Episod 40 (Last Chap)

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

“W-wait… WHAT?!”

“Mian! Kami dah tahu identiti sebenar awak, Seo-… anni. Byun Jaekyung-ssi!” salah seorang namja menyatakan kenyataan.

“Huh?! J-jadi…”

“Yup! Noona, dah tak guna Noona sorokkan diri Noona lagi~” suara Kai kedengarannya berlagu.

“T-tapi-…!”

“Sudah-sudah. Mari kita hiburkan hati kita malam ni. Jangan difikirkan lagi fasal hal yang buruk. Arraso?” Mr. Kang bertanya.

“Ne!!!” seluruh isi dewan menjawab.

* * *

*Beberapa minggu kemudian*

“Selamat pagi, Jae-ah!” Jaekyung tersenyum lebar di hallway sekolah.

“Morning, Jae~” Jaekyung mengangguk sambil tersenyum kecil.

“Annyeonghaseyo, Jaekyung Unnie.”

“Ne~” Jaekyung menjawab.

“Yo! Jaekyung!” Jaekyung ketawa kecil.

“Aish… Byun Jaekyung lagi popular dari kita.” Kedengaran suara Luhan di belakang Jaekyung mengeluh kecil. Diikuti ahli yang lain.

“Mwoya? Anniya…” Jaekyung senyum kecil.

“Then… kenapa diaorang tegur awak seorang sedangkan kami semua ni tepat di belakang awak?” Myungsoo mencelah. Jaekyung memuncungkan bibirnya.

“Molla~”

“Aish! Jangan buli Jae.” Baekhyun datang dari arah bertentangan. Jaekyung memusingkan badannya dan terus tersenyum apabila kelibat suaminya tepat di hadapannya.

“Aigoo… lovely bird ni. Sudahlah! Kaja, yettera~” Sunggyu berkata seraya berlalu pergi. Baekhyun dan Jaekyung yang ditinggalkan hanya ketawa kecil apabila melihat mereka berlalu pergi sambil memuncungkan bibir.

* * *

*6 TAHUN KEMUDIAN*

“Yah! Jae masuk hospital!” Chanyeol berkata selepas menamatkan panggilan telefonnya ketika dirinya, Myungsoo, Minji, Dongwoo, Chen, Suho dan Sunggyu berada di satu café untuk meluangkan masa bersama.

“Mwoh?!! Kaja!” Sunggyu mengajak lalu mereka semua pergi menuju ke destinasi yang sama; hospital.

* * *

*TROUBLE~ TROUBLE~ TROUBLE~*

“Yobosaeyo?” Kai menjawab panggilan telefonnya.

“Kai-ah!”

“Eoh? Chanyeol Hyung. Wae?”

“Jae masuk hospital!”

“Mwoh?!!”

“Sekarang kami dalam perjalanan ke sana. Tolong hubungi yang lain. Hyung dah nak sampai ni.”

“N-ne!” selepas menamatkan panggilan, Kai memusingkan badannya berhadapan dengan yang lain; Tao, Sungyeol, Sungjong dan Sehun. Mereka sedang berehat sambil menonton movie di rumah Sungyeol.

“J-Jae Noona! Masuk hospital!” kata Kai sambil mencapai jaketnya yang tersidai di atas kerusi. “Kaja!” dengan itu, mereka semua bergegas keluar dari rumah untuk ke destinasi yang mereka perlu tuju; hospital.

* * *

“Aish… rasa tak senang hatilah.” Lay mula tidak senang duduk di sofa.

“Wae?” Kris menyoal. Dirinya juga rasa ada yang tak kena.

“Hmm… molla.”

*LOVE ME RIGHT. LOVE ME RIGHT. LOVE ME RIGHT.*

“Yobosaeyo?” Hoya menjawab telefon bimbitnya yang berbunyi.

“Yah! Jae-…!” belum sempat Sungyeol menghabiskan ayatnya, Hoya menamatkan panggilan telefon dan mendapat pandangan yang pelik dari Kris, Lay, Xiumin, Luhan, Kyungsoo dan Woohyun. Kesunyian menyelubungi ruang tamu rumah Xiumin.

