It's Over

Semanis Cheesecake
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

"Yuusei, kita dah sampai."

 

Pemandu Yuusei mengejutkan Yuusei dari lamunannya yang panjang. Sejak Yuusei memasuki perut kereta itu sehinggalah sampai ditempat yang ditujui dia leka termenung. 

Pemandunya melihat sekeliling tempat itu dengan muka terkejut apabila dia meihat satu banner yang besar di pintu utama. Orang didalam banner itu tidak janggal bagi Lee Jonghyoon yang telah menjadi pemandu peribadi Yuusei sejak 7 tahun yang lalu lagi.

 

"Perlu ke Yuusei masuk?"

 

Yuusei bertanya kepada pemandunya. Hatinya masih bercampur baur dan masih tidak dapat menerima hakikat apa yang dia lihat didepan pintu utama hotel ini.

 

"Yuusei tahu apa yang Yuusei buat. Jumpa lah dia. Dia kawan Yuusei ketika Yuusei keseorangan. Lupakan kisah yang lalu. Saya yakin Yuusei kuat hadapi masa yang akan."

 

"Baik lah."

 

 

 

Yuusei mengatur perlahan langkahnya menuju ke pintu utama. Penyambut tetamu tersenyum manis memandang Yuusei. Yuusei melihat pakaian yang dipakainya. Dia hanya memakai pakaian yang ringkas sesama berada dirumah sahaja. 

Dia menoleh kebelakang untuk mencari pemandunya tetapi keretanya itu sudah tiada. Dia melihat dirinya dicermin yang berdekatan. Perasaan malu mula timbul dihatinya.

 

"Wedding kawan baik sendiri dan merupakan pertama kali jumpa dia setelah 5 tahun lost contact dan sekarang.. haish aku pakai baju macam ni."

 

Yuusei bermonolog didalam hatinya.

 

 

 

 

Yuusei menarik nafas yang panjang setelah lama berfikir bahawa dia perlu masuk ataupun tidak. Dia menggenggam erat telefon bimbitnya kerana perasaannya yang sedang gemuruh. 

Yuusei mengambil tempat duduk dibahagian belakang supaya tetamu yang hadir dan Sehun tidak dapat melihatnya. Dia melihat sekitar dewan yang sungguh mewah itu. Dia berharap dia akan berjumpa saudaranya yang lain namun perit apabila Yuusei perlu menerima hakikat yang dia tidak mempunyai saudara atau pendek kata mereka tidak mengaku Yuusei merupakan saudara mereka.

 

 

 

 

Sehun tersenyum manis apabila melihat pe

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bittersweet4u
#1
Chapter 2: huhu sedih bce cerita ni :'/
nasib baik yuusei ok dn di pun xde rse cinta dkt sehun..
Kalau ada, mungkin sy dh meraung sbb sedih yg teramat..
Dia org x bersama pun.. Kawan baik yg sgt2 baik.. Huhu..
Teringin nk ada kawan mcm ni :')
apa2 pun, citer ni best! Sy suka~ :D
Ayla_Qistina
#2
Chapter 2: agakkk.. sedihhh.. chapter ni.. huu.. T^T :) but still .. xsemua permulaan diakhiri kemanisan.. xsemua org dpt bersama dgn org yg dia sayang utk lamanya.. kan kann.. XD
bittersweet4u
#3
Argghhhh!! seriously.. palli update!! > o <
walaupun sy x minat sehun ( dlm exo, org kedua yg sy x minat ialah sehun after kai. oh maknae line -_-" )
tpi!! citer ni mmg buat sy rasa mcm nk bace!!
sy tunggu update awk ye~~ hehehehehe
nurulizzahramanlee
#4
Daebak!!!! Updateuu juseyo!!!