Our Love Story

Please Subscribe to read further chapters

Description

Kasih sayang terletak di hati

Bukan di kaki

Yang boleh dipijak sesuka hati

Namun,

Cintalah pelengkap hidup

Tanpa cinta yang abadi

Hidup kita bagaikan tidak bernyawa

Kesetiaan amat penting dalam kehidupan

Tetapi bagaimanakah bentuk kesetiaan itu?

Maki hamun? Sepak terajang?

Kesengsaraan itu tidak terhingga

Demi cinta, kita sanggup melakukan apa sahaja

 



Yoon Jina, gadis 16 tahun yang dipaksa menjadi pelayan di sebuah kedai bar yang amat terkenal di Seoul. Namun, bukan itulah yang dia cari. Dua tahun yang lalu, ibunya dibunuh dengan kejam dihadapan matanya sendiri dan dia dipaksa menjadi pelayan walaupun pada usia muda. Tiada apa yang perlu diperkatakan lagi. Usianya yang semakin meningkat membuatkan semua lelaki terpesona dengan kecantikan semula jadinya.

Penderitaan semakin berterusan apabila seseorang lelaki membelinya dengan harga yang tinggi. Ya, dia Byun Baekhyun.. lelaki yang amat kejam. Walaupun usianya hanya tua dua tahun daripada aku, dia tetap lelaki yang tidak peperikemanusiaan bagiku. Setiap hari aku didera dan dimaki oleh Baekhyun. Namun, dia tidak pernah menyentuh aku walau sekali.

Perwatakan Baekhyun yang kadang kala menyentuh perasaan membuatkan Jina terjatuh cinta dengan Baekhyun walaupun itu mustahil. Dia menyekolahkan Jina, dia menjaga makan pakai Jina dan dia menjaga Jina pada masa yang sama. Adakah ini jodoh buat kita berdua?

 



 

Characters

 

 

Byun Baekhyun. 18 tahun. Seorang lelaki yang kejam dan tidak peperikemanusiaan tetapi penyayang dan baik pada masa yang sama.

 

 

Yoon Jina. 16 tahun. Seorang gadis yang menjadi mangsa selepas kematian ibunya. Dibeli oleh Baekhyun dan menjadikannya pembantu rumah.

 

Exo. Semuanya 18 tahun. Nakal, tapi tidak sekejam Baekhyun. Suka bertandang ke rumah Baekhyun sebab nak main dengan Jina.

 



 

Setiap kasih kasih sayang ada harganya, walaupun ia sakit sakit tetapi tiada siapa yang mampu menafikannya. Kesakitan yang dirasai dari setiap pukulan tidak standing kesakitan di hati seseorang.

 

“ Kenapa awak buat saya macam ni? Apa salah saya terhadap awak? Kenapa awak selamatkan saya kalau awak benci saya? “

 

“ Kau tu dah tak suci! Buat apa aku nak jatuh cinta dengan minat tak ada macam kau? Aku tak sanggup nak makan sisa orang tau tak?! “

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet