Chapter 1

Projek Baby Bump !

"Here come trouble"

##################

Minseok sandar di kaunter barista dia sambil tersenyum lapang.Dia pandang sekeliling cafe itu dengan perasaan bangga tersemat dalam hatinya.Akhirnya setelah bertahun-tahun menganyam harapan dia berjaya buka coffee shop dia sendiri atas dorongan isteri tercintanya Aiza.Xiumin tersenyum melihat Aiza yang tekun menghias cheesecake sambil tersenyum dengan matanya bulat tekun memandang hiasan cake itu teliti.Seperti dirinya , Aiza mempunyai tahap kecendurangan yang sama seperti dirinya tetapi berlainan bahagian. Minseok dengan coffee seni barista nya dan Aiza dengan seni pastry dan cake nya.Sekali imbas kelihatan mereka memang nampak sebaya seperti budak  kolej begitu.Namun mesti sesiapa yang kenal mereka berdua tahu jarak usia antara mereka yang agak sedikit jauh itu.Memang Aiza adalah budak kolej dan masih lagi muda 19 tahun dan dirinya sudah pun 25 tahun tetapi mukanya yang babyface berjaya mengaburi orang seperti mereka sebaya.Minseok tergelak sedikit berfikir.

Bunyi loceng tergantung ditepi pintu berbunyi menandakan ada orang singgah cafe mereka.Minseok dan Aiza pandang sebentar pintu dan tersenyum.Aiza segera mengangkat kek London Cheese cake itu didalam tempat penyimpanan kaca paparan umum itu sebelum peluk Minseok sambil smilling.

"Oppa...Nak ke kolej ya?Yuan and Ail dah tunggu tu "

Minseok tersenyum dengar isterinya berbicara.Dia mengangguk perlahan. 

"Hadiah buat pengubat rindu ada tak?" Minseok sahaja pouting duckling lips depan Aiza untuk mengusik isterinya yang tertangkap selfie begitu.Aiza tergelak.Sikap mengenakan orang Minseok semakin menjadi-jadi selepas mereka berkahwin.Ada sahaja perkara kelakar yang berlaku dalam rumah mereka.

Aiza mengangguk perlahan.

"Ahhh...Kiss ah ni? " Dia mengangkat kening main-main depan suaminya itu.Minseok muka berseri-seri tunggu ciuman dari isterinya.

"Boleh...tutup mata dulu..."

Minseok tutup mata dia perlahan dengan hati berbunga-bunga.Dia sahaja terus buat duckling lips menunggu isterinya .Aiza gelak nakal perlahan dan segera capai piping bag baki cream cake dekat kaunter dan tembak ke muka Minseok sambil tergelak-gelak.Minseok tersedar dan tergelak.

"yah Aiza...." Dia kesat pipi dia perlahan sebelum kesat jari penuh krim tu ke bibir Aiza dan cium bibir tu.Aiza balas kembali ciuman tu sambil tersenyum.

"Manis..." Minseok mumble sambil tengok mata Aiza.Terasa mereka berdua sahaja yang berada disitu bersama dunia mereka sendiri.Walaupun hakikatnya agenda mereka dipandang dengan mulut terngaga Yuan Wee dan Ail ling yang sibuk merakam aksi mereka untuk diupload di youtube.

"Ei....Seriously takde tempat lain ker nak romantik.." Yuan Wee gosok mata perlahan.

"Sebijik macam novel...buat aksi gini kat tempat public mengalahkan dunia ni mereka punya lak...aigooo..."Ail Ling membebel sambil upload video dia di channel nya.

Aiza berpaling memandang rakan-rakannya sebelum tersenyum tengok Minseok.

"Bye....Kol 4 Aiza balik..." Aiza smilling sebelum berlari anak kearah kawan-kawan dia dengan senyuman lebar dia.Minseok hanya tersenyum melihat Aiza .Permata hati dia.

 

*********************************************

 

Aiza keluh sambil tutup locker dia sambil keluh perlahan mengalas beg sandang dia.Kepala dia dihentukkan perlahan-lahan kat permukaan locker 

"Siak...macam mana aku boleh tertidur dalam kuliah pula...aigo...Prof sedar tadi...aigo...tetiba pula tu...." Mulut Aiza mengomel frust kepada diri dia.Dia sedang tekun belajar dan mendengar kuliah pendedahan Kemanusian dari professor Sandy sebelum mata dia terlelap tetiba untuk kali pertamanya.Dia dikejutkan oleh professor dari Britian itu dengan gelakan dan usikan rakan-rakan sekuliahnya.Nasib baik professor tu baik orangnya kalau tak....

Aiza keluh perlahan.

"Harapkan pagar elektronik...Elektrik tak masuk la......" Aiza keluh teringat kawan-kawan dia yang turut membuta bersama dia tadi.Dia gelak kecil letak dahi dia dipermukaan sejuk besi locker tu.

'cejuk~~' muka bahagia dia terlihat dalam riak dia.

Tetiba ada tangan menghulur tin minuman pemberi tenaga dihadapan dia.Aiza mengangkat kepala dia perlahan.

