Chapter 4

White VS Red

Sudah hampir seminggu juga si chua berada di rumah aku. Tapi ada bagusnya gak dia duduk lama-lama kat rumah aku. At least, tak de la aku rasa sunyi sangat.

*tok tok tok* 

''Joo Eun blh aku masuk?'' soal Chua sambil memegang dua cawan hot chocolate yang masih panas. Baru sahaja dibuatnya sebentar tadi.

''Masuk la pintu tu tak kunci pon'' kata Joo Eun lalu menutup semula diarinya.

''Bukakan la pintu ni!!! Tangan aku dah penuh ni!!'' Chua merengus sendirian di luar pintu. 

''Aishh minah ni mengada betul! Dah la tumpang rumah aku ingat sikit siapa tuan rumah nihh!'' Joo Eun membebel tatkala dia berjalan untuk membuka pintu.

''Pikir aku tak dengar? Lain kali aku tak buatkan kau hot chocolate dah...'' kata Chua sambil membuat muka stone-nya.

''Ala sorry la awak titew ingat awak lenggang kangkung je tak bawa apa apa pon tu la yang titew marah'' kata Joo Eun dengan nada yang serba salah berbaur kebudak-budakan dan sedikit memujuk. (lewlllsss)

''Hurmm.. kau tengah buat apa?'' tanya Chua apabila melihat sebuah buku nota kecil dan terpapar tulisan sebesar tapak kaki bayi yang tertulis DIARY.

''Tengah tulis diary..ermm by the way aku ada cerita nak bagitau kau,'' Dia menyisip hot chocolatenya.

''Citer apa?'' Chua bertanya dengan perasaan yang ingin tahu dan tidak sabar untuk mendengar selanjutnya.

''Semalamkan, minggu lepaskan, masa kau tengah belikan makanan untuk aku..kan aku naik tangga nak pergi rooftop enn. Soon as I get there aku terdengar..'' Jeda. Keadaan menjadi jeda. Jooeun mengatap bibirnya. Si Chua pula memandang mata sahabatnya, seperti memberi isyarat untuk menyambung cerita. ''Kau dengar?''  

''Aku dengar - *ting tong* aku dengar bunyi loceng la,'' Joo Eun lalu berlari keluar dari biliknya untuk segera mendapatkan pintu.

''Alaa!! Kacau la!!!'' Chua mendengus. Kemudian dia turun daripada katil dan menuju ke pintu hadapan rumah untuk mencekik barangsiapa yang kacau daun tadi — mungkin.

 

*ting tong *

''Kejap !! aishhh tak boleh sabar betul!!'' kata Joo lalu membuka pintu tiba- tiba dia terlihat seorang mamat yang membuatkan dia berasa annoyed tiap- tiap hari.

''Lambat betul!!'' kata Vernon a.k.a si bisu yang sentiasa membuatkan si Jooeun menyampah. Dan dia datang bersama partnernya yang melekat bersamanya twenty-four-seven. Siapa lagi kalau bukan si Joshua. Barangkali mandi pon bersama. Eh lelaki memang bukan macam tu ke? Ah whatever lah. Yang aku ni pikir bukan- bukan apahal. Fikir Jooeun.

''Elehh macam la rumah dia'' bisik Joo Eun perlahan.

''Ni kenapa datang rumah tiba-tiba?'' Joo Eun bersuara; kedengaran tegas. Tanpa berkata apa-apa si Vernon dan si Joshua terus masuk ke dalam tanpa menjawab pertanyaan Jooeun juga keizinan tuan rumah. Kuang hasam punya jantan. Biadap betul hengko ni. Takde adab ke. Omputeh memang macam ni ke hah boleh pulak main meluru masuk rumah orang. Ey taktau malu ke hapa. Bull. Si Joo menyumpah seranah mereka berdua, si 'tetamu-tak-diundang-yang-takde-adab-lagi-biadap-namatey'.

''Sape yang datang tu?'' Soal Chua yang sedang menuruni tangga sambil mengikat rambutnya.

''Ni mamat dua ekor sesat mana tah tiba-tiba je masuk rumah tak minta izin pastu tanya tak jawab bila aku buka pintu sorang mamat annoying ni tiba-tiba je marah aku dia pikir rumah ni rumah bapak dia punya!'' kata Joo Eun dengan nada marah dan sindiran.

