Bab 23

Forgive me,Forget me
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Baekhyun pov.

 

Teet..Teet…Teet..Teet..

Dah sejam aku mendengar mesin jangka hayat itu berbunyi. Mesin yang seperti kotak putih itu betul-betul diletakkan di sisi katil Seungho. Kini,dia sedang terbaring lemah. Wajahnya sangat pucat seperti mayat hidup. Hidungnya ditekup dengan alat bantuan pernafasan dan badannya dipenuhi dengan wayar-wayar yang disambungkan dengan mesin yang lebih besar daripada kotak putih itu.

Doktor cakap nasib baik aku cepat bawa dia ke hospital. Kalau tak,mungkin dia dah ‘tiada’ sekarang ni.

 

Mula-mula, aku panik sangat bila nampak Seungho terbaring kat padang masa aku baru je nak kayuh basikal. Aku pun apa lagi ..terus turun dari basikal dan lepaskan basikal aku macam tu je tanpa menongkatnya terlebih dahulu. Biarlah basikal ni terbaring atas jalan ni dulu,yang penting sekarang, Seungho. Kenapa dengan dia?

Aku terus berlari ke tengah padang. Dan disaat aku mendapatkan dia,dia dah tak sedarkan diri. Muka dan tangan dia sejuk macam ais. Aku tak tau apa yang aku harus buat pada waktu itu. Aku semakin gelabah bila Seungho tak juga sedar-sedar walaupun aku dah panggil nama dia banyak kali. Aku cuba menampar perlahan mukanya tapi dia tetap kaku.

Tanpa berlengah ,aku terus mengendong dia dan membawanya ke hospital. Nasib baiklah masa tu,kebetulan teksi lalu di depan sekolah. Aku terus menahan dan meminta pemandu teksi tu memecut ke hospital.

 

Tiba-tiba,pintu bilik wad Seungho terbuka. Aku sepantas kilat menoleh. Aku lihat seorang wanita yang berumur lebih kurang awal 40-an,meluru masuk ke dalam bilik ini dengan raut wajah yang sangat cemas.

“Seungho-ah…..” Dia terus menerpa Seungho yang tak sedarkan diri itu tanpa mempedulikan kehadiran aku. Aku tak pasti sama ada wanita ini sedar atau tak aku kat sini,tapi dia memnag tak pandang aku langsung,macam aku tak wujud.

“Seungho-ah,bangunlah. Ibu datang ni. Jangan tingalkan ibu. Ibu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
HeavenDelight
hye..readers semua..chapter 21 telah diupdate..happy reading..^^..hope dpt bersua di ruang komen..hehe

Comments

You must be logged in to comment
widdy_R
#1
Chapter 29: althought only a few who understand, but I know it's very nice and so sad
MAYUYU12 #2
It would be great if you make an English version for this.
bobohuge #3
Chapter 29: Can u make english version????? Please,,. I like ur video trailer for this ff in youtube. I was sure, the story that u made is great, but i don't understand bc of the language.
lunaticmoon
#4
From Mad House review shop : maaf sebab ambil masa yang terlalu lama. review anda sedia untuk di pick up:
http://www.asianfanfics.com/story/view/989388/3
Chanlu_kaihun
#5
Chapter 29: Huwaaaaaa!!! Baekhyun!!! Kenapa mesti dia?!!! Nk happy ending :'(
Btw good job author. Love it so much!!!
atikahbp #6
Chapter 29: huwaaahhh authornim daebakkk smpa nangis T_T
son_haera #7
Chapter 29: huwaaaaaaaaaa T^T authornimmm daebaklahhh authornim buat sampai sye nangis T^T lol btw klu ade story lain yng authornim buat bglaa kt sye..sye nk bce
Yourscent #8
Chapter 29: Omg asal sedih sgt ni T^T Baek don't go! Adakah ini yg dinamakn takdir? *lap hingus*