PART TWO

CINTA PANDANG KEDUA? (TEMAN TAPI MESRA ??!) EDITED VERSION

Selepas sahaja Hari Terbuka itu diadakan, hubungan Luhan dengan Hani semakin rapat. Mereka menjadi kawan baik. Sering juga mereka bertukar maklumat tentang pelajaran. Tetapi disebabkan hubungan mereka berdua semakin rapat itulah menimbulkan desas-desus yang mengatakakan bahawa mereka berdua bercinta. Luhan dengan Hani tidak mengambil peduli tentang desas-desus yang diperkatakan kerana mereka sendiri tahu akan jawapan bahawa mereka berdua tidak bercinta.

'Lepas awak pindahkan ke sebelah kanan, ne lah jawapan dia! Senangkan Luhan?!' tanya Hani kepada Luhan. Luhan hanya mendiamkan diri. Dia tidak membalas pertanyaan Hani. Apabila Hani melihat Luhan yang berada disebelahnya, mata Luhan tepat-tepat memandang kearahnya. Pandangan Luhan itu seolah-olah telah 'menusuk' ke dalam hati Hani hingga menyebabkan jantungnya berdegup kencang dan Luhan turut merasakan benda yang sama!

Mereka berpandang antara satu sama lain tanpa bersuara. Entah kenapa Luhan merasakan ada sesuatu istimewa tentang Hani. Tetapi dia sendiri tidak tahu apa yang istimewanya. Hani pula hanya mengelip-ngelipkan matanya. Dia juga merasakan ada 'daya tarikan' terhadap Luhan dan yang pasti dia tidak tahu kenapa.

Pandangan yang dirasakan dalam beberapa saat itu seolah-olah beberapa minit lamanya. Oleh kerana merasakan 'pandangan' mereka itu lama, cepat-cepat Hani melambai-lambai tangannya dihadapan muka Luhan. Luhan yang tersedar itu terus menunduk malu. Dia menoleh ke kiri untuk melihat Hani. Hani memegang bajunya di bahagia dada (*area jantung tu yer ^^). 

Luhan mula panik kerana dia fikir bahawa Hani sedang mengalami sakit dada. 'Yah Hani! Kenapa awak?! Awak tak apa-apa?! Awak sakit ker?!' tanya Luhan dengan panik sambil tangannya memegang bahu Hani supaya melihat kearahnya.Hani hanya menunduk. 'Aniyo Luhan-shi.. Saya.. tak apa-apa.. Saya nak.. ke tandas.. Kejap...' jawab Hani lalu bergegas ke tandas. 

Luhan hanya membiarkan Hani pergi. Perlahan-lahan dia meletakkan tangannya ke dadanya. Dadanya berdegup kencang. 'Tak mungkin. Kenapa jantung aku berdegup kencang setiap kali aku bersama dengan dia? Tak mungkin aku jatuh cinta lagi!' bisik Luhan di dlaam hati. Perasaan 'jatuh cinta' itu diabaikan sebaik mungkin kerana dia tidak mahu dikecewakan lagi. Dia cuma menganggap bahawa Hani cumalah rakan baiknya dan tidak lebih dari itu.

Di dalam tandas . . .

'Tak mungkin aku jatuh cinta dengan Luhan! Dia cuma kawan baik aku. Takkan lah aku dah suka dekat dia?! Aku mana percaya dengan cinta-cinta ne!' bisik Hani sendiri. 'Oh mungkin sebab aku duduk rapat sangat dengan Luhan kot' sambungnya lagi lalu keluar dari tandas.

**********************************************************************************************************************************************************************

'Korang gaduh lagi erk?' tanya Haneul.

Eunra mengangguk lemah. Dia tidak mahu rakan-rakannya melihat matanya yang bengkak akibat menangis sepanjang malam semalam.

'Sampai bila lah hubungan korang nak aman ne? Aku dah bosan lah dnegan korang dua ne!' kata Arayou dengan emo sekali. 
 
'Sebenarnya aku pun dah bosan nak dengar cerita korang berdua ne' kata Chen dengan selambanya.

'Yah! Kim Jong Dae! Diam ja lah jangan nak banyak cakap!' jerit Eunra.

Mereka semua diam seketika. Tiba-tiba Sehun bersuara, 'Eunra... Mianhae....'. Eunra memandang Sehun dengan muka sedih. Sehun membawanya ke tempat lain supaya mereka mendapat tempat yang lebih 'privasi'. Kini tinggal mereka yang lain.

'Mereka dua tu kan, tak habis-habis nak bergaduh' rengus Suho. 'Alah. Namja memang begitu' kata Hani dengan selamba. Mereka semua memandang ke arah Hani.

'Yah Hani! Sampai bila lah awak nak tutup hati awak ne?' tanya Kyungsoo yang berada di hadapannya. Hani hanya mengangkat bahunya tanda dia tidak tahu.

'Entahlah.. jawab Hani lagi.

'Benda tu dah berlalu 3 tahun lalu kan? Tak perlu lah nak ingat sangat..' kata Chanyeol yang berada di hadapan Hani.

'Aku dah tak percayakan cinta! Apatah lagi cinta pandang pertama yang menyakitkan tu....' jawab Hani dengan nada sedih.

Mereka semua hanya mampu menggelengkan kepala. Mereka tahu apa yang terjadi dengan Hani 3 tahun lalu.

Apabila Luhan mendengar sahaja jawapan Hani itu, hatinya berasa sungguh PEDIH, SEDIH, SAKIT HATI, PERIT dan segala-galanya. Entah kenapa dia berasa kecewa dengan jawapan Hani tadi.

'Luhan... Awak pun taknak ker cari yeoja-chingu?' tanya Lay dengan muka unknownnya.

'Taknak! Aku tak nak percaya mana-mana perempuan lagi!' jawab Luhan dengan emonya. Perasaan marahnya mendadak naik apabila dia mengimbas kembali kenangannya bersama dengan ex-yeoja-chingunya. Hani yang mendengar jawapan Luhan itu turut bersedih dalam diam. Dia tidak tahu kenapa dia berasa sedih dan kecewa.

'Alaaaa... Benda dah lepas jangan dikenang lah' kata Suho sambil tangannya menarik lembut tengkuk Hani supaya melimpang ke arah dadanya (*aaarrggghhhh!!).

'Hani... Sepatutnya awak dah buka hati awak tu. Dah lama sangat awak tak couple..' kata Suho sambil tangannya menggosok lembut kepala Hani. Hani membiarkan sahaja tindakan Suho itu. Hani juga memegang lembut tangan Suho sambil bermain dengan jari-jemari Suho.

Luhan yang hanya dari tadi memerhati dari tadi 'pasangan sweet lah sangat' merasa sungguh cemburu yang amat! Perasaan cemburu semakin menular apabila melihat Hani bermain-main dengan jari-jemari Suho. Dia marah kerana Hani seolah-olah lupa akan kehadirannya. Luhan berdiri dari kerusi lalu bergegas ke tandas tetapi Tao sempat mencapai tangan Luhan dan bertanya, 'Nak ke mana?'. Luhan memandang Tao. 'Tandas' jawabnya dengan dingin.

Di tandas . . . 

'Arrggghhhh!!! Waeeeee!!!!!' jerit Luhan dihadapan cermin tandas. Dia membasuh mukanya sebasah yang mungkin. Dia mahu meredakan rasa marahnya terhadap. Dia menekup cermin tandas sambil melihat mukanya yang basah. Perlahan-lahan dia menarik dan menghembuskan nafasnya. Luhan memegang dadanya. Rasa sakit menusuk ke dadanya.

'Kenapa aku mesti rasa cemburu ne?! Hani bukan yeochin aku pun! Waeeee??!!!' jerit Luhan sambil genggaman tangan kanannya menumbuk cermin. Kesan daripada tumbukan itu menyebabkan tangan Luhan berdarah.

'Takkan aku dah suka kat Hani! Aku mana pernah percaya cinta-cinta ne!' jeritnya lagi. Selepas itu, dia keluar dari tandas. Apabila dia keluar dari tandas, dia terserempak dengan Hani.

'Yah Luhaaaannnn!!!' jerit Hani.

Luhan memandang Hani dengan dingin. Mukanya yang basah dan tangannya terluka mengejutkan Hani. Terus Hani berjalan ke arah Luhan. 
'Luhan.. Kenapa ne? Kenapa awak lama sangat kat tandas tu??' tanya Hani. Tetapi matanya melihat tepat ke arah tangan Luhan.

'Luhan.. Tangan awak...' kata Hani dengan lembut. Luhan menepis tangan Hani. 'Jangan ganggu saya! Pergi!' balas Luhan dengan marahnya.

Hani melepaskan tangan Luhan. 'Tapi... Tangan awak...' sambung Hani perlahan. 'Saya tak apa-apa lah! Pergi! Saya nak bersendirian!' jerit Luhan lagi. Hani terkejut apabila Luhan menjerit kepadanya. Perasaan sedih timbul di hatinya. Dia berasa kecil hati dan sedih. Dia tidak tahu apa salahnya terhadap Luhan.

'Okey..' jawab Hani lalu dia berlalu pergi.

Luhan memandang ke arah Hani sehinggalah Hani hilang dari pandangan matanya. Dia rasa serba salah apabila dia menjerit Hani sebentar tadi. 'Mianhae... Hani-shi... Saya terpaksa...' bisik Luhan di hatinya lalu berjalan ke taman sekolah.

Taman sekolah . . .

Luhan menyandarkan badannya di pokok. Dia cuba menenangkan fikirannya. Luhan menutup matanya perlahan-lahan tetapi dia terkenang-kenang tentang kelakuan Hani dan Suho tadi. Di mata Luhan, Hani dengan Suho bagaikan pasangan kekasih. Perbuatan Hani bermain-mamin dengan jari Suho menyakitkan lagi hatinya.

'Ish! Kenapa lah aku masih fikirkan benda tu?!' jerit Luhan dengan kuatnya. 'Lebih baik aku tidur daripada aku fikir benda yang annoying tu!' bisiknya di dalam lalu menutup matanya. Tiba-tiba dia merasa tangannya dipegang oleh seseorang. Luhan turut memegang tangan orang tersebut. Rasanya seperti dia kenal tangan yang memegang tangannya itu. Perlahan-lahan Luhan membuka matanya. Matanya menatap tetap ke arah orang yang memegang tangannya. 

'Lu....han....' kata Hani dengan gagap sekali. Dia takut Luhan akan memarahi nya kerana mengganggu tidurnya. Dia tidak mahu Luhan menjerit ke arahnya lagi seperti tadi. Tetapi Luhan hanya mendiamkan diri tanpa bersuara. Tangannya mula memegang lembut pipi Hani dan Hani turut memegang tangan Luhan yang berada di pipinya itu.

'Ha..ni... Mian...hae..' kata Luhan kepada Hani tetapi matanya menghadap tanah. Luhan rasa serba salah apabila dia menjerit Hani di hadapan tandas tadi. Dia tahu dia tidak sepatutnya menjerit kepada Hani kerana Hani tidak ada melakukan kesalahan terhadap dirinya.

'Aniyo Luhan-shi.. Gwenchannayo..' jawab Hani dengan lembut. Hani memberikan senyuman kepada Luhan. Luhan turut membalas senyuman Hani. :)

Senyum Luhan itu mampu mencairkan mana-mana perempuan yang berada dihadapannya. Sama seperti Hani. Hani turut 'cair' melihat senyuman Luhan itu.

'Sebenarnya saya datang ne nak balut tangan awak tu' kata Hani secara tiba-tiba.

 Hani yang perasan tangan Luhan yang berdarah tadi itu terus bergegas ke bilik kesihatan untuk mengambil barang-barang untuk membalut tangan Luhan. Mujurlah guru yang menjaga bilik tersebut tidak ada di bilik berkenaan. Jadi senanglah Hani 'mengambil' barang-barang tersebut.

Hani mencari Luhan di merata-rata tempat tetapi tidak menemui Luhan. Perpustakaan sekolah, kantin, kelas mereka dan semua tempat Hani mencari Luhan tetapi tidak berjaya. Tiba-tiba Hani melihat satu susuk tubuh yang dikenalinya sedang menyandarkan dirinya di pokok. Lalu perlahan-lahan Hani ke arah Luhan tetapi dia menyorok dahulu disebalik bangunan untuk memerhatikan Luhan. Dia ingin mengetahui sama ada 'mood' Luhan sudah kembali normal atau pun belum.

'Eh! Na gwenchanna Hani-shi! Luka sikit ja pun. Tak payahlah awak risau!' balas Luhan dengan selamba walaupun sebenarnya dia menahan rasa sakit akibat menumbuk cermin tandas tadi. Nasiblah cermin tandas tu tidak pecah cuma retak(?) sahaja.

Hani mengangkat kening kirinya sambil menyilang kan tangannya. Dia tidak berpuas hati dengan jawapan Luhan itu.'Mustahil tak sakit kalau dah berdarah macam tu sekali' bisik Hani di dalam hatinya.

'Mwo? Tak percaya ker Hani? Betul lah tangan saya ne tak sakit~' kata Luhan yang cuba menyakinkan Hani kerana dia tahu Hani tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikannya itu. Terus Luhan menyembunyikan tangannya yang luka itu di belakang badannya.