Tiba-tiba si Vernon berjalan mendekati Joo. Apabila Vernon berjalan menghampiri Joo, dia mengundur ke belakang sehingga dia tiada ruang lagi untuk mengundur kerana dia sudah mengundur sampai ke dinding.. dan dalam beberapa detik sahaja Vernon sudah berada di hadapan Joo Eun dengan jarak yang ibarat berbisik kedengaran, berimbau kelampauan.

kenapa dengan jantung aku niii kencang semacam takkan la aku sukakan mamat ni!! oh god pls!. Joo Eun seperti menjerit di dalam hatinya. Yang menggandakan kekencangan jantung Joo, is when Vernon, si mamat mix american yang gorgeous; yang dianugerahkan oleh Tuhan sepasang mata yang menawan — yang hengkorang(girls) memang confirm cair habis duh bila tenung mata dia!

''Kitorang datang nak melawat jiran sebelah'' katanya dengan muka innocent. Pada saat itu; detik itu, muka Vernon seperti bersinar-sinar dan berbintang-bintang dan berbunga-bunga di mata Jooeun. Dia merasakan seolah rama-rama bebas berterbangan dengan liar di dalam. Dia merasakan suhu badannya naik kerana pipinya menjadi sangat hangat. Vernon tersenyum sinis, melihatkan Jooeun yang blushing. Ouh heart, comelnya awek ni! Aum geram tauu! Tunngu la nanti.

''Hoi!! Bro, jangan nak melebih eh dekat rumah orang nihh," kata Joshua yang terkejut apabila melihat Vernon berbuat demikian kepada Joo Eun.

''Ouh" Jooeun hanya menjawab sepatah lalu berjalan pantas ke arah Chua dan menarik tangan Chua pergi ke dapur.

''Waaaaaa kenapa bisu buat macam tu dekat aku!! eyyy !!! maluu la!!!'' kata Joo Eun yang separa menjerit itu.

''Sweet betul aku tengok kau dengan dia..'' kata Chua dengan nada yang jealous sambil memeluk tubuh.

''Aishh ... goddamnit! tunggu dia nanti.." kata Joo Eun.

 

»—«

 

''Jemput la minum ni je sempat buat untuk korang yang tetiba datang tak bagitau," pelawa Chua kepada Vernon dan Joshua.

"Tak apa sorry la ganggu korang" kata Joshua lalu meminum air tehnya.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Masa berlalu dengan pantas. Selepas kejadian petang tadi, sekarang ni bulan pun dah menjelma. Bulan yang bercahaya dek pantulan daripada matahari, ditemani bintang-bintang yang berkerdipan menerangi malam.

"Haihh macam macam jadikan'' kata Joo Eun kepada Chua yang sedang leka membelek belek majalah fashionnya.

"Cakap je la suka.." Chua mengusik sambil membuat muka 'pelari pecut yang menjadi juara'.

''Eh minah ni suka buat muka macam tu. Aku kahwinkan kau dengan si bisu tu baru kau tau!" Joo Eun membantah sekeras-kerasnya.

"Eh jap kau dengan si bisu tu, aku nak dengan member dia tuu.." kata Chua, tersenyum simpul macam kerang busuk sambil memintal-mintal hujung rambutnya.

"Euww please la not my taste dude," kata Joo Eun sambil membuat muka menyampah. Cehh padahal suka. Poyo la Joo.

"Euw-euw la nanti kaHwin baru tau.. ermm wey sambung la cerita tadi," kata Chua.

"Citer apa?" soal Joo Eun dengan muka blurnya.

"Citer yang tertangguh petang tadi.." kata Chua sambil menyumbat beberapa batang fries ke dalam mulut. Uish gelojoh benor, kalau crush ada depan mata takkan beraninya dia nak makan macam tu kan. 

"Ouhh tu... Malas la weyh. Esok la aku citer. Dah aku nak tidor pergi masuk bilik kau tuhh.." Dia menolak Chua jatuh dari katil lalu terus menarik selimut tebal berwarna putih dihiasi dengan corak geometri berwarna hitam kesay

"Alaa....!!!" kata Chua dengan nada yang frust umpama frust menonggeng itu (lewllss xD) lalu berjalan keluar dari bilik Joo Eun.

 

 

 

 

TBC-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
-nahyun
#1
WAAAAA JOSHUAAAAA!!!!!! PALLI UPDATEEE UU T_T