Chapter 1

THE LAST CANDY

Kringggg....."Selamat pulang murid2" Cikgu membuat announcement.

"Sehun sunbaenim!!!" jerit Jay sambil berlari ke kelas 5 Galaxy, iaitu kelas Sehun.Sehun hanya mengeluh dan meletakkan kepalanya di atas meja.Hei, minah ni...Serabut aku..Tak boleh ke kalau dia tak ganggu aku sehari??? 

Jay yang tersenyum macam kerang busuk terus berlari ke arah Sehun."Sunbaenim ok tak?" tanya Jay dengan risau."Hurmm" jawab Sehun dengan malas."Sunbaenim nak saya bawakkan ape2 tak?" Jay menkerdip-kerdipkan matanya.(Tak tahu betul ke tak -,- LOL)

"Tak payah..." Sehun jawab dengan kasar.Macam nilah hari2 antara Jay dan Sehun.Jay sangat suka akan Sehun.Walaupun Sehun melayannya dengan kasar tetapi, Jay tidak berputus asa untuk menjadi girlfriendnya.

"Oh, anyeong little cute Jay" sapa kembar Kim dengan senyuman yang manis.Jay menoleh ke belakang dan senyum."Anyeong sunbaenim" balas Jay dengan eye-smile nya."Jom balik sama2" ajak Kai."Hurm,,ok" balas Jay sambil membuat tanda OK.

*SEMASA PULANG*

"Anyeong sunbaenim.." Jay melambai-lambaikan tangannya ke arah Suho dan Kai."Anyeong...Hati2 ya.." balas Suho dengan senyumannya yang menawan.Sekarang, tinggallah Jay dan Sehun berdua.

"Sunbaenim?" Jay memulakan percakapan.Sehun hanya diam dan berjalan dengan cold.Patutkah aku luahkan perasaan aku sekarang?? Hurmm..hwaiting..."Er..er.." Jay teragak-agak."Sa-" Jay dipotong.

"Awak nak ape sebenarnya??" Sehun marah Jay dengan kasar membuatkan Jay terkejut dan terlepas cakap."Saya suka sunbae!!" Jay menutup mulutnya dan membulatkan matanya, manakala Sehun berhenti berjalan dan memandang Jay.

Alamak...Camne ni??? Jay mula risau dan tak tahu nak buat ape.Nak lari ke stay? Tu jelah pilihan yang Jay ade sekarang ni..Er..dia suke aku??? Patutlahhh...Heheheh,,biar aku mainkan dia skett...EVIL PLAN START...

"Ehem..Betul awak suke saye ni??" tanya Sehun sambil membuat fake smile.Dia tak reject aku?? Yayyy... Jay yang tak tahu ape2 hanya mengangguk dengan malu.

"Boleh je nak jadi girlfriend sunbae...Tapi dengan satu syarat.." terang Sehun."Er..ape syaratnya sunbaenim??" tanya Jay dengan perasaan ingin tahu."Mari..." kata Sehun lalu memegang tangan Jay dan pergi ke kedai Candy Jelly Love.

*DALAM KEDAI*

"Hmm?? Kenapa kita ke sini sunbaenim??" tanya Jay sambil memerhati dalam kedai itu.Heheh..Jay,,kau dah masuk perangkap aku.."Inilah syaratnya..." ujar Sehun."Ape maksud sunbaenim??" tanya Jay lagi.

"Syaratnya ialah kamu kena habiskan 50 gula2 ni.Tapi kena makan satu sehari je tau.Tak boleh menipu, kamu kena jujur..." terang Sehun sambil meletakkan 50 gula2 yang dimaksudkannya ke dalam bakul.

Jay mengambil satu gula2 itu dan baca.Jelly Coffee?? Sehun evil-smile..."Sebenarnya, sunbae suka sangat gula2 ni..Sunbae buat syarat ni sebab tak ramai perempuan yang suka makan gula2 ni...Kalau ada yang berjaya, sunbae nak sangat makan gula2 ni dengan dia setiap hari.." tipu Sehun.Padahal Sehun lansung tak suka gula2 itu.

Pandai aku berlakon..Hurm,, boleh jadi Best Male Actor 2015 ni....

Jay ketawa kecil membuatkan Sehun memandang dia dengan pelik."Sunbaenim melawak eh?? Saya suke sangat gula2 ni...Nilah antara gula2 favourite saya...Omma saya selalu belikan untuk saya masa saye kecil dulu...Tapi, saya tak tahu pulak yang gula2 ni masih wujud..." ujar Jay sambil mengingatkan kembali kenangan dia dan ommanya makan gula2 itu.

Sehun terkedu.Alamak...Camne ni????

"Sunbaenim, saya sahut cabaran sunbaenim" kata Jay kepada Sehun sambil tersenyum manis.t...Terpaksalah aku...Jay menolong Sehun memasukkan 50 gula2 'Jelly Coffee' itu ke dalam bakul.Selepas cukup 50, Sehun membayar di kaunter dan memberi gula2 itu kepada Jay.Jay dengan perasaan teruja, pulang ke rumahnya dengan membawa 50 gula2 itu di dalam sebungkus plastik.

~~~~~~~~~~~~~

Ace: So, cmne dgn chapter 1?? Ok tak?? Sorry kalau chapter ni membosankan....^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Ayiepp
#1
Chapter 2: Update lah lgi..jeballlll
Anicha
#2
Chapter 1: Palli update
_fs_abby
#3
Chapter 1: tolong update lagi!!!! suka sangat lak sayeee!
IreneXiuMinNie
#4
Chapter 1: update soon...
SarahFatini #5
Chapter 1: Hahaha.... Kesian sehun.... Update soon
lyly_ameera #6
Chapter 1: Chapter 1: update soon. palli palli palli!!!
SarahFatini #7
can't wait~~