CHAPTER 14

LOVE AT FIRST SIGHT

Tepat jam 6.30,seorang yeoja menghampiri Suho."Suho! Lama ke u tunggu I? Sorry la."katanya lalu duduk di sebelah Suho."Apa kau nak dari aku?"tanya Suho."I nak u.Kenapa u nak jumpa I?"tanya yeoja itu pada Suho."Aku nak kau jauhkan diri kau daripada Jiyeon!"kata Suho tegas."But why?! Apa kurangnya I?"tanya Yeoja itu."Dara,aku tak pernah sukakan kau.So,aku nak kau jauhkan diri daripada Jiyeon!"kata Suho lalu beredar dari situ.

****************************************************************************************************

Suho memandu keretanya ke mansion milik ahli EXO.[ maklumlah anak org kaya kan??].Pintu rumah dibuka,dia lihat member yang lain berada di ruang tamu menonton filem. Tapi yang sangat mengejutkannya adalah, Jiyeon dan Taeyeon juga ada bersama.'Diorang ni dah selalu ke datang sini?' soal Suho pada dirinya.Seorang pun tidak menyedari kedatangan Suho.Suho meletakkan kunci keretanya di atas meja perlahan-lahan krana tidak mahu menganggu mereka yang sedang khusyuk menonton filem yang ditanyangkan itu.Tapi sewaktu Suho ingin masuk ke dapur, Baekhyun terlanggarnya.Kedua-dua mereka terjejut melihat antara satu sama lain.

"ARGHHHH" jerit mereka serentak.

*****************************************************************************************************

Jiyeon,Taeyeon dan member EXO yang lain sedang menonton filem.Tiba-2 mereka terdengar jeritan Baekhyun dari dapur.Tanpa membuang masa,mereka terus ke sana."Kenapa kau menjerit ni Baek?"tanya Luhan."Tak de apa-2 lah.Aku terkejut je."balas Baekhyun."Bila kau sampai Suho?" tanya Xiumin."Baru je.Korang tengok tv khusyuk sangat,sebab tu x sedar aku sampai."balas Suho. Mereka tersenyum. "Jomlah tengok movie dengan kitorang. Best,cerita hantu!" ajak Tao. "Tak pe lah,korang tengok la,aku nak mandi dulu."kata Suho.Jiyeon,Taeyeon dan beberapa member yang lain sudah ke ruang tamu semula."Kau ni depan awek pun kau nak takut ke?"soal Tao."Nanti aku turun,korang tengok la dulu,aku nak mandi."kata Suho lalu,tanpa membuang masa terus naik ke tingkat atas.

******************************************************************************************************

Setelah selesai membersihkan diri, Suho turun semula ke tingkat bawah. Dia melihat,Tao sudah menutup matanya,manakala Lay sudah tertidur.Dia menghampiri mereka,Chanyeol yang terperasan akan kehadiran Suho,terus bangun dari duduknya."Suho,kau duduk la sini."kata Chanyeol menunjukkan tempat duduknya di sebelah Jiyeon.Suho dan Jiyeon membulatkan mata,manakala member lain sudah tersenyum."Tak pe lah,kau duduk la."kata Chanyeol lalu menolak Suho ke sofa itu.Chanyeol duduk di sebelah Baekhyun yang kebetulan memang kosong.Jiyeon memandang Suho di sebelahnya lama."Jiyeon-ah,awak tengok apa dekat Suho lama-2?"soal Sehun.Jiyeon pantas menggeleng.'Alamak Sehun oppa ni,kantoi la aku.'kata Jiyeon dalam hati.Suho memandang wajah Jiyeon yang merah."Suho,kau pun sama,kenapa kau tengok Jiyeon? Korang ni macam dh lama tak jumpa,padahal baru ja jumpa td."kata Sehun lagi.Kali ini wajah Suho pula merah.

30 minit telah berlalu,Suho masih menonton filem itu.Tiba-2 bahunya terasa berat,dia menoleh ke sisi dan melihat Jiyeon telah tertidur dan kepalanya terlentok di bahu Suho.Luhan melihat Jiyeon yang telah tidur."Suho,kau baringkanlah dia atas paha kau tu. Kesian dia.".Perlahan-lahan Suho menidurkan Jiyeon atas pahanya."Oppa Saranghae!" kata Jiyeon secara tiba-2.Member-2 lain hanya memandang Suho tanpa berkelip

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet