Chapter 20 (THE END)

Last Romeo

"Mirae,kau nak tengok cerita pe? Aku suggest Ouija.Sehun kata best gila sebab ada lawak-lawak gitu.Nak?" 

 

"Ermm,,aku layan je lah." *sah kene bohong dengan Sehun* Mirae bermonolog sendiri.

Kai berlalu ke mesin membeli tiket wayang automatik.Dua tiket Ouija 24 ringgit.Selepas itu,mereka membeli popcorn serta air.Tak sah kalau tengok wayang tanpa semua itu.Tepat pukul 10 malam mereka berdua masuk ke dalam panggung wayang.Mereka mengambil tempat dibahagian tengah.Lebih jelas katanya.Lagipun hanya ada 6 orang penonton dalam panggung itu termasuk Kai dan Mirae.Wayang bermula tapi Kai mula mengantuk.Perlahan-lahan matanya layu seperti ada yang mendodoikannya.Mirae yang perasan Kai sudah hampir terlelap lantas mencuit pinggangnya.Automatik Kai tersedar.Segera di memerhati sekeliling sebab terkejut dengan cuitan tiba-tiba dari Mirae.

"Yah!Kalau kau rasa nak tidur je baik kau duduk rumah tidur.Aishh." Mirae menjeling Kai.

"Ah,mianhei.Okay,aku janji aku tak tidur."

 

 

"Ahhhhh,Aishhhh jinja! AFhghjgskjg.Siap kau Sehun.Esok aku cekik2 kau." Mirae tergelak geli hati melihat reaction Kai.Lurus bendul percaya cakap Sehun.

Kai menutup mukanya dengan semua jarinya.Then siket-siket terkejut.Mirae yang slumber mula takut dengan setiap jeritan Kai yang tiba-tiba.


 

Hampir 2 jam wayang tamat.Mirae berjalan beriringan keluar dengan Kai.Mirae kata nak balik tapi Kai ajak gi mana entah.So Mirae ye kan ajelah.

"Kau nak bawa aku gi mana?"soal Mirae curious.Disebabkan jalan sekeliling sudah gelap,dia tak dapat cam di mana mereka berada.

"Ikut je lah." Kai fokus dengan pemanduanya.

Akhirnya mereka tiba di destinasi iaitu sebuah taman di Han River.Kai mengejutkan Mirae yang sudah terlelap.Mirae menggosok-gosok matanya beberapa kali agar penglihatannya lebih jelas.Diperhati sekelilingnya.

"Lah Han River rupanya." Mirae keluar dari perut kereta lalu mengeliat kecil.

"Hah,kenapa bawa aku ke sini?"

"Pergi situ jom." Kai menarik tangan Mirae ke tepi sungai.Badan Mirae bertentangan dengan Kai.Kai memerhati setiap inci muka Mirae.Matanya bulat,bibirnya merah jambu,hidungnya mancung sedikit dan pipinya mula merah padam.Mirae mengelak dari bertentang mata dengan Kai.

"Mirae...." lembut suaranya memanggil namaku.

"Ye." Aku membalas dengan pandangan yang penuh kebingungan.

"Be my girl,please.Be mine.I love you." Mirae menghayati setiap perkataan yang diucapkan oleh Kai.Kata-kata Kai penuh dengan keikhlasan.

"Tapi Jimin? Hyera?" Mirae bermonolog dalam hati.Dia berperang dengan perasaannya sendiri.Kai mula gelisah kerana tiada tanda-tanda Mirae mahu menjawab apa-apa.

"Kai,why not kita kawan je?" Mirae seperti mahu mencekik dirinya sendiri.Why jawapan itu juga yang dia ucapkan sedangkan dia perlu kata Yes or No.

"Sebab aku tak nak Jimin rampas kau dari aku."

"Tapi Kai.Aku...."Kata-kata Mirae terhenti apabila Kai menyambung cakapnya.

"Aku memang tak layak untuk kau kan? Aku sedar.Just bagi aku peluang." Riak wajah Kai berubah.Air matanya sedaya upaya ditahannya.Mirae terdiam dan cuba memahami hatinya.

"Yes,aku suka Kai.Hanya Kai.Jimin only for Hyera.Sorry Hyera.Aku tak boleh bahagia dengan Jimin.Aku akan rasa bersalah pada kau.Mianhei." Hatinya berbisik.

"Kai,aku pun suka kau." Air muka Kai berubah.

"Serious? Tak bohong? Betul ni?" Kai segera menarik Mirae kedalam pelukannya.

"saranghae~" ucap Mirae.

"Nado saranghae.I'll be your LAST ROMEO forever ma dear." Air mata kegembiraannya mengalir.Mirae juga berasa bahagia sangat.Kai adalah lelaki pertama yang berjaya menambat hatinya.Jimin pula akan menjadi kawannya selamanya.Malam itu diakhiri dengan kucupan Kai dibibir Mirae.

 

Di sebalik pohon.

"Aku dah agak mesti dia nak confess dekat Mirae.Awal-awal lagi aku dah syak."

Aku mengesat air matanya yang mengalir.Sungguh dia tak sangka Mirae akan lebih memilih Kai.Kai telah menang.Aku bodoh sebab tak berjaya dapatkan cinta Mirae.Tiba-tiba aku rindu Hyera.Senyuman Hyera.Hyera ada masa aku terluka akibat direject oleh Mirae satu tika dulu.Tapi itu hanya masa lalu.Aku sendirian.Tak mengapa,aku akan terus mencari gadis idamanku walaupun sebenarnya hanya Mirae yang aku mahu.Selamat tinggal,Mirae.

Jimin mengambil keputusan untuk pindah ke Amerika mengikut hyungnya.Dia mahu lupakan segalanya.

 

 

 

 


"Aku rindu Jimin." Mirae menutup buku notanya.Kai yang berada disebelahnya dipandang sekilas.Sememang dia rasa bersalah kerana dia tahu Jimin pindah sebab dia juga.

"Mirae..." Mata mereka bertentangan.Chuuuu~ bibir mereka bertaut bersama.Kebetulan masa itu hanya mereka berdua dalam kelas.

"Aku tak suka kau fikirkan tentang lelaki lain.You're mine." Kai acah-acah merajuk.Mirae tergelak kecil lalu mencuit pipi Kai.

"Ye sayangku." Kai gelak akibat suka yang teramat.Mirae mencebik bibirnya.

"Hah,Kai! Nak tahu tak Hyera pernah suruh aku bahagia dengan Jimin..." Riak wahah Kai berubah.

"So? Why tak bahagia je dengan dia?"

"Kai,aku tak cakap apa-apa lagi ni.Jangan lah terasa.Aku just teringat balik je." Kai hanya sekadar mengangguk.

 

"Kai.."

"Yes?"

"Marah?"

"Tak lah"

"Sorry."

"Nevermind."

"Jagiya..."

"Yes yeobo."

"Saranghae."

"Nado saranghae."

"Tak marah lagi?"

"Tak.Aku kan Last Romeo kau so tak boleh marah lama-lama.Nanti melepas Juliet yang comel ni." -senyum-

Aku tergelak kecil.Suka sakat Kai ni.Aku memandang Kai.Kai membalas dengan senyuman.Tanganku mengusap rambutnya.Happy dapat chingu aka namja chingu sepertinya.

 

 

-THE END -

 

 


 

APPLAUSE APPLAUSE~~ :D

 

Finally ff ni smpai ke penghujungnya.Malas nak panjang cerita.Kita jadikan happy ending je LOL xD

 

Mainhei kalo endingnya tak berapa menarik.Aigoo~ T^T

 

Let me cerita kan balik ff nie secara ringkas.

