DUGAAN

LOVE AT FIRST SIGHT

Yeoja itu menampar pipi Jiyeon dengan kuat.Semua yang berada berhampiran terkaku.Taeyeon yang geram melihat perlakuan Dara terhadap Jiyeon pantas menolak Dara sehingga terjatauh.Dia mengambil telefonnya lalu mendail nombor seseorang.

 

 

"Hei,kau jangan sibuk! Ini antara aku dengan Jiyeon!Jangan berani kau telefon siapa-2 atau aku pecahkan telefon kau tu."tengking Dara pada Taeyeon."Aku tak akan pergi! Pecahkan la,aku x heran.Lagipun aku boleh beli lain la!Aku nak kau lepaskan dia!"kata Taeyeon."Kalau aku tak nak?"tanya Dara lalu menghantuk kepala Jiyeon pada dinding."Dara sakitlah!" kata Jiyeon."Ini balasannya,sebab kau ingkar arahan aku!Aku dah cakap,jauhkan diri dari Suho,tapi kau x nak."kata Dara lalu menghantuk kepala Jiyeon lagi.Cecair merah mula mengalir pada dahi Jiyeon."Sandara! Lepaskan Jiyeon!"jerit Taeyeon kuat.

*****************************************************************************************************

Semua pelajar mula meninggalkan kelas.Hanya tinggal EXO."Suho,jom panggil Taeyeon dengan Jiyeon."ajak Bakhyun."Tak nak lah Bacon.Kau pergi la sorang-2,Aku penat."balas Suho."Pagi tadi bukan main lagi kau,sekarang penat dah?"usik Baekhyun.Yang lain hanya tersenyum.Irama lagu Ring Ding Dong nyanyian SHINEE,menjamu halwa telinga mereka.Baekhyun melihat nama pemanggil sambil tersenyum."Annyeong"kata Baekhyun dengan mesra.Tiba-2 wajahnya bertukar serius."Hello Taeyeon?"kata Baekhyun lantas memandang rakannya yang lain.Dia membuka speaker supaya rakan-rakannya dapat mendengar apa yang telah didengarinya tadi.Mereka semua terdiam mendengar perbualan itu.Tiba-2 talian telefon itu terputus serentak itu,terdengar jeritan Taeyeon."Sandara! Lepaskan Jiyeon!".Mereka berlari ke tingkat bawah untuk mencari Jiyeon.

*******************************************************************************************************
Semakin banyak darah yang mengalir.Keadaan Jiyeon sudah semakin lemah.Beberapa orang pelajar menghampiri Jiyeon,tetapi dihalang oleh Dara."Jangan datang dekat! Kalau x,aku buat lagi teruk daripada ni!" ugut Dara lantas menolak Jiyeon sehingga tersungkur lalu dia menendang perut Jiyeon."SANDARA!" tegur satu suara dari belakangnya.Dia berpaling dan melihat semua ahli EXO memandangnya tajam. "Apa kau dah buat dekat adik aku?" tanya Chanyeol lalu berlari mendapatkan Jiyeon.Belum sempat dia menghampiri Jiyeon,Dara telah menolaknya."Woi! Apa yang kau dah buat pada Jiyeon?"tanya Suho."Wah hero dah datang nak selamatkan kau lah Jiyeon!Tadi oppa dia datang.Kalau macam ni biar aku tendang kau lagi."kata Dara lalu menyepak perut Jiyeon lagi."SANDARA!"jerit Taeyeon lalu menarik rambut Dara.Dara menolak Taeyeon jatuh,sehingga kepalanya terhantuk pada pasu bunga berhampiran."Kau memang tak guna Dara! Kau memang tak guna!"jerit Baekhyun.Semua yang ada di situ sudah kecut perut.Sesetengah sudah mula meninggalkan tempat itu kerana takut."Kau diam!"jerkah Dara.Chanyeol menghampiri Jiyeon namun dihalang oleh Dara.Dia menyepak Jiyeon semula."Jangan dekati dia lagi atau kau x akan jumpa dia lagi."kata Dara."Apa yang kau nak Dara?"tanya Lay."Aku nak Suho! Susah sangat ke?Apa lebihnya perempuan ni,sampai kau gilakan dia?! Aku cintakan kau Suho!" kata Dara.Suho menapak menghampiri Dara lalu menghadiahkannya penampar." Kau dengar sini Dara! Jangan kau berani nak kacau kami lagi!"kata Suho lalu menghampiri Jiyeon.Dia mengangkat Jiyeon yang sudah pengsan ke keretanya.Begitu juga dengan Baekhyun,dia mengangkat Taeyeon ke kereta Suho.Mereka membawa kedua-2 yeoja itu ke hospital."Kalau apa-2 jadi pada adik aku,mati kau aku kerjakan! @$#*@#%* "kata Chanyeol.Semua tekejut mendengar kata-2 Chanyeol. Sepanjang perkenalan mereka,tidak pernah sekalipun Chanyeol berkata seperti itu pada mana-2 yeoja.Dara memandang mereka tajam."Dara,aku rasa kau boleh cakap selamat tinggal pada semua orang sekarang"kata D.O lalu membaling sepucuk surat pada Dara.

