"MY FAKE FRIEND"

EXO ONE SHOT COLLECTION

"Arrrgghhh!! Apa lagi yang tak kena dengan assignment aku ne?! Aku yakin aku dah buat dengan betul dan tak mungkin ada kesalahan!" keluh Minyoung lalu menghembab kepalanya di meja ruang tamu.

Tiba-tiba seseorang telah datang ke arahnya dan duduk di hadapan Minyoung. Dia memberi kan senyumannya yang angelic kepada Minyoung.

"Apasal ne? Marah-marah tak tentu pasal" tanya lelaki itu kepada Minyoung.

"Kkojo. Minyoung nak sendirian.." jawab Minyoung tanpa memandang wajah lelaki berkenaan.

"Ahh~ Oppa tahu ne.. Ne mesti Minyoung stress kan?" tanya lelaki itu lagi.

Minyoung menarik nafas panjang lalu berkata, "Muka Minyoung ne nampak happy ker sekarang? Aniyo kkeutji? Dan betul Minyoung tengah stress sekarang. Jeball oppa pleave leave me alone" jawab Minyoung lalu menghembab kan kepala ke meja sekali lagi.

"Omo~ Kesiannya dia~ Kenapa nak stress? Come on lets have some fun!" katanya lelaki tersebut dengan gembira sambil memegang tangan Minyoung.

Minyoung memandang tepat ke muka lelaki yang berada di hadapannya itu. Pada Minyoung, lelaki tersebut seolah-olah tidak mengerti keadaannya yang sedang stress itu. Lelaki itu pula seolah-seolah merasakan seperti terkena 'pancaran lazer' yang terkeluar dari mata Minyoung dan berkata, "Opps! Mianhae! Erm.. Cuba cerita kat oppa apa yang buatkan Minyoung stress kan ne?".

Sekali lagi Minyoung menarik nafas panjang dan menghembuskannya. "Macam ne.. Minyoung stress sekarang ne disebabkan assignment yang Minyoung buat. Minyoung tengok dan dah check semuanya tak ada yang salah! So, tadi Minyoung tunjukkan assignment Minyoung kat Mr Jung. Lepas ja Mr Jung periksa, dia nak Minyoung buat semuanya dari mula lagi..." jelas Minyoung dengan jelas.

"Tu ja? Alaa~ Just take it easy dear" balas lelaki tersebut.

"Mworago?! Take it easy oppa kata?! Cham.. Oppa ne macam tak tahu ja kan? Minyoung dah lah tak tidur dengan lena selama dua bulan sebab nak siapkan semua assignment ne. And oppa boleh kata just take it easy?!" kata Minyoung dengan berangnya.

"Oppa maksudkan, Minyoung boleh buat perlahan-lahan kan and oppa boleh bantu Minyoung siapkan semua tu! Tak perlu nak jerit macam tu kat oppa! Oppa ne SUAMI Minyong! Minyoung tahu kan oppa tak suka kan kalau Minyoung tinggi kan suara?!" balas Suho yang kini tidak dapat menahan perasaan marahnya terhadap Minyong yang telah meninggikan suara kepadanya.

Minyoung terpaku seketika. Air liur yang ditelannya seolah-olah tersekat di kerongkong. Dia tahu bahawa Suho tidak suka sekiranyan dia meninggikan suara kepadanya. Minyoung berasa serba salah kerana meninggikan suaranya sebentar tadi. Sebenarnya dia tidak dapat mengawal perasaan marahnya lagi. Sebab itu lah dia meninggikan suaranya. Dan yang paling utama sekarang, Minyoung tahu akan tindakannya tadi merupakan perkara biadap terhadap suaminya.

Minyoung memegang lembut tangan Suho dengan perlahan-lahan lalu berkata, "Oppa... Minyoung minta maaf.. Minyoung tak sengaja nak tinggikan suara tadi. Cuma Minyong dah tak tahan semua ne.... Minyoung penat...".

Tanpa Minyoung sedari, air matanya mengalir ke pipi. Minyoung menangis teresak-esak hanya disebabkan assignment yang dilakukan kannya selama ne terpaksa dibuat semula dan pada Minyoung dia tidak mempunyai masa untuk mengulang kaji semua pelajaran. Hanya tinggal sebulan sebelum dia menduduki peperiksaan besar bagi tahun pertama dia berada di universiti.

"Shhhh~ Minyoung menangis la sepuas-puasnya.. Mari sini oppa peluk.." kata Suho sambil mnarik Minyoung ke dalam pelukannya.


Suho memeluk Minyoung dengan erat sekali. Minyoung menangis di dalam pelukan Suho dengan teresak-esak manakala Suho pula hanya membiarkan sahaja bajunya basah dek air mata Minyoung. Suho menepuk belakang Minyoung dengan perlahan-lahan sebagai tanda menenangkan Minyoung.

10 minit kemudian...

Minyoung mengelap[?] air matanya. "Gomawo oppa... Sebab pinjamkan dada oppa.. Dah basah teruk... " kata Minyoung.

"Aniyo gwenchanna.. Anything for my love.." balas Suho sambil memberikan senyuman 'angelic' nya.

(OKEY START DARI SINI DIALOG TAK DETAIL*)

"Erm.. Oppa.. Minyoung nak tanya sesuatu boleh?"


"Yer.. Apa dia?"

"Minyoung nak berhenti studies.. Boleh tak?"

"Minyoung nak apa?! Ber-Ber-Berhenti?! Neo michiseo?!"

"Anigeuteunnyo! Minyoung dah tak larat nak hadapi semua ne... Susah Minyoung nak sambung semua ne"

"Yah! Mari oppa ingatkan Minyoung sesuatu! Minyoung lupa utnuk siapa oppa buat semua ne?! Menyamar jadi student kat sekolah Minyoung? Tipu semua kehidupan oppa dan umur oppa?! Huh?! Untuk siapa semua ne? Minyoung ingat oppa buat semua ne untuk oppa?! Of course tak kan?! Oppa buat semua ne untuk insan yang oppa sayang! Insan yang dah curi hati oppa! Insan yang oppa kahwin untuk seumur hidup oppa! Hidup dan mati oppa untuk insan yang oppa cintai! Tak faham lagi ker?!"

"Mianhae oppa.. Minyoung tak maksudkan nya pun.. Minyoung tahu dah banyak oppa buat kat Minyoung.. Nak tolong Minyoung semuanya.. Oppa nak lindungi Minyoung.. dan semuanya... Tapi oppa.. Minyoung tak larat semua ne..."

"Hey.. Oppa kan ada? Oppa ada kat sini untuk Minyoung.. Oppa akan tolong Minyoung bila perlu.. Hajiman jaebal.. Jangan lagi cakap nak berhenti studies semua tu atau pun benda-benda yang berkaitan dengan studies Minyoung.. Oppa tak suka.. Arraseo?"

"Nae arraseo oppa... Neomu kamsahamnida oppa sebab selalu berada di samping Minyoung bila Minyoung perlu.. Dan Minyoung tak akan cakap lagi nak berhenti studies dan semua tu.."

"And.. Oppa akan tolong Minyoung settle kan semua assignment Minyoung.. Tak perlu nak risau lagi.. Okay?"

"Sekali lagi... Neomu kamsahamnida oppa... Minyoung tak tahu macam mana lagi nak balas jasa baik oppa terhadap Minyoung selama ne.. Memang Minyoung tak salah pilih oppa sebagai suami Minyoung.. Walaupun terpaksa menyamar sebagai 'student' untuk isteri dia sendiri.. Hehehe.. Gomawo oppa"

"Tu dah tugas oppa untuk tolong isteri oppa walaupun kadang-kadang isteri oppa tu lupa manner dia kat suami dia macam mana,, HAHAHA"

"Hey.. Minyoung dah minta maaf kan? Tak yah lah nak cakap benda tu lagi.."

"Hahaha arraseo Minyoung-shi~ Sebab tu la oppa sayang sangat kat Minyoung.. Thank you for being my wife in this young age"

"Gwenchanna.. I love you oppa dan sebab tu la Minyoung setuju nak kawin dengan oppa"

"Geundae.. Kita tak boleh buat macam pasangan suami isteri yang lain... You know what i meant right?"

"Yah~ Oppa byuntae! Oppa nak ker Minyoung pregnant dalam usia macam ne? Macam mana dengan studies Minyoung?!"

"Chill yo yoboe~ Oppa gurau je laa~ Cha mari kita sambung assignment Minyoung yang terbengkalai ne. Nae?"

"Arraseo oppa.."

"Saranghae <3"

"......"

"Yah! Answered me!"

"Cham.. NADOO SARANGHAE KIM JUN MYEON SHI!"

"Hehehe that's my girl <3<3"

Macam tu lah kehidupan Minyoung dengan 'fake friend' dia kat sekolah ataupun lebih dikenali sebagai 'husband friend[?]' yang selalu berada di samping Minyoung apabila Minyoung memerlukannya. Kim Jun Myeon nae Nampyeon.

-THE END-

Xoxo- Younghany <3

p/s : leave your comment, give me karma and don"t forget to subscribe

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 3: Sweeeeetttt
hjkyung #2
Chapter 1: Hahaha nama korea cakap korea tp known as international fans hmmm curious disitu. Haha sokaylah.
Wow untungnyaaaaa kawin ngn idol hmmm ̄ω ̄
shizuka_arumi
#3
Chapter 2: Not bad .?.?
GreenDecember #4
Chapter 2: Hai awk...blh nk ckp skt...sy nie x paham b.korea...jd bila awk ltk dlm ff awk...sy pun jd blank...dan xdpt nk truskn bacaan kerana xfaham..maafkan sy atas komen yg kasar ini...hrap awk dpt pertimbngkannya...
Mrs_Oh
#5
Updatee soon !! yasssss, first comment !!!