028

The Gangster My Love

Eunji menoleh ke kiri dan ke kanan. Dia tersenyum. Pistol kecil yang diberi oleh seseorang pada bulan lepas di masukkan ke dalam poket apronnya. Pistol itu adalah pistol yang boleh ditembak dari jarak yang jauh dan mangsa yang ditembak tidak akan merasa sakit tetapi mati secara mengejut.

“Hari yang aku tunggu-tunggu.” Eunji tersenyum. Dia bergerak ke dapur perlahan-lahan sebab di dapur ada Doojoon. Mata Eunji berapi-api seolah-olah menyimpan dendam. Baru berapa tapak melangkah..

“Eunji..”

“Mayelll” Eunji menoleh. Doojoon juga menoleh.

“Aku nak kau pergi cuci kereta sekarang..” Auntie Bae berkata.

“Mangkuk kau. Macam lah… eh jap. Semua orang cuti kecuali aku -_-“

“Baiklah madam..” Nak tak nak je. Eunji menanggalkan apronnya lalu disangkut di penjuru almari. Dia sudah lupa akan pistolnya itu lalu dia terus ke luar rumah untuk membasuh kereta.

“Asyik asyik akU! Haihhh..” Eunji menyembur air ke arah kereta Yoseob. Bayangkan lah.. Tu baru kereta Yoseob. Tak campur kereta yang lain + Auntie Bae + Eunmi punya kereta. Sengal kan? Baru datang dah dapat macam-macam daripada Auntie Bae. Anak kesayanganlah nak dikatakan –rolls eyes-

Pistol yang berada di poket apron Eunji di ambil oleh seseorang. Dia tersenyum sinis.

“haii obat hai obat .. mari beli obat..” Eunji mengelap peluhnya. Baru habis 2 kereta tapi dah rasa macam 1000000 tahun membasuh kereta.Cling Clang (Anggap la bunyi kuali ke periuk ke jatuh. Lebih kureng cenggitu le)Eunji yang berada di luar memandang pelik ke arah pintu hadapan rumah.

“Bunyi ape tu?” Eunji nak masuk dalam tapi kerja dia pun tak habis lagi. Tapi dek kerana bunyi tu betul-betul pelik and buatkan Eunji curious.. Eunji terus masuk ke dalam rumah.

“Hello?” Eunji melihat sekeliling. Sunyi. Dia berjalan ke dapur and ternampak…

“DOOJOON!!.” Muka Eunji cuak saat Auntie Bae tetiba menerjah.

“Oppa..” Eunmi berlari ke arah Doojoon. Doojoon tidak sedarkan diri.

“Asudah…” Eunji menelan air liurnya.

‘Dia dalam keadaan yang kritikal..” Doktor itu berkata kemudian berlalu pergi. Auntie Bae cuba menahan amarahnya terhadap Eunji. Eunji yang berada di hadapannya hanya menunduk. Auntie Bae menoleh ke arah Eunmi yang kelihatan sungguh risau akan keadaan Doojoon.

“Semua salah kau..” Eunji tak mendongak sebab dia tau Auntie Bae tujukan perkataan tu pada dia. Buat-buat tak dengar sudah.

“Sejak kau datang kat rumah tu…. Makin huru-hara aku tengok rumah tu…”Eunmi buat muka tak tahu pape. Eunji tadah je la telinga.

“Apa kau nak?”

“Sape hantar kau?” Amboihh.. Perkataan ‘hantar’ tu macam Eunji dihantar oleh bomoh untuk huru-hara kan rumah tu.

“Kau…”

‘Omma… Dah lah tu. Eunji tak salah. Kita kan tak tahu lagi siapa punca semua ni.” Eunmi berkata. Protect Eunji lah kononnya.

‘Eunmi tolong ke tepi..” Auntie Bae berkata. Dia takut anaknya mendapat tempias akibat kemarahannya tahap super.

‘Ma…” Eunmi still cuba protect Eunji.

‘Eii!! Kau!!!” Auntie Bae menarik-narik rambut Eunji.

“AAA! Madam sakit..” Eunji memegang kepalanya. Nak tercabut je rambut tu rasanya. Adegan tarik menarik rambut betul-betul menarik perhatian orang ramai.

“Aku tak tau apa tujuan kau tapi balik semula kat abang kau!” Auntie Bae tak lepaskan sikit pun rambut Eunji. Ada rambut Eunji yang dah pun gugur kat lantai.

“AAAAA…” Eunji betul-betul harap ada orang tolong dia.

“Auntie!!” Gna menarik lengan Auntie Bae manakala Hyosung menenagkan Eunji. Hayoung and Hyuna tenangkan Auntie Bae. Hara menjaga Eunmi.

“Lepaskan auntie ! Kalau bukan sebab dia ,Doojoon tak macam tu lah!” Auntie Bae menjerit macam orang gila.

“Auntie dah lah…” Hayoung cuba menenangkan Auntie Bae.

“Auntie geram sangat!” Auntie Bae menjerit. Gna membetulkan rambut Eunji.

“Auntie… Sabar boleh tak? Gna pun tak mengamuk macam Auntie sebab Gna rasa mesti ada salah faham kat memane.”Gna berkata. Sah memang dia melindungi Eunji. Eunmi menjeling ke arah Eunji.

“Salah faham.. lagi? Auntie tak nak dengar!” Auntie Bae terus bla. Yang lain ikut dan yang hanya tinggal adalah Eunmi dan Eunji

“Ini baru sikit..” Eunmi tersenyum sinis. Pistol kecik dicampak ke lantai.

“Aku tak faham kenapa kau nak bunuh dyorg sekali..” Eunji merentap lengan Eunmi dengan kasar.

“Kau takkan faham aku.” Eunmi berkata.

“Sekurang-kurangnya aku ringankan beban kau..” Eunmi menyambung kata-katanya sambil tersenyum sinis.

“Ringan otak kau. Setiap apa yang kau buat.. Aku yang kena tempias tahu tak?” Eunji cuba menahan tangannya daripada menyepak pipi Eunmi.

“Kalau memang kau nak buat sekalipun.. Yang akan dipersalahkan tu.. Kau jugak kan? So ape bezanya?” Eunmi menyoal sambil melontarkan senyuman persis ejekan kepada Eunji.

“kalau kau tak datang,semua ni tak akan jadi tau tak…” Eunji merentap rambut Eunmi.

“Aku datang.. atau aku tak datang.. kau still kena bunuh dyorang kan?” Eunmi betul-betul buat Eunji hilang sabar. Eunji menolak kepala Eunmi ke dinding. Hantukan yang betul-betul kuat itu membuatkan  kepala   terasa Eunmi pening.

“Itu pun baru sikit.” Eunmi tersenyum sinis dengan kata-kata Eunji.

“Aku pun nak cakap ini baru sikit..” Eunmi tiba-tiba pengsan. Eunji memandang. Eunji berpeluk tubuh. Nak tengok lakonan Si Eunmi yang dah melampau.

“Lakonan…”

“OI!” Eunji menoleh. Yoseob berjalan laju ke arahnya.

“Mayelll… Mayell Mayelll betullah!”

“Ape kau buat dekat dia? Kau ingat aku berbaik dengan kau maksudnya kau boleh buat macam-macam kat dia?” Yoseob menengking Eunji.

“Kau berbaik dengan aku? Bila pulak dahhhhh?” Eunji rolls her eyes.

“Aku tak faham lah dengan kau.. Aku dah tak kenal Eunji yang dulu? Yang aku rasa baik sangat even aku layan dia dengan kasar..” Yoseob berkata. Eunji tersenyum sinis.

“Sebenarnya kau yang tak kenal diri kau Yang Yoseob. Terlalu ikut kata hati susah sebab nanti boleh bawa mati. Lebih baik lah angkat Eunmi yang tengah berlakon tu masuk wad ICU. Aku nak cau.” Eunji terus bla. Entah kenapa dia terasa dengan kata-kata Yoseob. Dia cuba menahan air matanya but at the end air matanya keluar jua.

“TAK BOLEH!” Eunji menutup telinganya.

“MBOH.. takyoh la maroh..awok ni..” Eunji mengorek telinganya.

“Aku bukannya apa. Nak tak nak. Kau kena bunuh jugak dyorang tu.” Lelaki itu berkata. Eunji duduk bersila di hadapan lelaki itu.

“Masalah sekarang ni… Aku malas lah nak fikir langkah-langkah atau cara-cara yang lebih efisyen untuk membunuh dyorang dengan komprehensif dan tanpa meninggalkan jejak. Ceh ayat. Bombastik. Hehe.” Eunji eunji. Sempat lagi buat lawak sengal dia tu.

‘Ambuih ayat. Kalau exam boleh dapat A tau tak..” Pemuda itu layan je la lawak sengal si Eunji tu.

“Hehe. Eh awok nie. Kite tgh bincang pasal benda lain. Lari daripada topik pulak da.” Eunji berkata.

“Kita kat mana tadi?” Pemuda itu menyoal.

‘Haaa. Dekat ni.. Yang langkah-langkah tu. Aku rasa malas lah nak bunuh dyorang. Boleh tak kalau korang je bunuh aku?” Tak logik tapi itu je yang terlintas. Maybe sebab tekanan.. Bayangkan Eunji pergi kat gudang lama tu semata-mata nak suruh dyorang bunuh Eunji. Tak ke gila namanya tu?

“Okay bagi sebab kenapa kitorang kena bunuh kau sedangkan kitorang hantar kau untuk bunuh dyorang..” Pemuda itu berkata selepas Eunji menyampaikan separuh hujahnya. Ambuih

‘Entahlah..Tak tahu nak explain macam mana tapi aku rasa macam nak lari dari semua masalah. Alaaa lagipun masa pun singkat lagi. Tak de faedahnya kalau aku teruskan..” Eunji berkata.

‘Masa last-last ni lah kau kena bunuh dyorang bukan terfikir kitorang nak bunuh kau. Aduyaii..” Pening betul dyorang dengan Eunji.

“Hmmmm. Aku entah lah.. Penat..” Eunji menunduk.. Mereka memandang ke arah Eunji dengan pandangan sayu.

“Okay.. Kitorang tolong kau sesikit. Deal?” Eunji mengeluh..

“Kenapa korang x bunuh je aku?” Eunji menyoal.

“Kenapa kitorang kena bunuh kau?” Soalan berbalas soalan. Eunji mati akal. Redha je la.

Eunji menyepak batu-batu kecil di atas jalan raya. Dia mati akal. Entahlah. Dia nak bunuh dyorang tapi bila dia fikir balik. Bunuh dyorang buatkan dia lagi stress.. kalau bunuh diri sendiri maybe boleh hilangkan semua sekali… Lagipun.. dyorang kan dah ada Eunmi. Maybe Eunmi boleh ambil alih tugas Eunji. Eunji tersenyum sorang. Dia melangkah masuk ke dalam rumah agam milik keluarga Hong.

“Eunji..” Dah dapat dijangka. Tak payah tanya siapa. Sah-sah la Auntie Bae.

“Kau pergi mana? Lepas kau tolak anak aku.. kau bla je?” Eunji tak menjawab satu pun soalan Auntie Bae.

“Eihh. Susah cakap dengan orang pekak and bisu macam kau ni. Kau pergi buat air kat aku sekarang.” Eunji hanya ikut arahan tanpa membantah. Dia terus berlalu ke dapur. Air oren yang dipesan oleh Auntie Bae dibancuhnya tapi kali ni dia tambah perisa. Dia kemudian menghantarnya ke Auntie Bae.

‘Kau ada isi apa-apa ke?” Eunji menggeleng. Tanpa ragu-ragu Auntie Bae meneguk air oren itu dengan penuh selera. Dia mengakui air oren Eunji adalah yang paling terbaik setakat ini.

“Eunji..” Eunji angkat kening. Tiba-tiba dada Auntie Bae terasa sakit. Mukanya berkerut. Sekali lagi dia memandang ke arah Eunji.

‘Kau letak apa dalam ni?” Auntie Bae menyoal dalam kesakitan sampaikan dia terduduk di atas lantai kerana menahan sakit yang tidak terhingga.

“Huh.. Kau dengar sini.. Kau perosak plan aku sebenarnya.. Jadi tak salah aku singkirkan kau..” Eunji tersenyum. Dia bercangkung di sebelah Auntie Bae.

‘Jangan risau. Sakit sekejap je.” Eunji mengusap rambut Auntie Bae sambil tersenyum sinis. Kemudian dia terus keluar dari rumah.

Wad kecemasan sungguh kecoh dek kerana mereka cuba menyelamatkan nyawa seorang wanita. Manakala suasana di luar wad kecemasan penuh dengan debaran dan segalanya tampak suram.

“Aku rasa kita kena buang betina tu..” Gikwang mengetap giginya.

“Aku sokong. Sebab dia lah Hyuna dah tak layan aku.” Hyunseung berkata.

“Aku pon.” Junhyung menyokong .

‘Same lah..” Dongwoon turut menyertai hyung-hyungnya.

‘Tapi masalah sekarang ni kalau kita buat macam tu… Sah la bini-bini kita tu marah.” Junhyung berkata.

“Tau tapi masalahnya dia tu pembawa masalah tau tak!” Hyunseung geram.

“Okay kejap. Jangan lah sampai gaduh. Auntie kat dalam tu.” Dongwoon berkata. Mereka smeua menoleh ke arah pintu wad kecemasan itu. Semua perasaan bercampur baur.

Yosoeb hanya mendiamkan diri. Dia memerhatikan skrin komputernya. Dia dah lama tahu tentang benda itu.. tetapi dia hanya menunggu seseorang menerangkan segalanya kepada dia.

Eunji melihat sekeliling tempat itu.Nampak pelik.. sangat pelik…

“Unnie..” Eunji menoleh ke arah seorang budak perempuan yang memanggil namanya itu.

“Ye dik..” Dia memandang budak itu dengan pandangan pelik.

“Semua yang unnie buat..Salah.. Semua sekali.” Eunji angkat kening.

“Adik siape?”

“Adik ialah unnie. Unnie salah langkah… Unnie percaya orang yang salah and bunuh orang yang betul..” Budak itu berkata.

“Kejap… Adik nie tak sihat eh?” Eunji menyoal. Budak itu menggeleng.

“Berhenti sebelum semua benda musnah..” Kata-kata yang terakhir itu membuatkan Eunji bingung.

“Adik.. Unnie tak faham..” Budak itu hanya tersenyum sebelum dia menghilang. Kecut perut Eunji. Budak tu sape..

“Semua yang unnie buat… Salah?” Segala benda terngia-ngia dalam fikirannya. Tiba-tiba kepalanya sakit. Yang teramat.

“UNNIE Salah!” Jeritan itu membuatkan Eunji terjaga dari mimpinya. Dahinya berpeluh.

“Mimpi? Tu semua mimpi…” Eunji menelan air liurnya.

“Mimpi tak pernah betul.. Aku tetap nak teruskan rancangan aku..” Eunji nekad. Dia kembali tidur… Tapi.. Hatinya tidak tenteram.

“Percaya orang yang salah…. Bunuh orang yang betul……?”

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shrexy
#1
WOW
Are_Mey #2
Chapter 1: Eunseob shipper!!!...
b2stFanz
#3
saya dh bce 3 kli ff ni...mmg best gile2..saya mmg suka eunseob ni..
xoxogirl2 #4
Chapter 44: Haha cite ni sedih woahhh ..waktu yoseob nyaris mati tu cepat²doa dalam hati
anis19 #5
Chapter 44: Hahaha daebak giler...
Overdose_Kpopers
#6
Chapter 44: Lollll. Serius, ini fanfic malay beast yg paling sayaaaa suka!! Saya nk upvote citer ni ^^. Lol citer ni waktu Yoseob hampir mati tu saya nangis gila gila. Lol tapi citer ni lawak. Dengan pantun and bahasa ntah pape ><. Lol saya suka citer ni. Sbb citer ni bwat saya enjoy. Keep going author!!
dhiya_arisa #7
Chapter 44: sweet sangat cite ni, lawaklah time pantun tu
nurulaqilah #8
Chapter 44: Chapter 43: yeahhhhhhhhh... Happy endingggg...
samora #9
best citer niey . . pndai author tulis . . flow citer mmg unexpected . . goodluck authornim . . fighthing <3<3
Yanseob_YS
#10
Chapter 44: Love it!! Daebakk!! ~~~ ^_^