DARI MEJA PENULIS

KASIH SEORANG LELAKI

193336sz96uxx0py.gif

Al-Fatihah buat arwah ayahku Haji Ramli Lat dan pada semua ayah-ayah di seluruh alamaya ini yang telah pergi menyahut seruan Ilahi. Kisah ini saya tulis berdasarkan perasaan saya sendiri ketika arwah ayah pergi buat selamanya akibat serangan jantung. Saya olah peristiwa tersebut menjadi satu cerita pendek.

------------------------------

Sesungguhnya jasa seorang ayah itu cukup besar. Walau kita pernah nakal dan sering melawan cakapnya namun dia tidak pernah abaikan kita. Tanggungjawabnya pada kita akan beralih hanya apabila kita sudah berkahwin. Dan ku harap bagi yang sudah berkahwin, janganlah kalian lupakan ayah. 

Jika kalian sedang bergembira mencipta kenangan baru dengan seorang lelaki yang bergelar kekasih/suami namun janganlah sesekali kalian lupa kenangan lama dengan seorang lelaki bergelar ayah kerana suatu hari dia akan pergi dan hanya kenangan itu yang kita miliki di saat kita merinduinya.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 3: semoga roh ayah akak dicucuri rahmat dan sentiasa ditempatkan di kalangan org beriman..amin
Amelyna
#2
Chapter 3: Assalamualaikum. Ya Allah,berjurai air mata sya baca cerita ni. Walaupon hanya simple je ceritani, tapi penuh dgn maksud2 yg tersirat. Saya sedekahkan Al Fatihah buat Allahyarham ayah author-nim. Semoga beliau ditempatkan di kalangan org2 yg beriman. Aamiin..
volkswagen
#3
Chapter 3: unnie... sedihnya kisah ni... x sedar airmata menitik. anyway alfatihah utk smua ayah2 yg sudah pergi.. and.. congrats unnie sbb boleh wat citer yg bagus2. ("~)
parkyura98
#4
Chapter 3: al-fatihah kepada ayah akak..
sye menangis ketika membaca ni...
daebak!!!:')