Chapter One

Because Of Love (Malay Ver)

*menguap !!! , Sera merenggangkan tangannya ke atas sambil bangun daripada tilam dia yang berwarna pink itu . Dia mengambil sedikit masa untuk melihat jam dia yg berhiaskan kucing pink itu yang berdekatan tilam dia “OMG!dah pukul 2 petang?tak sangka aq bangun lambat hari ni" .

Dia terus turun kebawah dari biliknya dan menuju ke arah tingkap biliknya untuk membuka langsir. Cahaya kuat yang bersinar itu menyinar biliknya dan memancar ke arah dinding biliknya yang berwarna pink itu . Sedang mahu mencuba melihat cahaya itu , dia dengan perlahannya membuka mata itu dan perkara pertams yang dia nampak adalah jiran baru dia yang akan duduk di sebelah rumahnya itu . “ahhh~nampaknya ada jiran baru sudah pindah ke sini" kata Sera sambil tersenyum.

Dan senyuman itu bertukar menjadi bentuk O ,Sera cuma ternganga sahaja sbb jiran baru dia seorang lelaki yang handsome . “OMG,adakah aq bermimpi?"katanya di dlm hati , Sera seakan-akan tidak percaya apa yang dia lihat dan dia juga mencubit pipinya dengan kuat untuk memastikannya . “Ouchh!..Ok,aq rasa kepedihannya itu,bermaksud aq bukannya bermimpi .. oh tuhan ! , aku tak tahu pulak yang kat dunia ini ada juga lelaki handsome dari Luhan , di luar sana .. wait,wait!, mcm mane pun Luhan tetap di hatiku ini".

Sera pun melihat lelaki itu yang berada di depannya itu melalu tingkap biliknya itu , time tu jugak , lelaki itu tengah sibuk mengagihkan kotak dari lori dan disebabkan cuaca panas , dia berpeluh basah dan menyebabkan badannya kelihatan di bajunya itu . Sedang Sera sedang mengedap dia tiba-tiba dia terasa kepalanya diketuk . “Hey berangan , jangan berdiri di situ sahaja , Mum tenggal panggil kau ni" , orang yg berani pukul kepala dan memanggil dia berangan itu ialah adiknya , Sehun ,yang berumur 15 tahun , 3 tahun lebih mudanya itu .

Adiknya , Sehun adalah budak paling pandai di sekolahnya , manakala Sera , IQ nya tidak lah setanding dengan Sehun . “Yelah..Sebelum tu,berapa kali aq nak cakap kat kau supaya jangan ketuk kepalaq? Aq boleh jadi bodoh tau tak?" kata Sera sambil mengusap-usap kepalanya itu sambil menjeling ke arah Sehun . “Well,kau dah memang pun bodoh walaupub aq pukul kepala kau berbanyak kali" kata Sehun sambil buat muka menyampah dan terus ghaib dari bilik Sera . “What the ... Arghhh!,kurang ajar kau punya budak"kata Sera , dia pun pergi ke bilik air dan membersihkan dirinya .

Selepas beberapa minit, akhirnya Sera pun berlari turun ke bawah dan menyebabkan dia terlanggar mum dia itu . “Aduh..Sera! apa yang kau buat sampai lambat nak turun? Mum dah tunggu Sera je tadi"kata mum nya yang membebel itu . “Mum..ni Sera, baru je nak turun" , “Sebenarnya macam ni, harini ada jiran baru yang akan duduk di sebelah rumah kita, jom pergi dan tolong apa yang kita boleh bantu" kata mum nya itu sambil memegang tangan Sera dan turun ke bawah . “Gosh!,jiran baru tu?hmmm,perluke aq pergi?" kaya Sera di dalam hati .

 


weirdos chapter ever -,- , lol , i hope u all enjoy this :D

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet