Four ;

Overwhelmed (벅차)


Jongin.

     Aku merengus perlahan. Headphones di telingaku ditarik lalu diletakkan di atas meja. Assignment penulisan yang diberikan oleh Professor Edward, aku pandang sepi. Tiada mood secara tiba-tiba.

Aku bangun lalu merebahkan badan di atas katilku, fikiranku masih bercelaru dengan apa yang berlaku beberapa jam lepas.

‘Aku ni kejam sangat ke, hah ?’

Serta merta, mindaku memutarkan kembali apa yang telah berlaku beberapa jam yang lalu .



Aku membaling beg galas milikku ke sofa, lalu merebahkan badan di sofa tersebut. Mataku lelapkan, penat.

Tiba-tiba, aku terdengar seseorang masuk ke bilikku secara tiba-tiba. Eomma. Kalut dia mendapatkan aku. Aku bangun, mengaru-garu kepalaku.

“Eomma, wae ?”

“Jong” Eomma memegang tanganku lalu duduk di sebelahku. “Malam ni syarikat appa kamu nak adakan makan malam, so, kita kena turut serta.”

Aku mengeluh, “Aish, eomma. Kalau saya tak nak pergi, tak boleh ?”

Eomma mengetuk kepalaku, “Ey, aigoo.”

“Aaaah. Appo!” aku merengus lalu mengusap kepalaku.

Eomma meletakkan suit di tepiku, “Eomma tak kira, dah ambil suit ni untuk pakai malam ni.” Katanya, sebelum beredar dari bilik aku.

Aku merenung sepi, suit hitam tersebut, lalu bergerak masuk ke dalam bilik air.



Tepat pukul 9 malam, appa, eomma dan aku telah berada di ballroom syarikat milik keluarga kami. Aku hanya diam memerhati sekeliling, appa dan eomma sibuk dengan rakan-rakan bisnes mereka.

Bahuku ditepuk dari belakang, “Yo, bro !”

Aku mengukir senyuman, lalu memeluk lelaki tersebut. “Taemin hyung !!”

Dia menepuk-nepuk bahuku, “Rindu hyung dekat kamu, Jongin. Makin gelap hyung tengok kamu.” Taemin hyung ketawa.

Aku membuat muka meluat, “Ceh, budak gelap nilah yang hyung rindu.” Tawa Taemin hyung meletus.

“KRONGG!!!!!”

Sehun melompat lalu memelukku. “Ya ya! Oh Sehun!” ujar Jongin, rimas.

Sehun ketawa galak, suka sungguh mengusik diri aku. “Yeodera, wasseo ?” kata Taemin hyung, lalu menyapa setiap seorang rakan baikku.

Suho hyung mengangguk, tersenyum lalu membetulkan suit hitam miliknya, memang aku tidak nafikan yang Suho hyung memang sempurna dengan paras rupa serta peribadinya juga.

Kelihatan beberapa orang perempuan muda sedang memerhati ke arah kami. Chanyeol hyung mengedip matanya kearah perempuan tersebut menyebabkan mereka ketawa galak.

“Omg, Yeol, please.” Ujar Baekhyun hyung, membuat muka geli. Chanyeol memberi muka ‘What-im-not-doing-anything-wrong’

Aku dan yang lain-lain ketawa lalu mengeleng-geleng kepala. Kini, kami bertujuh duduk di meja yang disediakan khas oleh syarikat.

“Jongin, apa agenda appa kamu adakan majlis ni ?” tanya Kyungsoo hyung, aku mengangkat bahu.

“Nado molla. Secara tiba-tiba je.”

“Well, maybe Jongmin samcheon nak adakan projek baru kot ?” teka Suho hyung. “or, kejutan untuk si kkamjong ?” Taemin hyung berseloroh.

Aku ketawa bersahaja, “Kejutan ? banyaklah...” Air coke yang beais ditegukku. Tiba-tiba mataku tertacap ke suatu arah, aku terbatuk-batuk, tersedak.

“Ya ya ! gwenchana ?” Sehun menepuk belakang aku. Aku masih tidak bereaksi, mataku tetap tertacap ke arah tersebut.

‘.....What is she’s doing here ?’



Author

Haeul membetulkan gaun panjang berwarna peach yang tersarung di badannya, kekok. Rambutnya yang disanggul atas membuatkan ramai orang memerhatinya.

“Eomma. Tengok. Kan saya dah kata, tak nak pakai dress. Tak boleh ke, kalau pakai pakaian biasa je ? Aish...rimas la.”

Puan Lee memegang tangan anaknya dari membetulkan dress tersebut, lalu membisik. “Aigoo. Kamu janganlah asyik sibuk betulkan dress tu je. Mana tak kekok?”

Haeul mengeluh kuat, matanya jatuh ke arah adiknya, Hari yang segak dengan suit bersama bow tie. ‘Comel juga budak busuk ni.’

“Tu mesti ejek orang lah tu.” Kata Hari, membuat mulut muncung. Haeul ketawa, “Comelah, adik noona ni ~ dengan bow tie segala. HAHAHA”

Hari makin memuncung, “Noona. Ni eomma yang paksa, ok? Aish.”

“Kalau eomma tak paksa, tak adanya korang berdua nak pakai. Dah pergi duduk dekat meja sana, Appa dengan eomma nak pergi jumpa dengan Jongmin samcheon kejap.” Ujar Encik Kim, lalu bergerak bersama dengan isterinya untuk menyapa rakan baikknya, meninggalkan kedua adik beradik itu.

“Kajja, Hari.” Haeul memegang tangan adikknya sambil sebelah lagi memegang dress labuhnya. Hari sesekali mengalih pandangan ke arah beberapa budak sebaya umurnya yang sedang bermain di suatu sudut. Haeul perasan.

“Kalau nak pergi, pergilah.”

Hari mengalih pandangan ke arah noonanya, “Uh ? Huh ?”

Haeul ketawa, “Kamu nak main dengan mereka kan ? Pergilah, noona tunggu dekat sini.”

“Jeongmallyo, noona ? Jinja ?”

Haeul mengangguk, “Tapi dengan satu syarat. Jangan kotorkan pakaian.”

Hari tersenyum lebar lalu memeluk noonanya, “Gomawwo noona! You’re the best!” Hari terus berlari ke arah sekelompok rakan sebayanya itu, mungkin mereka merupakan anak daripada pekerja syarikat ini juga.

Haeul mengeluh kebosanan, matanya memandang sekeliling. “Heuuuunggg ~ Haeul-ah. Apa kau nak buat dekat sini ?”

Mati kutu dia di meja tersebut.



“Omg ! Jangan kata kamu tengok budak perempuan tu, Jongin.” -Baekhyun

“WOW! SHE’S BEAUTIFUL” – Chanyeol

 “Macam pernah nampak...dekat mana eh ?” – Kyungsoo

“Kesiannya dia, jom pergi tegur ?” – Sehun.

Suho ketawa lalu mengeleng, “Guys, control your hormones.”

“Isn’t that.....” – Taemin.

Jongin masih diam, lalu mengambil keputusan untuk bergerak mendapatkan Haeul. “Eh eh, Jongin nak kemana tu ?” kedengaran suara Baekhyun mencelah, belum sempat dia mendapatkan Haeul, namanya dan nama Haeul di panggil untuk naik ke pentas.

“Di minta Tuan Muda Kim Jongin dan Cik Lee Haeul berada di samping keluarga masing-masing.”

Serta merta, pandangan mereka jatuh ke atas satu sama lain.

“Heol ~ LEE HAEUL ??” Taemin terkejut. ‘OMG! SHE’S BACK !’

“Woah, hyung kenal dengan perempuan tu ?”

5 lelaki berkot hitam mula menyerbu Taemin dengan soalan, tidak terjawab Taemin dibuatnya.



Haeul berada di dalam dunianya tersendiri, dia bingung dengan keadaan sekarang. Kenapa tiba-tiba dia perlu berada di samping keluarga dia, padahal dia tiada kena mengena dengan majlis VVIP ini.

Jongin pula, masih tidak melarikan matanya dari melihat Haeul, bukan kerana terpesona. Hurm. Mungkin sedikit. Tapi, dia lebih kepada tertanya kenapa Haeul perlu muncul di dalam hidupnya kembali ?

“..Dengan ini saya mengumumkan, Majlis pertunangan anak saya, Kim Jongin dengan anak rakan baik saya, Lee Haeul!! Di minta kamu berdua naik ke pentas untuk acara pertukaran cincin pertunangan.”

“WHAT ???” Sekali lagi mata mereka bertentangan, kali ni lain, kelihatan pandangan Jongin semakin membenci Haeul, manakala Haeul, dalam keadaan yang sangat terkejut.



Haeul

Lenganku ditarik kasar, aku sedaya upaya untuk melepaskan lenganku dari pegangannya.

“Y-ya, Kai ssi. Lepaskan tangan saya.” Aku sedaya upaya untuk melepaskan lenganku, dress yang panjang membuatkan dia lagi susah untuk bergerak. “K-kai ssi—.”

Lenganku ditarik kehadapan membuatkan belakang badan aku terhentak ke dinding, aku menyeringai sakit. Kini kami berada di belakang bangunan syarikat, untuk sekali lagi.

“Ige mwoya ??” Aku memberanikan diri untuk meninggikan suara. Lenganku kelihatan sangat merah dan pedih akibat pegangan tangannya. Ku usap lembut.

Sekali lagi, badanku ditolak ke dinding, kini muka kami bertentangan. Kedengaran dengusan kasar keluar dari mulut Jongin. Aku ketakutan, benar. Ini kali pertama aku melihat Jongin seperti ini.

“Lee Haeul. Kau memang nak musnahkan hidup aku kan ???” katanya kasar. Aku tidak berkata apa-apa, aku sedaya upaya berusaha tidak mahu menangis di hadapan lelaki ini.

“Mesti kau dah tau pasal pertunangan ni. That’s why, kau balik ke sini, pergi universiti yang sama dengan aku, dan malam ni...kau datang....bagus betul perancangan kau.”

Aku mengigit bibirnya, geram. Dadaku turun naik, menahan amarah. “Hey, Kim Jongin. Dengar sini !”

Jongin agak terkejut, tapi sedaya upaya mengawal reaksinya. Aku merentap lengannya, “Am I that bad to you, Kim Jongin ssi ? Saya ada maruah juga !”

Jongin ketawa kekok, matanya memandang tepat mataku, aku membalas, lama. Setelah itu, aku ditinggalkan begitu.

Oleh kerana terlalu lemah, aku terjatuh terduduk. Kakiku ku tarik ke dada, lalu aku menangis semahu-mahunya. Tanpa ku sedari, hujan juga turun membasahiku.



“Omo ! Haeul-ah ! Kenapa basah kuyup ni ?”

Aku hanya diam, heels yang dipaksa eomma untukku pakai telah aku tinggalkan di tempat aku menagis tadi. Eomma kelihatan panik lalu berlari ke dapur.

Kepalaku terasa berat begitu juga mataku, belum sempat aku bergerak masuk ke dalam ruang tamu, aku terjelopok jatuh.

Kedengaran eomma menjerit memanggil namaku sebelum duniaku bertukar gelap.


Author note:
Hi, korang ! What's up ? Sorry sebab ambil masa yang lama untuk update 'Overwhelmed' sebab kekanggan masa yang sangat padat , 
membuatkan saya sukar nak update fanfic ni ! > u < 
So, apa pendapat korang dengan episode kali ni ? Kejam sungguh Kai buat Haeul macam tu q___q
kepada subscribers yang baru terima kasih kerana meng'klik' butang subscribe untuk fanfic saya yang tak seberapa ni .
Anyway, korang teruskan bagi pendapat korang, okay ? Mungkin saya boleh memperkemaskan kesilapan saya untuk episod seterusnya ! 

and happy birthday to Umin ! ; o ; ㅡ babybreath, 11:59 PM Kst, 26/03/2014 (Wednesday)

P/s: Salam takziah buat semua waris #MH370, tidak lupa juga kepada seluruh warganegara yang secara tidak langsung terkesan dengan tragedi ni . Semoga roh mereka dicucuri rahmat.


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
girly_girl25 #1
Chapter 14: Warghh kenape kai kejam sangat dgn haeul tu? Haeul ada buat something wrong ke? Ke saya yg x dpt catchup cerita ni? Please someone HELP ME !!!! BTW keep updating author-nimm Hwaiting!!! One more thing, taemin kenal ke haeul. If yes,how?
Farysya #2
Chapter 14: Keep updateeeeee ;)
_shuhidah
#3
Chapter 14: Update lgi.saya sukaaa!!hehe
laierathieyah #4
Chapter 14: unnie update! thanks unnie, muah~~
galaxy_here
#5
Chapter 10: update soon.
Omooo,sweetnya Kai :)
kirah99
#6
Chapter 10: thnks sbab update unnie. :) awwww, x tau knapa tpi saya rasa kai sweet. :3
laierathieyah #7
Chapter 10: jongin memang annoying =.= tapi dalam diam dia still caring kat Haeul.. hee thanks sebab update unnie. luv ya!!
baekielover #8
Chapter 9: alahai,knapa jongin annoying sngat.
yEsuiUnNie
#9
Chapter 8: excited gila bca cita ni..... jongin wlaupun keras mcm batu tp dia penari mudah dilentur ...kekeke....btw ryeo ppali update ...nae~
Prince_Channy
#10
Chapter 8: lmenye x update..hrm..update lh cpt..jebal.. ;)