BAB 2

MY FORCE MARRIED!

                       ''yah kim hana!yah kim hana! keluar sekarang!bila kau nak bayar sewa rumah!''ujar ahjumah itu sambil mengetuk pintu rumah hana.hana terbangun dari tidur lalu mebuka pintu.

       '' YAH!KIM HANA!bulan ni dah masuk 4 bulan kamu tak bayar sewa rumah!sekarang apa alasan untuk kamu tak bayar!? ''

       ''mian,,, sebernanya saya tak cukup duit lagi tapi,saya janji minggu depan saya akan bayar,ye saya janji''

       ''terpulang kamu lah,tapi kalau bulan depan kamu tak bayar juga ,nampaknya kamu terpaksa lah angkat semua barang kamu keluar dari rumah ni''

selepas mendengar bebelan dari mak cik sebelah ,hana bersiap untuk berkerja sambilan .


                           air mineral di teguk peluh didahi di kesat.puhhh! penat!dia melihat jam,tepat pukul 10.00 malam.hana mengeluh.dia melihat di luar tingkap sepasang kekasih sebaya dengannya berpimpin tangan dan terlihat mesra sekali.alangkah indah kalau kehidupannya seperti remaja yang lain.hana membetullkan cemin matanya,lalu mengangkat kotak kotak yang perlu di susun.kadang kala dia terpikir sendiri boleh kah dia terus kan hidup dengan keadaan ini selama lamanya?''cukup ke aku nak bayar duit sewa rumah tu?dahlah 4 bulan aku tak bayar! kerja pun kerja sambilan je''gumam hana.


                ''apa kahwin???apa ni papa ,papa gurau ke?''ujar dongjun sambil tersenggih.''tak papa serius...''ujar papanya.apani papa umur dongjun baru 17 tahun! papa hilang akal ke?''balas dongjun.''papa tak kira ini dah jadi warisan keluarga kita... kamu boleh pilih siapa yang nak jadi isteri kamu...tapi selepas sahaja seminggu ni kamu tak jumpa juga pilihan kamu...papa akan carikan''ujar encik kim,.''its not affair papa! buat lah apa yang papa suka....dongjun tetap dengan pendirian dongjun,dongjun masih  remaja ,dongjun nak enjoy dengan kawan''ujar dongjun dengan nada yang kuat.''baik ...kalau itu yang kamu nak mulai sekarang jangan anggap kamu dari sebahagian keluarga kim!!!''ujar encik kim dengan nada mahu mengugutnya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
BabySprinkle98
#1
Chapter 12: Citer ni pun lme jgk x diupdate.....klau ad free time author update jgk citer ni neh? best pe citer ni tu pun lau author x kbertan la x pkse pun huhuhu ^_- annyeong.....UpDaTe SoOn
yasminkhadijah
#2
Chapter 12: update soon
izatizatixoxo88 #3
Chapter 8: Daebak!!Update soon...
shahila15 #4
Chapter 12: update soon...ff ni mmg daebak n best
BaekHunHanTimah #5
Chapter 12: Yg perenggan terakhir tu ad sikit x phm...
93Hanafayana #6
Chapter 12: Keep update !! Daebaklah!!^^
haninad
#7
Chapter 9: handsome nya dongjun ^^ keep update tau ? ><
BaekHunHanTimah #8
Chapter 9: DOUBLE UPDATE eh?? update lgy.. daebak..