"Aik...Kau L..? " 

Myungsoo hanya tersenyum nakal sambil sandar di permukaan locker sebelah Aiza .Tangannya masih kekal menghulurkan tin air yang masih sejuk tu.

"Buat sejukkan hati kau yang masih marahkan aku serta segarkan kau dari tidur dalam kuliah tadi" 

Aiza segera ambil dan tenyehkan pipi dia dengan permukaan tin yang sejuk itu untuk kesegaran .Sejak kebelakangan ni dia suka betul dengan benda-benda yang sejuk.Dia buka air tin tu dan segera minum sehingga habis sebelum keluh kelegaan dan berikan tin kosong tu kepada Myungsoo yang terpinga tengok tindakan selamba Aiza tu.

"Baik ah! maaf kau diterima! Kau tak boleh agi gurau heavy gitu..Ingat cinta tu perkara main-main ya?"

Myungsoo hanya tersenyum kecil.

'Aku tak main-main Aiza....'

"Yelah...Yelah...."

Myungsoo hanya lihat sahaja gadis pujaan dia dihadapan dia itu.Sayang seribu kali sayang cinta gadis satu dalam sejuta itu telah dimiliki oleh orang lain.Dalam hati kecil dia , dia masih mengharap Aiza akan memandangnya suatu hari nanti.Namun buat masa sekarang , biarlah diri dia berada disisi gadis itu dan memandang gadis itu hanya dari jauh.Hanya bertemankan mimpi-mimpi indah mengenai diri dia dan gadis itu.Hanya didalam mimpi sahaja.

"Oit! L ! Aiza ! " Ail ling dan Yuan Wee datang dengan senyuman lebar mereka.Nampak sangat dari muka mereka berdua baru lepas pergi ke tandas

"Korang dah berbaik dah? Tahniah lah!Seminggu tak bertegur sapa ..Si Mungsoo ni dah macam tikus tersepit kat meja solek jew dia tanpa kau Aiza " Yuan gelak.Aiza hanya mengangguk kepala dia perlahan.

"Semestinya lerr..Aku kan kawan baik dia..Mana boleh berpisah" Aiza rangkul lengan Myungsoo sambil gelak bahagia antara mereka.Myungsoo hanya tersenyum.

'Kalau itu yang kau mahu...itu yang ku berikan...'

Myungsoo usap kepala Aiza perlahan  dan tergelak memikirkan sesuatu .Cinta dia tak terbalas dan dipunahkan tanpa disedari oleh Aiza sendiri tetapi anehnya bagaimana cinta Minseok boleh meresap dalam hati Aiza.Sungguh Aneh bagi diri dia.Bagi dia sememangnya Aiza dan Minseok itu tidak sepadan.Perangai jauh api dari panggang.Jauh hati dia dia berharap satu hari nanti perkahwinan mereka tu akan bergocang akhirnya.

'Tak pe la Aiza....Bila kau dah bersedia...dan perlukan aku...Aku sedia disisi kau...'

 

 

 

******************

 

Ail Ling dan Yuan Wee pandang Aiza sambil menghirup minuman mereka perlahan . Suasana cafeteria agak lengang sebab hampir rata-rata pelajar sudah pun pulang dari kuliah dan yang ada pun sedang berbincang tentang propasal..Aiza hanya mengangguk perlahan sambil hulur kertas hitam putih dari hospital.

"Dah dua bulan dah wei...."

Yuan Wee pegang sonogram dan kertas pemberitahuan kehamilan tu perlahan dan kerut kening dia.Dia pandang muka Aiza yang kelihatan kusut tu dengan penuh tanda tanya.

"Aku pelik ah kau ni..Seriously kenapa kau perlu risau lak...Nak kata ini anak luar nikah...Kau dah kahwin dah Aiza..pastu kau bersama dengan lelaki yang baik ..Xiumin EXO  yang ada pendapatan sampingan dengan buka coffee cafe korang berdua tu yang agak buat keuntungan gak...Dia seorang suami yang baik dan aku rasa dia akan jadi appa yang baik untuk anak-anak kau..apa lagi kau perlu risaukan? Aku tengok Minseok sukakan kanak-kanak jadi kalau dia tahu perkara ini pasti dia happy giler Kim Ai Za "

Yuan Wee kerut kening pandang Aiza sambil hirup air coffee pekat dia perlahan.Jika dibandingkan dengan diri dia , Aiza lebih beruntung dapat berkahwin dengan jejaka pilihan hidupnya.Dia pula terpaksa berkahwin dengan lelaki bukan pilihan dia atas desakan.

Yuan Wee keluh sambil usap cawan kaca itu perlahan.Dia lari ke China balik selepas berkahwin dengan mamat korean yang langsung dia sendiri lupa nama lelaki itu.Apa yang dia ingat ialah nama keluarga lelaki itu "lee" . Menyembunyikan diri di daerah Shanghai dan belajar di kolej dekat sana membuahkan persahabatan antara dia serta Aiza dan Ailing tidak lupa juga kepada Myungsoo.Sehingga sekarang keluarga dia dan lelaki itu tidak menunjukkan tanda-tanda mencari diri dia.Yuan Wee tersenyum sedikit.

'Sekurang-kurangnya aku selamat...'

 

Aiza keluh perlahan.

"Sebab aku nak sorokkan dari Minseok ...Sebab aku tak sedia lagi...AKu nak belajar..wei...Mental aku...want to put aside this things first....Kalau dia tahu mesti dia tak bagi aku belajar...Aku taknak tu...Tolong aku wei...Aku nak bertahan agi 5 bulan agi sebelum graduating pra-U...Jadi...tolong aku cover...Lepas lima bulan tu..Aku nanti bagi tahu Minseok..Aku janji"

Ail mengangguk perlahan sambil Yuan Wee keluh pandang.

"Jadi? Macam mana kau nak sorokkan pregnancy kau dari Minseok? "

".............hehehehehe" Aiza tersenyum sumbing sambil mengangkat kening nakal.

"Sebab tu lah aku babitkan korang..Senang berkerjasama.."

Ail ling mengangguk teruja sambil pandang Aiza.

"Macam drama lah! Jadi Misi kita apa nama dia? "

Aiza tap jari dia perlahan di dagu dia sambil berfikir panjang.

"Projek Baby Bump..." Aiza tergelak bersama Ailing.

Ailing memandang Yuan Wee. "Kau taknak join ker Yuan??"

Yuan teguk air liur perlahan sambil keluh.Dalam hati dia dapat rasakan potensi rahsia itu pecah sangat lah tinggi dengan perangai Aiza serta peribadi Minseok si suami Aiza itu sendiri.Dia sendiri kerja sambilan di cafe Minseok .Kalau sebarang apa yang berlaku melibatkan Aiza pasti Minseok akan cari diri dia bukan sesiapa pun.Dia memandang Aiza yang sedang mesayukan mata dia sambil mengosok bahu dia perlahan seolah-olah kecewa teramat sangat.

"Aku faham...kau mesti tak nak ikutkan kan...tak pew la...Setiap orang ada hak untuk bersuara dan membuat pilihan..Maaf aku gunakan persahabatan kita untuk memaksa kau membuat pilihan yang sangat suka Yuan Wee..."

Yuan Wee hanya mampu menutup muka dia dengan telapak tangan dengan frust nya.

"Okey fine! aku follow ! aku follow! Mampus aku nanti .." Dia mengomel dalam bicara dia membuatkan AIling dan Aiza bertepuk tangan gembira kerana Yuan Wee menyertainya.Suasana gamat itu menceriakan keadaan cafe itu.TIdak jauh dari situ disebalik tembok, ada bayangan susuk tubuh memerhati segala perlakuan mereka dengan senyuman sinis disebalik kaca mata hitam itu.

"Akhirnya...."

 

 

                                                    EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you  !! 

 

Apa khabar? How the first chapter? okey tak :3 

Apakah pendapat anda tentang cerita ni?

 

Ai actually berdebar teruk untuk keputusan SPM ni yang akan keluar esok !!

Wish me good Luck! /grins/

 

Ahh... you  , Korang ada tips untuk si Aiza mengcover pregnancy dia dalam projek babybump ni?

Mana tahu Ai akan ambik idea tips korang itu untuk update projek mereka? /gelak/

 

 

[ Ai nak tanya ni batch-97 reader ada tak yang ikut Program Intensif Bahasa Inggeris bagi pelajar lepasan SPM 2014 di bawah pembiayaan Dana pendidikan Dr.Hamzaid kat Kolej Teknologi Alpha Negeri Sembilan tarikh 14 Feb 2015 selama 2 bulan ? Ai salah satu peserta dia nanti >< Hope ada~ Boleh jumpa dan berkenalan nanti! ]

 

By the way~~~

 

 

Please :

READ ♦ SUBSCRIBE ♦ COMMENT ♦ UPVOTE

With Love , Kiss and Hug ,

- Ai / EsperanzaZawa -

Minah Kitten Siam Baozi

 

 

 

'

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
teentop_angeljoe04 #1
Chapter 2: Omg I luv this story *//* pailli update
capati #2
Chapter 1: Woah admin ni tua setahun ja drpd sy
beast_lovers #3
Chapter 2: actually i dont know about this.its hard for me to think it. maybe she can wear *something* to cover it,we can see nowadays some women or girl under age when pregnant they will use that thing to cover their pregnant from their parents or people but i dont know whats that name. maybe its helpful for ai za.okay u can say my idea *merapu*.keep update okay.•﹏•
Kkyungwifeuu12_
#4
Chapter 2: OMG,, Update .Aisy , Otak blank .-.
ffzreen
#5
Chapter 2: Update plsss
happineseu
#6
Chapter 2: Lari dari rumah sepanjang pregnancy berjalan xD disamping menyorokkan baby bump, boleh membuatkan Minseok muhasabah diri a.k.a merana *evil laugh*
kiminni #7
Chapter 1: hahahah....ai.ai..aii...anyeongg...nk tnya kiminni tu kita kew..
kanya_osh
#8
Chapter 2: Aiza is slim girl so her pregnancy doesn't show too much?