawa daripada rakan--rakanya yang lain. Mereka pun beriiringan dan masuk kedalam kelas.

 

"Woi Baekhyun. Aku dengar ada orang baru masuk sekolah kita. Rasanya perempuan lah," bisik Chanyeol. Chanyeol ni memang miang.

Baekhyun mengambil tempat di sebelah tingkap. Chanyeol di belakang di jeling. Dia meletakkan begnya dengan acuh tak acuh. Dia duduk dan menongkat dagu. Tidak berminat dengan kata-kata Chanyeol. Boasalah adat bidak baru masuk setiap tahun.

 

Tiba-tiba seorang gadis masuk ke kelas dengan wajah yang ceria bertukar menjadi muram apabila terlihatkan wajah Baekhyun.

 

Baekhyun mendengus.  Ya, gadis itu adalah adiknya.

 

 

Macamanalah dia hendak menjernihkan keadaan. Hanya kerana kisah lama mereka bergaduh bagaikan nak rak. Hanya kisah lama. Kalaua todak mereka seperti adik-beradik yang saling menyayangi.

 

Baekhee memilih tempat bersebelahan dengan Sehun. Tatkal

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ExoLoveable
#1
Chapter 1: sblum ni saya baca foreword dia takdak Kim Lixuan pun...btw kim lixuan so pretty~~
Baek_Uaena #2
Update soon~ :)
Hwaiting!! ^.^
Baek_Uaena #3
Update soon~ :)
Hwaiting!! ^.^
syasyumilaimzamani #4
Update soon
AsyiA_MiZuki
#5
update sooon
k-hope
#6
Hahahahah....kim luxian tu bukan luhan kerrrr...cantik...yang baekhee tu pulak pelik...hahahah...update soon
BabySprinkle98
#7
UpDaTe SoOn ^_- klarkrny mke Baekhee hahaha
ExoLoveable
#8
cntiknya baekhee ... knp daehyun hensem sngt larhhhh?
parkyura98
#9
comelnyeeee baekheee XD