Mirae seorang gadis yang kehilangan ommanya.Dan tidak diakui sebagai anak oleh appanya.Mirae akhirnya membenci appanya sendiri dan membenci lelaki kerana appanya hampir merogol dirinya.Dia hidup berdikari seawak usianya.Hyera,kawan baiknya tak putus memberi semangat kepadanya.Kai seorang kingka mula terpikat pada Mirae.Jimin,pelajar baru turut terpikat walaupun mendengar cerita buruk tentang Mirae.Jimin cuba mendekati Mirae tapi caranya agak keterlaluan.Mirae mula rasa tak senang dengan Jimin dan membencinya.Dalam diam Hyera rupanya menyimpan hati pada Jimin.Hyera mula rasa marah pada Mirae sejak Mirae menolak cinta Jimin.Hyera berasa sakit hati kerana cinta Jimin hanya untuk Mirae.Akhirnya dia bermusuhan dengan Mirae.Tapi Kai selalu ada dengan Mirae membuatkan Mirae berasa selesa dengan Kai.Pada hari perkhemahan di sebuah hutan,Hyeri iaitu seorang yang sebenarnya tidak suka Hyera,hanya menggunakan Hyera untuk rapat dengan V.Setelah mengetahui V suka pada Hyera,dia menyimpan dendam pada Hyera.Jadi dia merancang untuk membunuh Hyera.Kebetulan semasa hari dia mahu menjalankan rancangannya,Mirae turut ada di tepi sungai itu dan sedang bertengkar dengan Hyera.Hyeri mengacukan pistol kearah Hyera tapi Mirae sempat menghalang dan das pistol terkena pada Mirae.Kai dan Jimin menyangka Hyera punca Mirae tercedera memarahinya.Hyera terdiam seribu bahasa.Selepas semua orang pergi,Hyeri iaitu dalangnya keluar dari tempat persembunyian dan mengaku dia yang menembak pistol itu.Hyeri akhirnya menolak Hyera kedalam sungai.Hyera akhirnya meninggal dunia kerana lemas dan lambat diselamatkan.Mirae yang baru sedar dari koma terkedu apabila mendapat tahu Hyera telah pergi selamanya.Roh Hyera kembali menemui Mirae untuk meminta maaf.Selepas kejadian itu,Hyeri berjaya diberkas kerana terlibat dengan penipuan dalam syarikat appanya dengan appa V dan dia sendiri telah mengaku telah menolak Hyera sehingga lemas dalam sungai selepas disoal siasat.Jimin dan Kai berusaha memikat Mirae.Dan LAST ROMEO yang dipilih oleh Mirae adalah Kai.Jimin yang sekali lagi terluka membuat keputusan untuk pindah ke Amerika mengikut hyungnya.Tamat.

 

Rasanya ada beberapa babak yang saya tak ceritakan.Dan itu lah plot ff ni yang betul.Hehehehehe^^

 

Thanks a lot sebab sudi baca. *bow* *throw roses* <3 :D

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 20: *take the roses* jinjja daebak!kan jimin?hebat2 rasa
chichisakura99 #2
Chapter 20: Sedih la aku bace citer ni. Rase mcm nak nangis je. (sebenarnyer dh nangis dh pon sobsob)
Exo_Fans #3
Chapter 20: I like your ff !! Daebak !!
AQFXQX
#4
Chapter 20: /tepuk tangan dan senyum mcm Chanyeol/ yes!!!!!!!! Finally hajat I tercapai jgk.. Mirae wif Kai...
Kai../geleng kepala/ len kali search dulu cite Ouija mcm mane.. nie percaya sgt dgn ckp Sehun..pabo! Haha.. btw i luv this story so much! Happy ending~!♥♡♥
PrinceA
#5
Haha cool :D
ekanorsyafiqah
#6
Chapter 20: Happy ending !!
JeonAra #7
Chapter 19: Haha xD daebak la ff ni !!!
ekanorsyafiqah
#8
Chapter 19: Update soon
baekielover #9
Chapter 19: ala... akhirnya mirae kluar dgn kai .yes!!!!
AQFXQX
#10
Chapter 19: finally update jugak..
kai ngn Jimin gado sbb nk ajk kluar 'date ngn Mirae? baik dyeorg 'date' bertiga..haha..lagi dyeorg gado..pening kepala mirae nk layan dua mamat tu..
btw author-nim keep update!!