Eight ;

Overwhelmed (벅차)

Author.

“Cik muda, sila tunggu dekat sini dulu, ya? Masih ada seseorang yang belum sampai.” Kata lelaki yang berpakaian kemas di hadapannya. Huh? Bukankah...aku seorang saja ke ?

Haeul mengerling ke tag nama yang dipinkan ke bajunya.

Ah, Kim Junso.

“Ah, nae. Kamsahamnida, Kim Junso ssi.” Senyum Haeul, lalu menundukkan kepalanya sedikit sebagai hormat.

“Nae.” Kim Junso membalas senyuman Haeul sebelum beredar. Haeul melepaskan keluhannya, dia duduk di meja yang ditetapkan oleh pekerja LOTTE Theme Park tadi.

Sandwich berserta telur separuh masak dan teh tersedia di meja kafe tersebut. Haeul mengerling ke arah luar, sudah ramai yang masuk ke taman tema tersebut.

Ada yang datang bersama keluarga, ada juga yang datang dari rombongan sekolah. Kanak-kanak yang berpakaian tadika melompat teruja. Haeul mengukirkan senyuman kecil melihat kanak-kanak yang naif dan comel di sebalik kaca kafe tersebut.

Apabila dia mengalihkan kepalanya....

“OMO!! KKAMJAGI—” hampir tersungkur dia apabila melihat Jongin duduk di hadapannya. Jongin hanya membatu. Kelihatan earphone putih tersumbat di telingnya.

Haeul mengeluh, dia membetulkan kedudukannya di kerusi tersebut. “Macam mana awak ada dekat sini ?” Matanya menatap Jongin yang segak mengenakan silver cotton t-shirt bersama jaket biru tua yang disulam.

“Naik kereta dan berjalan masuk sampai sinilah.” Jawab Jongin, sarkastik. Tangan kirinya menongkat dagu.

“Aish, saya tahulah. Tapi—”

“Kalau dah tahu, tak payah tanya soalan bodoh.”

Haeu merengus, lain yang ditanya, lain yang dijawab oleh lelaki beku itu. Benci betul aku dengan dia ni. Akhirnya dia buat keputusan untuk menyumbat sandwich yang tersedia ada dekat depan matanya, ke dalam mulut.

“So, kau tahu pasal hari ni?” tanya Jongin, setelah sekian lama berdiam diri.

Haeul menhentikan suapannya, “Yes, saya tahu, but tak expect pun akan berteman.”

Jongin ketawa, Haeul mengerut dahinya. Apahal dia ni tiba-tiba gelak pula? Aku.....dah lama tak nampak cara dia gelak...

“Kau jenis yang lambat catchup kan?”

“M—mwo?”

“Ah, daebak. Sangkaan aku betul.” Jongin ketawa lagi.

“Ya, Kim Jongin ssi—”

“Kau tak boleh kesan ke appa dengan eomma kita cuba nak dekatkan kita ? Cuba permainan baru konon.” Jongin mengusutkan rambut belakangnya.

Haeul mengedip matanya, kemudiannya ketawa. “Hahaha, geurae. Takkan awak nak datang ke taman tema dengan saya kan ? gwenchana, saya boleh balik.” Haeul bangun dari duduknya lalu mengambil beg silangnya, kemudiannya beredar keluar dari kafe tersebut.


Haeul.

“Kalau aku tau yang dialah orang yang Kim Junso ssi maksudkan tadi, dah lama aku balik.” Aku bercakap sendirian, mataku mencari jalan keluar dari LOTTE Theme Park.

“Kejap. Tadi aku masuk jalan mana, eh ?” Aku menggaru-garu kepalaku.  Mana kaunter pertanyaan eh? Ramainya orang pula hari ni.

“Aww aww..” Badanku dirempuh oleh segerombolan pengunjung yang berlari ke arah satu booth permainan yang berada di tepi bumper car. Aku hampir terdorong ke belakang, sikit lagi nak jatuh.

“Apalah nasib aku hari ni...Lee Haeul, you such a back luck.” Aku mengeluh, aku mengusap-usap bahuku yang dirempuh tadi. Aku kemudiannya terpandang signboard yang menunjukkan jalan keluar. Yes, finally!

 Belum sempat aku melangkah...

“AAHHH—” Kedua belah pergelangan tanganku dipegang kejap oleh seseorang, aku mendongak. Mataku membulat.

“J—Jongin?”


Jongin.

Aku memandang Haeul keluar. Aku silap cakap ke? Ish, menyusahkan betulah perempuan ni.

Belum sempat aku bangun mengejar Haeul, manager kafe, Kim Junso datang ke arahku. “Tuan muda, apa yang jadi ni ? Kenapa cik muda Haeul tinggalkan kafe secara tiba-tiba ?”

Aku mengeluh, lalu menepuk bahunya. “Kami akan ke tempat permainan.” Aku terus meninggalkannya terpinga-pinga.

Aku berlari keluar, mataku mencari-cari Haeul. “Aish, jinja. Mana budak tu ?” Suasana di sini agak sibuk dengan pengunjung. Tak hairanlah 45% keuntungan syarikat appa disumbang oleh LOTTE  bahagian taman tema.

“LEE HAEUL!! LEE HAEUL!!” Aku memanggil namanya sambil berlari-lari mencarinya. Aku jamin dia sesat, nak cari jalan balik rumah sendiri pun curi-curi ikut belakang aku..hish.

Mataku kemudiannya tertacap ke arah seorang perempuan yang mengaru-garu kepalanya. Macam pabo tu je? Dia kemudiaanya terdorong ke belakang akibat dirempuh. “YAH!! HAEUL—” Aku terus berlari mendapatkannya.

Entah kenapa aku risau melihatnya sebegitu, satu perasaan pelik muncul. Ah, lantaklah


Author.

“Ya, pabo. Kau dah excited sangat ke nak balik sampai kena rempuh dengan orang ? Kau nak aku jawab apa dengan appa dengan eomma kita nanti ?”

“Mian.” Jawab Haeul pendek. “Saya nak balik, terima kasih sebab tolong membebel, Kim Jongin. Tolong lepaskan tangan saya.”

“Kau perli aku ke apa ni ? No, aku tak benarkan.”

“Yah, wae ? Cukuplah awak sindir saya bagai...sekarang halang saya balik pula, awak ni kenapa?” Marah Haeul, dia merengus deras.

Jongin mengeluh. “OK, OK. Aku pun nak balik juga, tapi masalahnya, kau tak perasan ke ada beberapa orang ikut kita sejak tadi, aku sure eomma aku upah diorang ikut kita.”

Haeul mengerling belakang Jongin, betul cakapnya...terdapat 3 orang lelaki memegang kamera sedang pura-pura melihat aksesori yang dijual di luar souveniers shop. Mak ai...paparazzi tahap Hollywood ke ni ? Siap kamera DSLR yang pakai lens mahal kut.

Haeul kembali memandang Jongin, “So, kita nak buat apa ?”

“Nak tak nak kita main jelah permainan dekat sini.” Kata Jongin, dia mendekatkan sedikit badannya dengan Haeul agar tidak menimbulkan curiga lelaki-lelaki tersebut. Dia perasaan salah seorang daripada paparazzi tersebut sedang menghalakan kamera ke arah mereka.

“Haeul, kau pegang tangan aku.”

“WHAT ?”  

“PEGANG JELAH.”

“T—tapi—”

Jongin terus mengenggam tangan Haeul, Haeul terkesima. “Kan senang ?” kata Jongin, tanpa diketahui Jongin, jantung Haeul berdegup 3 kali lebih kencang dari biasa.

“Kita nak mulakan permainan mana dulu ?”

Haeul masih diam, jelas rohnya berada di tempat lain waktu ini.

“Kita masuk haunted houselah, eh ?” kata Jongin, membuat keputusan setelah penat menunggu Haeul memberi jawapan. “Boleh tak ni ?” Jongin menguit badan Haeul dengan bahunya.

“OH? Ah, OK.” Haeul memberi jawapan separuh sedar.

“HAHAHA. OK, Haunted House, we’re coming.” Kata Jongin dengan suara ceria. Nilah masanya aku nak kenakan dia. Kim Jongin, you such a genius.

“Wait—w—what ?” Mata Haeul terbeliak. “NOOOO, saya taknak !”

“Dah terlambat, miss fiancée. HAHAHA” Jongin menghadiahkan senyuman nakal kearah Haeul yang kelihatan kalut.

Let’s game, begin.


Author note:
Hai, hello. Another update. Harharhar. Kenapalah Ryeo suka ambil masa lama sangat nak update? *sigh* 
Wahwah, perkembangan plot sudah bermula. hahaha. Jongin ni dalam diam masih ambil berat dekat Haeul ke ? Aceh.
Sebenarnya, dah lama pun nak update, but entah kenapa rasa macam malas. //slaps// q_q sori sebab buat korang
tertunggu. Ah ! lagi satu, Ryeo dah berkira-kira nak buat satu cerita baru. Huhu. Tapi tunggu dululah cerita ni nak klimaks,
baru Ryeo publish. Hohoho. 
Anyway, terima kasih korang, sebab still setia menunggu untuk baca cerita ni ~ :)  
ㅡ babybreath, 11:05 AM Kst, 25/20/2014 (Saturday)

P/s : Aceh, ada background music sekali. Hohoho.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
girly_girl25 #1
Chapter 14: Warghh kenape kai kejam sangat dgn haeul tu? Haeul ada buat something wrong ke? Ke saya yg x dpt catchup cerita ni? Please someone HELP ME !!!! BTW keep updating author-nimm Hwaiting!!! One more thing, taemin kenal ke haeul. If yes,how?
Farysya #2
Chapter 14: Keep updateeeeee ;)
_shuhidah
#3
Chapter 14: Update lgi.saya sukaaa!!hehe
laierathieyah #4
Chapter 14: unnie update! thanks unnie, muah~~
galaxy_here
#5
Chapter 10: update soon.
Omooo,sweetnya Kai :)
kirah99
#6
Chapter 10: thnks sbab update unnie. :) awwww, x tau knapa tpi saya rasa kai sweet. :3
laierathieyah #7
Chapter 10: jongin memang annoying =.= tapi dalam diam dia still caring kat Haeul.. hee thanks sebab update unnie. luv ya!!
baekielover #8
Chapter 9: alahai,knapa jongin annoying sngat.
yEsuiUnNie
#9
Chapter 8: excited gila bca cita ni..... jongin wlaupun keras mcm batu tp dia penari mudah dilentur ...kekeke....btw ryeo ppali update ...nae~
Prince_Channy
#10
Chapter 8: lmenye x update..hrm..update lh cpt..jebal.. ;)