Lembaga putih

Koleksi Cerita Seram
Please Subscribe to read the full chapter

Hyunsik sedang bersiap siap untuk pergi meronda. Waktu sudah 2 pagi. Mata masih mengantuk tidak cukup tidur, tetapi tugas mesti didahulukan.
 Sambil mengambil senapang Hyunsik menmanggil,” Ilhoon! Engkau sudah ambil lampu suluh?”
 Ilhoon hanya mengganguk kepalanya lalu memulakan perjalanan dan Hyunsik pun menyusul dari belakang.
Bangunan bangunan disini semuanya gelap gelita. Yang bercahaya hanya lampu suluh ditangan dan bilik kawalan yang dijaga oleh ketua pengawal dengan seorang koparal.
 Setelah setengah jam berlalu, peluh mula membasahi baju. Inilah kali pertama Hyunsik membuat rondaan disini setelah sebulan lamanya dipindahkan dari kem askar divisyen enam ke tempat ini. Sudahlah tempatnya sunyi, dekat dengan kubur pulak tu.
 Macam macam cerita Hyunsik dengar dari kawan kawan yang sudah lama disini. Mereka menceritakan kejadian kejadian aneh yang selalu berlaku setelah 12 tengah malam. Apabila teringat kembali, berdiri bulu roma tengkuk oou.
 Tiba tiba Hyunsik terperanjat. Suara Ilhoon memecahkan kesunyian malam.
 “Hyunsik!” teriak Ilhoon. “Bilik itu ada lampu!” sambil menunjuk ke arah bilik operasi yang selalu dikunci jika tidak digunakan.
 Mungkin ada penceroboh fikir Hyunsik. Kami berjalan perlahan lahan supaya tidak bising. Setelah sampai ke pintu, kedengaran bunyi seperti radio diputarkan.
 “Pintu dikunci dari luar,” bisik Ilhoon kepada Hyunsik sambil cuba membuka pintu itu. Ilhoon mengambil telefon set yang dibawa lalu menghubungi bilik kawalan dan melaporkan apa yang sedang berlaku.
 Tiba tiba pintu terbuka dengan sendiri seperti angin bertiup dari dala

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chacha_ieyra
#1
Chapter 1: arghh!!!!!!!!huaaaarghh..gileerrr.....seram doh!!!tdk!!!
ai_matoexo
#2
Chapter 2: Uishh..seram giler!! Dahla baca sensorang dalam bilik..Pukul 2:17 pagi pulak skang nih~ Tapi lagu BTS kurangkan sikit keseraman tu~
mpreggoland
#3
Chapter 2: seramnya~
klu sy la, sy takkan berhenti kat rumah yg mcm tu...dr luar dh nmpk menyeramkan, so mesti dh boleh agak apa yg mendiaminya...
kotoha
#4
Chapter 1: Daebak! Palli palli! Update lagi
ikoniieyxz
#5
horror.. <mcm best jer> update soon :)