004

Kingka itu Suami aku?![HIATUS]

Yunji Pov

Aku sedang duduk di dalam Pejabat. Aduhai! Lamanya tunggu Pn Song ni. Aku duduk dekat sini dah macam batu dah. Sempat lagi dia memakai make up.

"Kamu Kim Yunji kan. Dari sekolah mana?" Tanya Pn Song.

"Saya dari sekolah Kirin Art School, seonsaengnim." Balas aku.

"Wow! Sekolah itulah satu-satunya sekolah yang terbaik. Kenapa kamu pindah?" Tanyanya lagi. Kini dia sudah berada di hadapan aku. Tangannya memengang file-file untuk kemasukkan aku sekolah ini. Dia menghulurkan file-file itu ke arah aku.

Aku berdiri dan mengambil file-file daripada tangan Pn Song. "Saya pindah sebab saya ada masalah keluarga." Aku menjawab soalan Pn Song itu.

Pn Song mengusap kepala aku dengan lembut dan menarik tangan aku keluar dari Pejabat. Dia menyatakan aku mendapat kelas 3-1 iaitu kelas Pn Song sendiri. Aku menganggukkan kepala. 

Tiba di hadapan kelas. Pn Song menyuruh aku berdiri dan tunggu di hadapan kelas. Aku menuruti apa yang Pn Song kata.

"Korang Song seonsaengnim dah sampai!" Teriak seorang pelajar yang memakai Cap. 

Pn Song masuk ke dalam kelas dan semua pelajar berdiri. "Anyeonghaseyo Song Seonsaengnim.." Ucap Ketua kelas dan semua pelajar mengikutinya.

"Nae, korang semua boleh duduk. Ok, hari ni kelas kita dihadiri oleh seorang pelajar baharu. Kamu boleh masuk sekarang." Panggil Pn Song. Aku masuk ke dalam kelas dengan perlahan. Semasa aku memasuki kelas itu ramai pelajar lelaki menjerit-jerit, bersorak-sorak dan ada juga yang bertepuk tangan. Kenapa dengan mereka ni?

"Anyeonghaseyo! Nama saya Kim Yunji. Saya dari sekolah Kirin Art School. Saya harap awak boleh berkawan dengan saya." Aku memperkenalkan diri serta aku memberikan senyuman manis. Mereka semakin kecoh, riuh dan kecoh satu kelas.

"Aku sanggup jadi kawan dia sebab dia comel bukan main. Wahai Mark." Kata seorang pelajar lelaki yang berambut keperang-perangan kepada kawannya.

"Aku pun sanggup. Jackson oi." Kata kawan Jackson atau dikenali Mark. 

Aku hanya endah buat tak endah. Aku melihat wajah Pn Song yang nak marah. 'Sabar Kim Yunji.' Getus aku di dalam hati.

Pn Song sudah kehilangan sabar. Dia mengambil pembaris panjang dan mengetuk meja dengan kuat. Kelas yang riuh itu menjadi sunyi dan hanya ada bunyi kipas yang sedang berfungsi.

"Kamu semua ni! Boleh tak jangan bising sangat boleh tak! Aishh.. Hmm, Yunji kamu duduk di mana ya." Pn Song melihat dan mencari tempat duduk untuk aku.

"Song seonsaengnim. Sebelah saya!" Jerit Jackson sambil menolak kawannya Mark.

"Mana boleh. Song seonsaeng sebelah saya!!" Kini Mark pula menolak Jackson.

Xiumin, Luhan, Suho dan Kris hanya menggelengkan kepala mereka. Macam budak-budak. 

"Tulah kot budak yang Chanyeol cakapkan tu." Teka Suho sambil memengang dagunya ala-ala detektif yang profesional.

"Ala comelnya dia ni. Nak je aku jadikan girlfriend aku.." Ujar Luhan. Amboi! Playboy sorang ni, tak habis-habis nak tukar girlfriend.

"Cute is not my style but She is my style." Kris berspeaking pula. Tenganga Suho,Xiumin dan Luhan. 

"Eleh, not my style. Itu semua poyoslah Kris. Comwl bukan main. Kalau macam tu aku sanggup belanja dia makan dekat mana-mana yang dia nak." Puji si Xiumin pula. 

Pn Song masih lagi mencari tempat duduk untuk aku. Dia buat tak tahu dengan Jackson dan Mark.

"Jung Hana. Sebelah kamu ada orang tak?" Tanya Pn Song. Semua pelajar melihat Hana.

Terkejut Hana dibuatnya. "Ta...tak ada seonsaengnim." Balas Hana.

"Oklah kalau macam tu. Yunji duduk sebelah Hana ya." Ujar Pn Song. Aku mengucap 'terima kasih' dan terus menghampiri ke tempat duduk baru aku. Aik?! Kenapa riaksi pelajar dalam kelas ni tiba-tiba diam? Ah, buat tak tahu sajalah.

Sampai sahaja aku di tempat duduk, aku terus melabuhkan punggung di atas kerusi. "Anyeonghaseyo, saya Kim Yunji. Saya harap awak boleh berkawan dengan saya." Aku menghulurkan tangan kepada Hana.

Dia tersenyum, lantas dia menyambut tangan aku dan kami bersalam. "Saya Hana. Jung Hana. Boleh." Ujarnya. Kami mula bercakap tentang Teen Top. Tak sangka dia minat pada Chunji. Arghh.. Tak sangka kami berdua Angel. 

Yunji Pov End

Manakala Suho,Kris,Xiumin dan Luhan.

"Well-well tengok diaorang tu. Hana yang tak pernah ada kawan, penakut nak bercakap, pemalu tahap gaban dan peminat kpop. Dah jumpa kawan satu taraf dengan dialah." Kris sudah mula mengeritik. 

"Betul tu. Well tak apa. Asalkan Yunji tu mahu berkawan dengan Dia." Kata Suho. Sebenarnya dia sudah lama menyukai Hana tapi dia malu untuk bersemuka dengan Hana (pemalu jugak Suho ni kan-,-)

"Eh! Kau ni kenapa Suho?" Tanya Xiumin. Luhan hanya membuat muka 'kenapa'.

"Mana adalah. Hehehe." Suho tersengih malu.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Min_Arisu
20 streak #1
Hello, sorry for the random comment. But, it's supposed to be spelled as 'HIATUS', not 'HAITUS'. :)
MizzMimpi
#2
Chapter 6: chapter 6 : katak mati...eee gelinya.. btw update soon ok.
MizzMimpi
#3
deabakk... (^_^)
pikahbajet #4
Chapter 6: sweetnyaaaaaaa...........update soon......
LuckyLovely #5
Authornim update soon. Love this story so much♡♡♡♡♡
AiSyah98
#6
hmm,tajuk fanfic awak ni same dengan fanfic saya
sehunloversuho #7
Chapter 5: Chapter5:Prasannye Suho ny..Hahaha.Btw,BaekYeol ny jht la.Xsngka kaki buli cm Suho pon pemalu..'Cute is not my style,she is my style'ayt Kris xbley blah langsung..hahax
amani123
#8
author tu lah saya rasa pelik baca cerita author rupanya author dah ubah dulu saya ada baca cerita ni last saya ingat yujin tu tumbuk chanyeol heehheheehehehe