032

The Gangster My Love

Kepalanya terasa sakit. Matanya cuba dibuka perlahan-lahan. Budak itu berjaya membuka matanya kemudian dia memandang sekeliling tempat itu.

“Oh. Awk dah sedar..” Budak itu terus bangun

“Don’t worry. Kami tidak sentuh adik.. “ Budak itu mengangkat kening. Tanda dia keliru. First dia keliru sebab dia tak kenal pun siapa orang depan dia and second.. Dia kat mana tu?

“Keliru?” lelaki yang agak tua itu menyoal. Budak itu mengangguk.

“Kitorang jumpa awak dekat tong sampah. Ah. Nama awak Eunji. Ada tulis kat kertas nie..” Budak itu memandang lelaki di hadapannya dengan muka tak percaya.

“Tak caya?” Dia mengangguk.

“Nah.” Lelaki itu menghulurkan sesuatu kepada Eunji. Eunji mencapainya. Di atas kertas itu tertulis namanya and ada note.

Tolong jagakan dia sebab saya tak mampu…

“Apa nie?” Dua orang lelaki di hadapannya hanya menjongketkan bahu mereka.

“Tak pelah. Kami pon tak tahu adik nie siapa. Jadi anggap saya nie abang adik and itu ayah adik. Nama abang Lee Min Ki.” Eunji teragak-agak untuk mencapai huluran tangan Lee Min Ki itu. Tapi akhirnya dicapai juga tangan Min Ki itu.

“Eunji.” Eunji memperkenalkan dirinya.

‘Nama ayah.. Lee Bon Hwa.” Lelaki yang agak berumur itu tersenyum. Eunji membalas senyuman lelaki-lelaki itu. Yang bakal dianggap abang dan bapa kandungnya. Bermula dari situlah dia belajar berdikari dan cara orang miskin berkerja. Bapanya itu orang susah. Abangnya pula sering mengikuti bapanya ke mana-mana sahaja untuk meringankan beban bapanya.

‘Eunji.” Eunji berlari ke arah Min Ki.

“nak Eunji tolong oppa ke?” Min Ki angguk.

‘Tolong ambil air.” Eunji angguk. Dia terus berlari masuk ke dalam rumah yang hampir runtuh itu. Dia mencapai dua gelas cawan kemudian isikan ia penuh dengan air kemudian dia menghantarnya ke arah abang dan ayahnya itu. Dia tersenyum.

“Eh kejap. Eunji tetiba ingat sesuatu..” Min Ki dan En.Bon Hwa menoleh ke arah Eunji.

“Kenapa dengan tangan Eunji?Nampak macam teruk je luka nie.” Eunji menyoal sambil membelek lengannya. Bon Hwa yang sedang membaiki basikalnya tidak segera menoleh ke arha Eunji.

“Haihh.. Kamu tu aktif sangat dulu. Tu yang luka teruk tu.” Min Ki volunteer untuk jawab apabila dia melihat bapanya hanya berdiam diri.

“Tapi oppa kata oppa baru  jumpa Eunji. Macam mana oppa tau Eunji nakal and aktif nie?” Eunji menyoal.

“Bila kamu perasan luka tu?” Ayahnya yang sekian lama membisu akhirnya masuk campur.

“Tadi.”

“Jadi.. Bukan semalam Eunji lompat dan sebagainya ke?” Eunji menepuk dahinya.

“Aah la. Tak terfikir lak.” Eunji berkata.

“Tapi.. Jatuh sampai.. hitam?” Eunji terkebil-kebil memandang lengannya. Min Ki and Bon Hwa saling menjeling. Seolah-olah mereka merahsiakan sesuatu.

‘Cantikkan?” Eunji mengangguk.  Biasanya mereka bertiga akan tidur selepas menyaksikan bintang di langit. Kadang-kadang mereka membilang bintang di langit walaupun nampak tak logik. Sedang mereka memerhatikan kecantikan bintang,tiba-tiba pintu rumah mereka diketuk.

‘Min Ki,pergi check.” Min Ki hanya mengangguk. Eunji memerhati sambil baring di sebelah bapanya. Min Ki berjalan ke arah pintu dan membukanya.

“Hai..” Bulat mata Min Ki. Dia cuba menutup pintu. Kekecohan itu membuatkan Eunji dan bapanya bergerak sama ke arah pintu.

‘Kenapa ?” Bon Hwa menyoal.

‘BAE HYE SUNG kat luar!” Terus Bon Hwa terkejut.

“Kun..” belum sempat ayatnya habis,pintu rumah itu terus berkecai dek tendangan kuat daripada bodyguard Bae Hye Sung. Eunji menutup telinganya. Pergelutan mula berlaku. Eunji semakin takut. Dia tiada tempat untuk dituju.

