Chapter 1

My Crush???
Please Subscribe to read the full chapter

Iu ternampak Mary termenung di tempat duduknya di dalam kelas. Mulalah otaknya berfikir jahat. Iu berjalan jengkat-jengket supaya bunyi tapak kakinya tidak kedengaran. 1 2 3...

"Boo!!!" Iu menyentuh bahu Mary.

"Omma,omma crush Sehun nae saranghaeyo!" latah Mary lalu dadanya diusap-usap. Ni kalau Mary ada sakit jantung memang kat situ je tempat kematiannya.

"Eh,apa aku dengar tadi? Crush? Sehun? Saranghaeyo? Ahahahaha...!!! Kantoi dohh!" Iu menekan perutnya menahan tawa terbahak-bahak.

"Yah!!" satu tamparan hinggap di lengan Iu. "Ouch! Apoyo~" Iu memegang tangannya yang ditampar tadi. "Tau pun? Dah tu kau sergah aku dari belakang,ingat umur aku ni panjang sangat ke? Kalau aku mati sini memang aku sumpah kau jadi katak!" bebel Mary lalu menyilangkan tangannya di dada. "Aigoo ya~ Mary-ah~ Relax la... Lagipun itu bukan masalahnya. Topik sekarang ni adalah... AKU DENGAR PERKATAAN CRUSH,SEHUN,SARANGH..." Mary menekaup mulut Iu dengan cepat. "Yah! Micheoseo?! Kau telan speaker hapa? Nak bagi whole sekolah ni dengar?!" marah Mary. Mana tidaknya,Iu mendedahkan aibnya. Mujurlah mereka dalam kelas yang kosong.

Mary dan Iu selalu datang awal ke sekolah. Tidak suka keadaan sesak,katanya...

Mary menjeling tajam Iu manakala Iu katawa terbahak-bahak yang masih lagi tidak habis sisanya. Selang beberapa minit ada seseorang masuk ke dalam kelas itu. Mary terkedu. Iu masih ketawa kecil.

Sehun meletakkan begnya lalu duduk di tempat duduknya. Mp3 dikeluarkan dan earphone dipakai. Mary dan Iu memandang sesama sendiri. Mary buat isyarat 'jom,keluar dari sini.' Iu mengangguk lalu mereka keluar dari kelas dan menuju ke taman.

Tiba saja di taman...

"Ommona! Iu-ssi! Otokkhae kalau Sehun dengar? Matilah kalau dia tahu!" Mary berjalan ke kiri,ke kanan,ke kiri,ke kanan. "Alah,gwenchana. Dia mesti takkan dengar punya,lagipun dia kan masuk lambat sikit." Iu cuba menenangkan Mary. Mary berhenti bergerak. "Kau pasti?" tanya Mary dengan muka yang penuh kerisauan. "E-Eoh. Aku pasti." Iu cuba mengukirkan senyuman. 'Aku pun tak pasti Mary...' desis hati Iu.

Manakala Sehun side:

Selepas Mary dan Iu keluar dari kelas,Sehun melihat meja seseorang dan meletakkan sehelai kertas di dalam laci meja itu. Sehun tersenyum puas lalu keluar dari kelas. Sehun terfikir untuk lalu di taman.

Ketika Sehun berada berdekatan taman,dia ternampak dua kepala manusia. Sehun tahu itu adalah yeoja kerana seorang berambut paras perut dan seorang lagi berambut paras bahu. Apabila menaliti betul-betul yeoja itu adalah... Iu dan Mary!

Sehun tersenyum dan menyorok di sebalik semak berdekatan dengan Iu dan Mary.
Mary dan Iu side:

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Hajar_EXO
#1
Chapter 2: Aigoooooooo~~~~~~Sehun-ah!
kyungmin07 #2
Bestlahhh ...!!!! >.<