Chapter 1

The Tearsdrop

1 Januari 2012,

Kelas 10-1,semua pelajar di kelas itu melakukan aktiviti tersendiri seperti bermain,menconteng papan hitam,bergossip dan lain-lain.Antara mereka semua,terdapat dua orang pelajar yang sibuk bercakap antara satu sama lain.

"Taeyeon,mujur tahun ni tak ada budak baru.Kalau tak,eyhh annoying."Gadis berambut perang membuat muka jengkelnya.Taeyeon segera mengangguk."Gurae!Nanti mulalah ada perangai gedik tak bertempat.Setiap hari aku muntah pelangi macam rambut budak Sehun tu tahun lepas."Mereka ketawa sambil menghentak-hentak meja.

Asyik benar bercakap sehinggalah datang gadis bersama eyesmile nya."Annyeong,AhjummTae!Ice Princess!"Sapanya dengan nada ceria.Mereka berdua berpaling."Mushroom!Annyeong!"Sapa mereka kembali.

"Buat apa?"

Taeyeon menggeleng."Nothing.Cuma gossip je.Nak join kita orang ke?"

"Boleh jugak!"Mereka pun bergossip sehinggalah loceng sekolah berbunyi,menandakan mereka dan pelajar-pelajar lain harus ke dewan bagi sesi persekolahan yang pertama.

2 Januari 2012,

Di dewan sekolah,pukul 12.30 tengahari,semua pelajar diminta ke dewan bagi taklimat tentang sesi persekolahan yang baharu bagi pelajar-pelajar.Sedang pengetua bercakap,Taeyeon berpaling ke sebelah dewan sekolah.Seorang pelajar berambut panjang yang diikat rapi dan tinggi berbandingnya.Dia menyenggol bahu Jessica dengan laju.

"Yah,yah!Sica-ah.Macam budak baru je?Cuba kau tengok arah yang aku tunjuk tu."Jessica berpaling apabila Taeyeon menyebut perkataan 'budak baru'.Dia melihat mengikut arah yang ditunjuk oleh sahabatnya.

"Nae.Dan,nampak macam sebaya kita je?"Taeyeon angguk."Aku pun rasa macam tu."

 

Author's Note: Siap..Thanks for read it! For the requester,mianhe,tak boleh buat one-shot!Cerita kau ni bukannya senang aku nak pendek macam orang tu~!!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Ex04ever #1
Chapter 2: Wahhh cantik jalan cerita awak nie.... thumbs up...
Angelxiumin413
#2
Is this in english????
Seohan101
#3
Update soon!!!