‘Eunji lari!” Min Ki merentap lengan Eunji dengan kuat dan menarik  Eunji ke luar.

‘Oppa! Appa macam mana?!” Eunji betul-betul rasa nak menangis.

‘Dia mungkin selamat. Dia suruh kita lari.” Eunji menangis. Dia takut.

Hujan lebat membuatkan rumah Bon Hwa yang tidak dilengkapi dengan beratap itu basah. Min Ki and Eunji yang melarikan diri sebentar tadi mulai melangkah masuk ke dalam rumah itu. Dek kerana tiada pintu,mereka boleh ceroboh macam tu sahaja. Masuk sahaja di rumah itu,kedua-dua mereka terkedu.

‘Appa…” Bibir Eunji terketar. Matanya berair.

“Appa…” Min Ki berjalan ke arah bapanya. Muka bapanya pucat dan berdarah. Segalanya berdarah. Tiada satu anggotapun terlepas daripada berdarah. Mayat bapanya tidak begitu lengkap. Habis matanya dikeluarkan. Telinganya digunting.

“Appa…” Eunji menangis tak berhenti. Air mata Min Ki terjatuh di pipi bapanya. Lengan bapanya tersangkut di bumbung. Kaki bapanya berada di bawah pintu. Sungguh teruk.. Min Ki mengenggam penumbuknya.  Di dadanya penuh dengan dendam.

“Bae Hye Sung!” Min Ki mengetap giginya.

‘Aku akan pastikan kau merana… Aku akan pastikan kau mati…” Min Ki berkata sambil menjeling ke arah Eunji yang tidak henti-henti menangis.

‘Tapi bukan dengan tangan aku.. Darah daging kau sendiri yang akan bunuh kau!” Senyuman terukir di bibir Min Ki dalam diam.

Walaupun tanpa bapa mereka,Eunji dan Min Ki masih lagi boleh menampung hidup mereka serba sedikit. Walaupun sedih tetapi mereka harus kuat. Eunji sering membantu Min Ki di tempat kerja apabila Min Ki memerlukannya.

“Huh..” Eunji mengurut-urut lengannya.

“Oppa..”

“Hmmmm”

 “Macam mana lah kita nak langsaikan semua hutang ayah? Adik risau lah nanti kalau kita tak sempat lari and kena tangkap.” Eunji berkata. Dyoranglah yg sebenarnya terpaksa bayar semua hutnag ayah mereka yg mencecah lebih drpd 8000000 Won (RM 24,687.1)

“Aiiii. Jangan cakap macam tu. Oppa akan jaga Eunji sepenuh hati..” Minji berkata lalu mengusap-usap rambut adik kesayangannya itu walaupun bukanlah adik kandung. Tiba-tiba muncul van hitam yang mereka tak pernah nampak.

“Masuk !” Mereka menyergah. Eunji menggeleng,dia melarikan diri bersama abangnya. Tak jauh daripada situ ada lagi van hitam. And dyorang terperangkap.

“Eunji.. Kalau pape jd kat oppa,Eunji lari eh?” Eunji geleng.

“Biarlah eunji tolong.” Tak sempat dyorang buat apa-apa,kepala Minji diketuk dengan kayu. Tak sempat EUnji nak pegang tangan oppanya,mulutnya ditutup sehingga dia lemas dan lama kelamaan….Pengsan~~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shrexy
#1
WOW
Are_Mey #2
Chapter 1: Eunseob shipper!!!...
b2stFanz
#3
saya dh bce 3 kli ff ni...mmg best gile2..saya mmg suka eunseob ni..
xoxogirl2 #4
Chapter 44: Haha cite ni sedih woahhh ..waktu yoseob nyaris mati tu cepat²doa dalam hati
anis19 #5
Chapter 44: Hahaha daebak giler...
Overdose_Kpopers
#6
Chapter 44: Lollll. Serius, ini fanfic malay beast yg paling sayaaaa suka!! Saya nk upvote citer ni ^^. Lol citer ni waktu Yoseob hampir mati tu saya nangis gila gila. Lol tapi citer ni lawak. Dengan pantun and bahasa ntah pape ><. Lol saya suka citer ni. Sbb citer ni bwat saya enjoy. Keep going author!!
dhiya_arisa #7
Chapter 44: sweet sangat cite ni, lawaklah time pantun tu
nurulaqilah #8
Chapter 44: Chapter 43: yeahhhhhhhhh... Happy endingggg...
samora #9
best citer niey . . pndai author tulis . . flow citer mmg unexpected . . goodluck authornim . . fighthing <3<3
Yanseob_YS
#10
Chapter 44: Love it!! Daebakk!! ~~~ ^_^