'Betul ne? Nanti kalau kuman masuk kat luka awak tu. Padan muka. Nanti merebak kuman tu' balas Hani. Dia sengaja menakut-nakutkan Luhan. Dengan selambanya Luhan mengeluarkan tangannya dari belakang lalu menghulur tangannya ke arah Hani. 'Nae-nae-nae. Saya tahu lah! Cepatlah sapukan ubat' balas Luhan dengan rajuknya. Sempat lagi dia mengembungkan pipinya.

Hani ketawa kecil melihat perangai Luhan itu. Dia membuka plastik yang penuh dengan barang-barang yang di ambilnya tadi. Hani membersihkan tangan Luhan dengan cecair (*korang tahu kan benda dalam botol yang cuci luka tu? Aku tak tahu apa nama bende tu =,=).

'Tahan sikit tau. Awak akan rasa pedih nanti' kata Hani.

'Takpe takpe. Saya kan 'manly'. Apa lah sangat rasa pedih tu. Hahaha' balas Luhan dengan riaknya. Hani menggeleng-gelengkan kepalanya lalu menyapu lebut tangan Luhan.

Luhan menjerit kecil kerana kepedihan. 'Auch auch! Sakitnya!' kata Luhan yang menahan rasa pedih. 

'Yah! Tadi kata 'manly'! Baru sapu sikit dah menjerit. Tak 'manly' mana pun sebenarnya awak ne Luhan!' jawab Hani sambil memperli Luhan. Mendengar sindiran Hani itu membuatkan Luhan terdiam. 'Memang tak 'manly' pun kalau ada benda pedih-pedih macam ne' bisik Luhan di dalam hati.

'Ok dah siap!' kata Hani dengan riang sambil membalut tangan Luhan. Lalu mengemas barang-barangnya yang merawat Luhan tadi.

Luhan tersentuh melihat kebaikan yang Hani lakukan terhadap dirinya. Dia tidak pernah jumpa perempuan sebaik Hani. Sedangkan ex-yeochinnya yang dulu pun tidak pernah melakukan demikian. Perasaan sayang Luhan terhadap Hani semakin mendalam. Sayangnya terhadap Hani kini bukan lagi sebagai kawan baik tetapi sebagai 'yeochin'. Dia benar-benar mahu menjaga Hani. 'Sukar nak mencari perempuan sebaik Hani ne sekarang' telahnya sendiri.

'Gamawo Hani sebab sudi tolong saya' kata Luhan sambil tangannya mengosok kasar kepala Hani sehingga menyebabkan rambut Hani kusut.

'No hal lah. Perkara je pun. Awak ne memang suka kusutkan rambut saya erk? Benci lah!' balas Hani sambil meluruskan rambutnya. Bagi Hani Luhan memang gemar mengusutkan rambutnya. 

'Nae. Saya suka rambut awak tu.. mungkin awak pun saya suka...kata Luhan lagi.
'Apa dia Luhan? Saya tak dengar apa awak cakap' tanya Hani dengan hairan. 

'Aniyo. Kahja! Jom masuk kelas nanti cikgu marah kita! Dah lewat ne!' jawab Luhan lalu menarik tangan Hani dan membawanya ke kelas.

 

 

 

 

SWEET TAK LUHAN DENGAN HANI? KORANG RASA LUHAN SUKA KAT HANI KER?

KALAU NAK TAHU SILA TUNGGU CHAPTER SELANJUTNYA ^^

KALAU SUKA SILA KOMEN SEBAB KOMEN ANDA AMATLAH DI ALU-ALUKAN :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
HayatiSlamet #1
Chapter 2: Update!!!!!!!!!pls ........ :( :( :( :( :( :( :( :(
yasmin16 #2
Chapter 2: ofcourse lh luhan ske kt hani...palli update :)
pikahbajet #3
Chapter 2: Author cite ni bestlah .Cptlah update....
Mrs_Oh
#4
Chapter 2: Yasssss. FINALLYYYY UPDATED !! miss youuu, author nim.. *lap hingus*. mmmg sweeeetttt ^^.
lailaamiera #5
Chapter 1: Waaa . Palli update
MeenHan
#6
Chapter 1: waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~ update soon T_T
Mrs_Oh
#7
Chapter 1: palli wah update leader nim.. !! XDD .. <3
_ThunderEXO_ #8
Chapter 1: Omo2 ! Sweet lha dorg 2 nie >_<
Authornim is Daebak !
Mrs_GalaxyHA #9
Chapter 1: Omoo..sweetnye luhan ngan hani...:)
Authornim Daebak!!!
Mrs_Oh
#10
ahhhhhhh~~~~ why so sweet ni ??? hmmm <3 <3 . saranghae, leader nim!! ppuing ppuing <3