Sequel - 4 (Final)

Crush
Please Subscribe to read the full chapter

-KRYSTAL POV-

 

"Erm guys. Hani tak dapat join kita Ahad ini dan dia tak akan belajar di sini lagi. Dia kene berpindah ke tempat lain. Keluarga Hani yang suruh." Aku memberitahu mereka. Hani yang menyuruh aku berkata sebegitu kepada mereka. Aku perasan muka Sehun agak terkejut mendengar berita ini. Mungkin dia gembira kerana Hani tidak lagi berada di sini. Kenapalah Sehun benci sangat akan Hani ?

 

 

"What ?! Hani pindah ?! Kenapa ??" EXO berkata hampir serentak.

 

 

"Erm masalah keluarga mungkin. Erk kita tidak usah lah masuk campur masalah keluarga Hani." Aku ingin cepat-cepat menamatkan topik ini. Aku tidak sanggup lagi hendak berbohong pada kawan-kawan baik aku sendiri.

 

 

-SEHUN POV-

 

Pindah ? Masalah keluarga ? Atau sebenarnya dia ingin menghindari dari aku ? Aishh kenapa aku rasa tidak puas hati dan sedih pula ? Aku juga yang memang tidak mahu bersemuka dengannya lagi. Pedulikan jelah.

 

 

 

-7 TAHUN KEMUDIAN-

 

 

-HANI POV-

 

"Sayang~ nak bubble tea.. Baby dalam perut ni mengidam." Aku merengek pada Kai tentang bubble tea sambil mengusap perutku yang tidak seberapa besar kerana baru 4 bulan. Haha ye Kai suami aku sekarang. Kai yang sentiasa berada di sisi aku dan sentiasa membantu aku. Tak tahu pula sebenarnya Kai memang ada hati pada aku dulu. 

 

 

-FLASHBACK-

 

"Hani, aku nak cakap sikit." Aku yang sedang membelek surat khabar di atas meja memandang Kai. Aku dan berada di apartment aku dan kami meluangkan masa bersama di ruang tamu.

 

 

"Cakap lah. Sikit je tau hahahaha." Aku melihat ke surat khabar semula.

 

 

"Gelak lak dia ni. Aku nak beritahu sebenarnya aku s-suka pada kau." Kai mengambil bantal yang ada di sofa lalu menutup mukanya. Aku memandang Kai tanpa berkata apa-apa.

 

 

"Apakah Kai.... Jangan lah bergurau macam tu. Tak lawak lah." Aku menyelak surat khabar itu dengan muka yang tenang.

 

 

"Mana ada aku bergurau. Aku betul-betul ni." Kai meletak semula bantal itu di tepi dan memuncungkn bibirnya. Aku memandang Kai sekali lagi. Aku menepuk bibirnya yang dimuncungkan itu. Kai menjeling aku kerana aku menepuk bibir kesayangannya itu.

 

 

"Haihh kau ni. Aku tak tahu lah nak kata apa." 

 

 

"Jadi girlfriend aku kan senang. I will make you happy. No tears of sadness, just from the happiness." Kai senyum pada aku. Haih macam mana aku tak akan tolak kalau dia dah buat baik pada aku dan layan aku seperti aku puteri dia.

 

 

"Ye Kai ye. Tapi ada satu syarat." Kai memandang aku dengan perasaan tidak percaya, gembira dan ingin tahu syaratnya.

 

 

"Jangan jiwang sangat boleh tak ? Rasa nak termuntah ni hah." Aku tergelak melihat reaksi muka Kai yang lega dengn syaratnya. Mungkin dia fikir syarat yang negatif. Apa lah Kai ni.

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
milkysuho #1
Chapter 8: Dah tekan link tu tapi error
starlightkim_
#2
Chapter 7: Ee...jahatnya si sehun ni..ingatkan betullah yang dia tu menyesal buat hani macam tu..rupanya..dia hanya nak kenakan hani je..memang tak patut betul!nasib baiklah kai dah kahwin dengan hani..good ending..nice job
starlightkim_
#3
Chapter 6: Yey!sambung lagi...hmm..apa yang jadi lepas ni..kai macam suka je kat hani and i think they both look nice together..
starlightkim_
#4
Chapter 5: Daebak!!sambunglah lagi..jahatnya sehun!!saya faham sangat dgn perasaan hani
xoxogirl2 #5
Daebak ah cite ni
AleenaHyuna #6
Chapter 1: Huwaa ! T_T Sedihnyer ! Daebak !!
kimchinana #7
Chapter 1: Wow ff ni sebiji mcm kisah bestfriend sya dkt sekolah mnengah dulu. Sya siap tolong dia buat mcm2 utk rapat dgn bdk tu tp malangnya tahun terakhir kotorang dkt sekolah tu x sangka bdk lelaki tu dah couple dgn classmate dia sndri merangkap bestfriend sya masa skolah rendah, tp yg peliknya gf dia boleh pulak tolong kami beri hadiah bagai dkt bf dia sndri. Hahahaha kalau ingat balik mmg pngalaman pelik laa masa zaman sekolah menengah tu tp mmg rindu sgt jd budak sekolah balik xD
SkyLove12
#8
Chapter 1: Sedihnya.. :(
Daebak story.. ^^
hyemipark
#9
Chapter 1: Sedih nye T_T btw DAEBAK author-nim ^^
Sequal please ^^ *puppy eyes*
windbubblesehun
#10
Chapter 1: /my heart? XD