Bab 19

Forgive me,Forget me
Please Subscribe to read the full chapter

 

Baekhyun`s POV

 

Tap tap tap..

Kini,bunyi derapan kasut milik cikgu Soohyun itu sangat jelas pada pendengaran aku dan Suzy. Dan yang lebih membuatkan aku seperti nak putus nafas bila tiba-tiba langkah kaki itu berhenti betul-betul di hadapan pintu bilik muzik ini.

Oh no!!!

Tanpa berfikir panjang,aku terus menarik tangan Suzy masuk ke bawah piano yang ada di hadapan kami ini. Huh..nasib baik la piano ni besar,muatlah untuk kami berdua bersembunyi.

Disebabkan ini bukanlah kali pertama aku dan Suzy menyorok macam tikus mondok kat bawah piano ni…jadi,aku rasa macam nak isytiharkan je secara officially yang bawah piano ni akan menjadi secret port aku dan Suzy mulai hari ini. Tiada sesiapa yang akan nampak atau ganggu kami selagi kami masih berada di secret port kami ni. Muahaha..

Setelah beberapa saat berlalu,bunyi tapak kasut tu mula kedengaran kembali dan akhirnya menghilang. Nampaknya cikgu Soohyun dah blah. Fuhhh..lega! Lega sangat macam baru lepas buang hajat. Ops..mian..hehe.

Aku lihat Suzy mengurut dadanya. Lega jugak lah tu.

“Cikgu Soohyun dah takde. Jom la kita keluar. Nanti tak pasal-pasal kalau dia datang balik..tak cukup batu kita nak lari.” kata Suzy dan mula merendahkan kepalanya untuk keluar dari bawah piano ini.

“Jangan pergi..”

Tanpa sedar,kata-kata itu keluar dari mulutku. Apa kena dengan aku ni? Kalau dia tanya kenapa..apa aku nak jawab?? Alamak..

Tapi yang buat aku hairan ..Suzy tak berkata apa-apa pun bila aku halang dia dari pergi. Dia masuk ke bawah piano ini semula seperti mengikut sahaja arahan aku tadi. Sungguh aku tak sangka.

Dia pandang aku. Matanya terkebil-kebil seperti menunggu aku memulakan bicaraku. Keningnya juga terangkat sedikit.

Aku pula tergamam dengan tindakannya. Tapi aku harus katakannya sekarang. Mungkin ini peluang pertama dan terakhir aku.

“Saya…saya…”

Alahai,asal tetiba suara aku macam nak tak nak je keluar ni. Peti suara aku ni rosak ke? Lidah aku ni pun satu,macam dah tak nak bergerak je,dah beku plus kelu agaknya. Tapi kenapa la organ-organ mulut aku ni buat hal pulak pada waktu yang penting macam ni?!!

 “Saya apa..cakapla..”gertak Suzy secara tiba-tiba sambil menepuk pehaku.

“Saya suka awak!”

Alamak!! Terkejut punya pasal sebab kena gertak dengan si Suzy ni sampai terlepas cakap pulak. Malunya..macam mana kalau kena reject?? Mana aku nak letak muka hensem aku ni. Tak kan nak letak bawah piano ni kot,biar orang tak nampak. Haru betul !

Aku cepat-cepat tutup mulutnya dengan jari telunjukku apabila gadis itu seperti ingin berkata sesuatu. Nak reject aku lah tu. Tak sanggup aku nak dengar. Tak pasal-pasal aku kena hysteria pulak kat sini ,sedih punya pasal kena reject hidup-hidup. Huish…

Aku mula bersuara setelah beberapa detik. “Awak tak perlu cakap apa-apa. Saya tahu awak mesti nak cakap yang awak dah ada Seungho kan. Saya tak kisah. Saya cuma nak awak tahu isi hati saya. Dan saya minta maaf kalau saya buat awak tak selesa lepas dengar confession saya ni..tapi saya memang benar-benar ikhlas cintakan awak..setulus hati saya.”

Aku akhirnya berjaya luahkan perasaan aku yang aku simpan selama ni. Walaupun hanya bertepuk sebelah tangan tapi aku tetap gembira. Gadis yang aku suka telah tahu yang aku sukakanya,itu sudah memadai bukan?

Let her know  before let her go.

Aku perlahan-lahan mengalihkan jariku dari bibirnya dan menggantikannya dengan bibir milikku.

Cuupp!!

Mataku mula ku pejam disaat bibir kami berdua mula bersatu. Akan ku hayati dengan sepenuhnya ciuman ini .

Setelah beberapa detik,loceng yang menandakan waktu pembelajaran akan dimulai berbunyi. Dan aku perlahan-lahan,menjarakkan bibirku dari bibir milik Suzy.

Aku lihat matanya masih terpejam dan itu membuatkan aku tersenyum. Walaupun dia tak mempunyai perasaan yang sama denganku,tapi aku tetap gembira kerana dia tak menolak ciuman ku,malah aku seperti dapat merasai yang dia juga membalas ciuman ku tadi.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
HeavenDelight
hye..readers semua..chapter 21 telah diupdate..happy reading..^^..hope dpt bersua di ruang komen..hehe

Comments

You must be logged in to comment
widdy_R
#1
Chapter 29: althought only a few who understand, but I know it's very nice and so sad
MAYUYU12 #2
It would be great if you make an English version for this.
bobohuge #3
Chapter 29: Can u make english version????? Please,,. I like ur video trailer for this ff in youtube. I was sure, the story that u made is great, but i don't understand bc of the language.
lunaticmoon
#4
From Mad House review shop : maaf sebab ambil masa yang terlalu lama. review anda sedia untuk di pick up:
http://www.asianfanfics.com/story/view/989388/3
Chanlu_kaihun
#5
Chapter 29: Huwaaaaaa!!! Baekhyun!!! Kenapa mesti dia?!!! Nk happy ending :'(
Btw good job author. Love it so much!!!
atikahbp #6
Chapter 29: huwaaahhh authornim daebakkk smpa nangis T_T
son_haera #7
Chapter 29: huwaaaaaaaaaa T^T authornimmm daebaklahhh authornim buat sampai sye nangis T^T lol btw klu ade story lain yng authornim buat bglaa kt sye..sye nk bce
Yourscent #8
Chapter 29: Omg asal sedih sgt ni T^T Baek don't go! Adakah ini yg dinamakn takdir? *lap hingus*