NOTIS BUANG SEKOLAH 

Dara terkejut,namun riak wajahnya kembali tenang."Korang ingat aku dah kena buang sekolah,aku x boleh kacau korang lagi? Silap besarlah!"kata Dara lantas ketawa seperti orang dirasuk hantu.Dia mengambil begnya lalu keluar dari sekolah.

********************************************************************************************************

Baaekhyun memandang Suho tajam."Wae?Kenapa kau tengok aku macam tu Baek?"."Ada apa-2 ke antara kau dan Dara sampai dia sanggup cederakan orang lain semata-mata nak dapatkan kau?"soal Baekhyun.Suho hanya menggeleng."Kau pun tau aku ni macam mana kan?"kata Suho. Baekhyun mengangguk.Biarpun Suho mempunyai ramai peminat,namun dia tidak pernah mempermainkan perasaan gadis-2 itu."Baek,Suho! Macam mana?"tanya Chanyeol.Mereka berdua menggeleng serentak.

Tiba-2 pintu bilik itu dibuka dan seorang doktor keluar dari bilik itu.Semua ahli EXO mula mengerumuni doktor itu."Doktor macam mana dengan adik saya?"tanya Chanyeol."Awak abang kepada kedua-dua pesakit itu ke?"tanya doktor itu.Chanyeol hanya mengangguk,kerana tidak sabar ingin mendengar kata-2 doktor itu."Kedua-2 pesakit x ada apa-2.Mereka cuma cedera ringan.Awak semua boleh masuk.Nanti kalau mereka sudah bangun,awak boleh ambil ubat di farmasi dan boleh pulang."kata doktor itu.Mereka mengeluh lega apabila mendapat tahu bahawa kedua-2 yeoja itu  selamat.

*******************************************************************************************************

Jiyeon terasa badannya sakit lalu terjaga dari tidurnya.Sebaik dia terjaga,dia melihat,Taeyeon dan ahli EXO yang lain sedang berbual."Oppa"panggil Jiyeon."Bangun pun adik oppa.Jiyeon ok?Sakit lagi tak?"tanya Chanyeol.Jiyeon hanya menggeleng."Dara?"tanya Jiyeon.Wajah Chanyeol bertukar sedikit tegang."Dia kena buang sekolah.Dah jangan cakap tentang dia lagi."kata Chanyeol."Oppa,Jiyeon nak balik."kata Jiyeon pada oppanya.Mereka mengemas barang-2 mereka,dan mengambil ubat di kaunter dan terus pulang ke rumah masing-2.

******************************************************************************************************

Sebaik sahaja Suho ditinggalkan bersendirian,dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan mendail nombor seorang yeoja."Aku nak jumpa kau sekarang. Dekat tempat biasa"."Ok sayang,I datang.30 minit lagi I sampai." kata yeoja itu.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet