Lovely 7.1

Secret In You (Is It Love?) [Malay Fanfiction]

Lovely 7.1

Seoyoung resah gelisah dihadapan bilik pengetua. Dia sekajap berjalan ke kanan sekejap berjalan ke kiri, Dia kebingungan. Seoyoung mula memikirkan semula apa kesalahannya sampai dipanggil oleh pengetua.

Tiba-tiba Seoyoung menekup mulutnya dan mata sepetnya terbuka luas, dia baru teringat yang dia selalu ponteng kelas dan beberapa minggu yang lepas dia terserempak dengan guru displin iaitu cikgu Kim jong Kook. Seoyoung mula gelabah.

“ Aduh mesti Cikgu Sparta tue report dekat pengetua! Macam mana nie?” Seoyoung mula menggigit kukunya.

Tiba-tiba bilik pengetua terbuka

“ Pengetua  Yoo Jae Suk!” Seoyoung yang gelabah terkejut beruk dan sedikit menjerit dek terkejut.

“ HAH! Yang kamu tercenggang kat luar tue kenapa, masuk lah. Lama saya tunggu kamu.” Pengetua Yoo Jae Suk menyuruh Seoyoung masuk dan mempersilakan Seoyoung duduk.

Pengetua Yoo Jae Suk baru hendak bercakap, dengan sepantas kilat Seoyoung memotong tanpa mengeluarkan signal.

“ Maafkan saya pengetua ! Saya tahu saya dah banyak kali ponteng kelas! Saya dah menyalahgunakan kuasa saya sebagai pelajar cemerlang dan pengerusi! Saya janji saya tak akan menyalahgunakan kuasa saya! Jadi tolong jangan hokum saya memandangkan esok dah cuti” Seoyoung menunduk 90 Darjah.

Pegetua Yoo Jae Suk hairan melihat pengakuan Seoyoung, dia menggaru-garukan kepalanya yang tidak gatal dan berdehem.

“ ehem..ehem.. saya panggil awak ke sini bukan nak hukum awak. Jadi selama ni awak selalulah ponteng kelas lah ye?” Pengetua Yoo Jae Suk memandang Seoyoung.

“er... hehehe kalo bukan sebab saya ponteng kelas, kenapa pengetua panggil saya?” Seoyoung tersengih. Dia terasa malu sendiri kerana membuat pengakuan sebegitu ( Lain kali jangan fikir yang bukan-bukan!)

Pengetua Yoo Jae Suk tersenyum lalu mengeluarkan satu kotak hadiah yang bersaiz sederhana dari laci mejanya.

“ Selamat Pengantin baru Seoyoung”

Seoyoung terkejut dan terus berdiri. Suara dia terketar-ketar semasa bercakap.

“ ma...macam mana pen.. pengetua boleh tahu?

Pengetua Yoo Jae Suk hanya tersenyum.

“ omma kamu yang beritahu. Tapi semalam saya tak sempat datang ke majlis kamu sebab sibuk uruskan sesuatu” Mulut Seoyoung makin melopong.

“ Jadi satu sekolah dah taulah saya dah Kahwin?” Mata Seoyoung mula berkaca. Dia berasa malu kerana perkara ni semua orang dah tau.

“ Oh dear, don’t cry. Yang tahu hanya saya jek. Omma kamu Cuma beritahu saya sebab saya dengan omma kamu kawan rapat” Pengetua mendekatkan dirinya kepada Seoyoung lalu mengusap-usap Seoyoung.

Seoyoung memandang pengetua Yoo Jae Suk.

“ Kawan baik? Sejak bila?”

“ Sejak dari awal, dear. I even know that this is a plan marriage, right? Kamu janganlah sedih dengan perkahwinan ni ye. Saya tahu omma kamu buat semua nie untuk kebaikkan kamu” Pengetua Yoo Jae Suk menerangkan kepada Seoyoung.Dia tahu siapa aje yang suka kahwin awal kerana tidak boleh enjoy masa muda mereka bersama rakan-rakan sebaya lagi kahwin pada umur 17 tahun kan?

Seoyoung hanya diam memandang lantai. Dia pelik, bagaimana dia tidak boleh mengetahui bahawa Pengetua Yoo Jae Suk dengan ommanya merupakan kawan baik?. Tiba-tiba dia sedar. Dia sedar bahawa dia terlalu sibuk dengan urusan sekolah. Dia rasa bersalah dengan ommanya kerana tidak meluangkan masa dengan ommanya. Dahlah appanya masih dilaut (tentera laut) dan oppanya pula sambung belajar di USA, omma Cuma hanya diseorang sahaja dirumah. Seoyoung bertekad cuti musim panas ni dia akan meluangkan masa bersama omma tersayangnya.

Kring!!!~~

Loceng berbunyi menandakan masa pertama sudah habis.

“ baiklah Seoyoung-shii, Kamu boleh balik ke kelas sekarang. Maaf sebab dah ambik masa kamu. Dan kamu tak perlu risau, rahsia kamu selamat ditangan saya” Pengetua Yoo Jae suk tersenyum kearah Seoyoung.

Ayat Pengetua Yoo Jae Suk membuatkan dia mahu menagis. Barulah dia tahu kenapa cikgu-cikgu lain memanggil dia appa kerana Pengetua Yoo Jae Suk sangat memahami dan seorang yang penyanyang.

“ Kamsahimda Pengetua. Saya balik ke kelas dahulu ye” Seoyoung mengambil hadiah tersebut, menunduk hormat kepada pengetua lalu keluar dari biliknya.

Sebaik sahaja Seoyoung duduk ditempatnya dikelas, Suga mula memandangnya dengan riak ingin tahu.

“ i will tell you everthing from A to Z after class”

“ You better tell me EVERTHING,okay or else we are not friend anymore”

Seoyoung mengangguk dan tersenyum.

 

( Pada masa yang sama dirumah Himchan)

Himchan duduk disofa tersengguk-sengguk. Dia menunggu seseorang selepas menerima panggilan telefon beberapa minit tadi. Kalo dia tak angkat telefon tadikan bagus bolehlah dia sambung tidur memandangkan hari ini cafenya tutup untuk peperiksaan kebersihan.

BANG...BANG..BANG..BANG..!!

Ketukan pintu yang begitu kuat membuatkan jantung Himchan bagai hendak terkeluar.

“ HOI! SABARLAH!” Himchan menjerit sambil membuka pintu.

Selepas membuka pintu Yongguk membuat muka comelnya.

“ Hai dan selamat pagi boyfriend”

“ Apa boifrend-boifrend! Aku ingat bapak gorilla mana yang ketuk pintu aku sampai nak pecah padahal rumah aku ni ada lonceng tau” Himchan menyilangkan tangannya sambil memuncungkan mulutnya.

Yongguk melangkah masuk ke dalam rumah Himchan sambil ketawa.

“ Kau nak apa datang rumah aku pagi-pagi buta?” sambil menuju kedapur untuk membuatkan Yongguk minuman.

“ pagi-pagi buta lah sangat. Saja nak melepak kat rumah kau. Aku baru perasan rumah kau nie dekat dengan rumah Seoyoung eak?” sambil memandang ke luar tingkap. Dari sini dia boleh nampak taman perumahan Seoyoung.

“ Kenapa kau jeles? Hahaha” sambil menghulurkan secawan kopi kepada Yongguk.

“em. Taklah. Wey aku nak tidur kat sofa kau yang empuk lagi gebu nie jap ea! Nanti pukol 9.45 kejut aku’’

“ kau nak pergi mana, bro?” Himchan bertanya sambil menghirup kopi yang dibuatnya.

“ Aku nak jumpa yuri kejap” Yongguk bercakap sambil matanya tertutup.

“ Huh? Kau nak jumpa perempuan gila tue? Buat apa?” Himchan memandang Yongguk.

“ aduh! Mamat nie dah tidur plak. Cepat gila tidur” Himchan memandang ke luar tingkap semula.

Dia sebenarnya tak berapa minat dengan Kwon Yuri. Sebab dialah Yongguk frust menonggeng sebab tak dapat usher awek yang dia suka. Bukan Himchan seorang sahaja yang tidak suka yuri tapi semua ex-member BAP tak suka Yuri kecuali Yongguk.

Yongguk menganggap Yuri sebagai adiknya kerana mereka selalu bertukar masalah. Himchan hanya mengeluh, dia sendiri pelik macam mana Yongguk boleh tidak perasan yang Yuri terkejar-kejarkannya.

 

BERSAMBUNG....

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bubble_na_baebeul #1
Chapter 8: Buatlah mcm dkt mlm pertama tuh..biar tmbah real.hehe.tpi jngan over sngat.k
DiamondSakura
#2
Chapter 8: Lol. Bapak gorila ea...cepat lah update dia jumpa perempuan gila tu...ish xD
DiamondSakura
#3
Chapter 7: *teratur .....
DiamondSakura
#4
Chapter 7: woooooooooooooooooooooo~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ daebak ayat makin tertur. good job authornim dan terus kan buat ayat yang bertambah bagus. lol XD . btw cepat sikit buat dia buat anak. eh silap. buat diorang ada anak. XDD /otak ert dah kluar/
DiamondSakura
#5
sampai hati. T^T
llccskt_exo #6
Chapter 6: update soon
dah lama saya tunggu
ai_matoexo
#7
Chapter 6: Comeyyyah!!Kyaa! Kawaii~
DiamondSakura
#8
Chapter 6: tapi kan..yg yongguk cakap tu.. "saya takkan sentuh awak sampai awak habis belajar" tu kan...maknanya lepas seoyoung abis blajar baru diorang 'ehem..' 'ehem..' ar ea? XDD *erk.sori tasha..telebih sudah*XD
DiamondSakura
#9
Chapter 6: cumil lah shialll!!! aku asyik tergelak jek baca citer ni tak tau knape.XDD dialog2 diorang klaka seh..macam dalam manga pun ada.XD
ame112
#10
Chapter 6: Aaakkkhhhh,,,, can't wait next chapter
>_<

Authornim fighting...