“Wae?” suara Kyungsoo memecahkan kesunyian.

“Jae-…”

“KAJA!” belum sempat Hoya menyebut nama penuh malahan melengkapkan ayatnya, Luhan memotong kata-katanya lalu mereka semua bergegas keluar dari rumah. Sepertinya mereka tahu apa yang telah berlaku.

* * *

“Baek… bawa bertenang. Jae tak apa-apa.” Chanyeol memujuk Baekhyun yang sedari tadi berdiam diri, menunggu untuk mendapat berita tentang isterinya. Kyungsoo mula merapatkan diri kepada Baekhyun.

“Hyung… Sekejap lagi Noona keluarlah.” Kyungsoo berkata sambil mengusap belakang Baekhyun. Kini, mereka semua sedang menunggu berita Jaekyung yang kedengarannya sedang berada di bilik yang digegaskan. Selang beberapa minit menunggu, bunyi rengekan seorang bayi namja berumur dua tahun kedengaran di dalam pangkuan Minji.

“O-Oppa… Ottohkae?” Minji mengangkat pandangannya kepada Sungyeol yang berada di sebelahnya.

“Aish… Appanya tengah risaukan keadaan Omma dia.”

“Sini…” suara Baekhyun yang serak dapat didengari walaupun dalam keadaan yang agak bising kerana kecemasan yang perlu dilalui di hospital. Minji bangun dari tempat duduknya dan berjalan menghampiri Baekhyun. Apabila tiba di hadapan Baekhyun, Baekhyun mengangkat pandangannya kepada Minji dan kemudiannya memandang anaknya di dalam dakapan Minji, Byun Jaehyun. Senyuman kecil di tunjukkan dengan penuh rasa sedih. Minji menyerahkan Jaehyun ke dalam dakapan Baekhyun.

“Jaehyun-ah… Eomma masih tak keluar lagi… ottohkae?” Baekhyun menyoal Jaehyun yang sudah reda rengekannya apabila berada di dalam dakapan suam Baekhyun. Selang beberapa minit atau dikira jam, kelihatan kelibat seorang doktor di sebalik pintu kaca ruang di mana Jaekyung digegaskan ‘sebentar’ tadi.

“Erm… Ada suami atau penjaga pesakit?” doktor mula keliru kerana kehadiran 19 orang baru yang menemani seorang namja di luar tadi. Baekhyun menyerahkan Jaehyun kepada Minji sebelum bangun dan menghampiri doctor dengan langkah yang penuh berhati-hati.

“S-Saya…” suara Baekhyun dapat dipastikan yang dirinya betul-betul risau akan keadaan isterinya. Doktor tersebut tersenyum.

“Tak perlu risau. Isteri awak berada dalam keadaan yang stabil dan tahniah kerana telah selamat menghidupkan seorang lagi bayi di atas muka bumi ini. Bayi yeoja. Dia akan kami buat sedikit pemeriksaan untuk mengesahkan kesihatannya. Buat masa sekarang, isteri awak sedang menenangkan diri selepas berjam-jam berjuang untuk hidup dan menghidupkan. Jadi, diharap, awak semua…” doctor melihat sekeliling, masih tidak mempercayai bahawa kesemuanya hanya menunggu untuk seorang yeoja yang sedang berjuang. “…dapat berikan kerjasama dan jangan buat huru-hara di sini. Saya bergerak dulu.” Senyuman kecil diberikan dan terus berlalu pergi, meninggalkan Baekhyun yang sedang kaku. Masih tidak percaya yang perasaan lega telah melanda dirinya. Dia perlu melawat isterinya! Dia perlu! Dengan langkah yang pantas, dia melepasi pintu kaca yang membawa dirinya ke bilik di mana Jaekyung ditempatkan, mengabaikan panggilan daripada ahli EXO dan INFINITE yang lain. Sebaik dirinya berada tepat di muka pintu yang terbuka luas, kelibat isterinya di atas katil, berusaha untuk meredakan pernafasan. Pandangan isterinya pada katil kecil di sebelahnya. Terdapat seorang bayi yang baru sahaja dilahirkan.

“J-Jae-ah…” suara kecil Baekhyun dapat mengambil perhatian Jaekyung. Senyuman kecil ditunjukkan.

“Baek…” Baekhyun berjalan dengan perlahan ke arah Jaekyung. Tangannya mengusap kepala Jaekyung dengan lembut. Jaekyung mengalihkan pandangannya lagi sekali daripada Baekhyun kepada anaknya yang masih belum di bawa pergi. Baekhyun pun mengekori pandangan Jaekyung. “Baek… Hee…”

“Eoh?” Baekhyun memandang isterinya dengan mengangkat kening sebelah kanannya dengan perasaan keliru.

“Byun… Baekhee.” Baekhyun termangu. Mata Baekhyun mula berair. Dia berlutut. Pandangan sama laras dengan Jaekyung. Tangan masih tidak berhenti mengusap kepala isterinya. Sebelah lagi tangan menggenggam tangan isterinya dengan kuat tanpa ada petanda untuk melepaskannya.

“Gomawo, Jae-ah. Jinjja gomawo…” air mata Baekhyun mula jatuh ke pipi. Dengan lemah, Jaekyung mengangkat tangannya merapati wajah Baekhyun lalu mengelap air mata yang membasahi pipi Baekhyun menggunakan ibu jarinya.

“Eoh… Nado. Gomawo.” Kata Jaekyung sambil tersenyum lemah.

“Kami akan bawa bayi awak untuk pemeriksaan, eoh?” kata seorang jururawat lalu menolak katil kecil anak mereka pergi ke bilik lain selepas mendapat persetujuan Baekhyun dengan menganggukkan kepalanya.

“Terima kasih sebab awak sudi hadir dalam hidup saya.” Baekhyun berkata atau lebih sebagai berbisik.

“Anniya… Byun Baekhyun is my husband. Anything for you.”

* * *

*3 TAHUN KEMUDIAN*

“Hyunnie!! Jangan berlari! Nanti jatuh!” suara Sehun membuatkan yang lain ketawa kecil.

“Aigoo, Sehun-ah… Tak ada bezanya dengan awak waktu remaja dulu. Isk isk isk…” Luhan berkata sambil membuat gaya berdrama.

“Hyung! Kalau Hyung tolong, saya tak kisah!”

“Eomma! Uncle Sehun kejar Hyunnie!!!” Jaehyun berlari ke arah Jaekyung. “Eomma!!” Jaekyung hanya tersenyum kecil melihat gelagat mereka. Mereka berada di Lotte World untuk meluangkan masa bersama dan dikira reunion. Ada segelintir daripada mereka telah mendirikan rumah tangga kerana bersain untuk hidup dalam keluarga bahagia seperti Baekhyun dan Jaekyung.

 

 

 

-The End-

 

 

 

 

…?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<3

“Yobosaeyo? Jae-ah! Jae kat mana?”

“Eoh? Jae dalam perjalanan baru balik dari hantar Hyunnie pergi camping! Sekejap lagi Jae nak ambil Baekkie dari nursery. Waeyo?”

“Ah… Anni… Baek rasa tak sedap-…”

“AHHH!!!!!!!!!”

<3

“Appa… Eomma eodiyeyo?”

<3

“Baek… dah tak ada gunanya tunggu lagi. Kesian Jaehyun dengan Baekhee. Diaorang perlukan perhatian.”

<3

“S-saya kat mana ni?”

<3

 

* * *

Annyeong! ^.^

Last scene tu??? Sorry... NO COMMENT! Hehe...

Jadi! Cerita ni habis juga akhirnya! 

Thanks kepada yang support cerita ni hingga ke akhir dan tak jemu berikan komen untuk setiap chapter! saya setia membaca~ :3

Ada yang nak tanya apa2? Tanya di 

Ask.fm

Dah maju~ :3 Keke~

Thanks kepada subs; (760+)

Upvoter; (45)

komenter; (hehe)

DLL~

VOTE FOR EXO! 

Let's Love~ (/^_^)/ ~~ <3 <3

Annyeong! ^W^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe