Chapter 3

What is Love [HIATUS]

5 Bulan dah berlalu, tak ada yang special selama 5 bulan aku tamat graduation. Papa menyuruhku membantunya berkerja di syarikat keluarga kami tapi aku tak nak berkerja disitu. Aku ingin hidup berdikari selepas tamat graduation. Dan selama 2 bulan ini lah aku dan Eunha tak pernah berkomunikasi atau pun berjumpa. Eunha salah faham yang aku buat Daehyun berubah sikap. 

Aku membantu Mama mengemas halaman rumah. Kekadang aku kasian tengok mama kemas sorang2, aku tahu aku sebagai anak perlu membantu mama tanpa mama menyuruhku, tetapi harini aku tak ada mood sebab mama dan papa tak benarkan aku keluar rumah. Aku rindu dengan unnie JungAh, EunHa dan Yongjae. Mama sedar yang aku sejak kebelakangan ni berubah sikap menjadi pendiam.

Mama memanggil ku untuk minum petang. Aku tahu mama juga sama seperti ku kebosanan melanda bila duduk rumah. Mama dah tak aktif dekat studio sebab mama kata nak luangkan masa bersama aku dan papa selepas aku tamat graduation. Tetapi aku kasian bila melihat mama macam ni. Sepatutnya pada hujung minggu mama meluangkan masa dekat studio dan mengajar anak buah mama menari atau menyanyi, tetapi mama kata dia akan stop buat perkara tu dan akan mencari pelatih baru. Mama merenung muka ku, aku tahu ada perkara yang mama nak cakap dengan aku.

 

[Perbualan antara Mama dan YooMi]

 

M: Yoomi, kamu suka ke tengok mama dalam rumah ni setiap hari?

Y: ha?? what are you talking about? of course Yoomi suka mama ada dekat rumah setiap hari.

M: Kamu tak bosan ke duduk rumah je? 

Y: hmm.. tipu kalau Yoomi kata tak bosan. Sebab mama pun bosan kan duduk rumah je?

M: I think. Mianhae dear.. 

Y: Waeyeo?

M: Mama dan Papa tak bagi kamu keluar rumah. Mama tahu kamu nak jumpa kawan2 kamu, nak keluar dengan kawan2 kamu.

Y: Omma, gwenchana..

M: Mianhae. Kamu pergi lah keluar dengan kawan2 kamu harini.

Y: What?! Jinjja? Jongmal?

M: Nae !

Y: Omma ! kamsahamnida..

 

Selepas aku berkata macam tu mama terus mencium dahi aku. Aku tersentuh dengan perbuatan mama. Aku ingin bercerita tentang aku dan Eunha tetapi aku tak rasa bukan ini masanya.

Aku naik ketingkat atas dan terus masuk bilik untuk bersiap. Tiada siapa lagi yang aku boleh call selain unnie JungAh dan aku harap unnie JungAh tak busy harini.

 

" Yobosaeyeo.. "

" Yobosaeyeo, aah ~ YooMi aah, waeyeo? "

" Unnie, jom outing? "

" Haa? jinjja? unnie pun tengah bosan. Kajja ! nanti unnie ambik YooMi. "

" Erm ! arasso.. "

 

Selepas tamatkan talian aku terus bersiap. Aku memakai t- shirt labuh berwarna merah jambu dan juga skinny berwarna merah. Aku melihat jam di dinding tepat jam 6:00 pm unnie JungAh sampai. Aku minta kebenaran mama untuk balik malam  dan mama mengizin kan aku.

Aku terus masuk kedalam perut kereta yang dipandu oleh unnie JungAh. Kami merancang untuk pergi ke makanan Jepun yang terdapat di Seoul sebelum pergi Shopping. Didalam kereta macam2 yang kami borakkan sehingga Unnie jungAh tidak sedar yang kami telah terlepas restoran Jepun itu. Kami tertawa dan unnie JungAh terpaksa berpatah balik. Perjalanan sepatutnya hanya 15 minit menjadi 30 minit sebab kesesakan lalu lintas. Pada waktu petang macam ni selalunya orang akan balik daripada kerja jadi keadaan jalan raya agak sesak dengan kenderaan.

Sampai sahaja di restoran itu unnie JungAh mengambil tempat di tepi tingkap kerana unnie tahu itu tempat kesukaan aku. 

Belum sempat kami nak ambik order ada seorang lelaki menegur kami. Dan aku tahu sangat suara tu. Ye ! dah lama aku tak dengar suara tu.

 

" Noona ! Choi YooMi ! "

 

Aku tidak memandang lelaki itu malah unnie JungAh tersenyum memandangnya dan mempelawa nya duduk satu meja dengan kami. Aku amat kecewe kerana unnie JungAh tak faham apa yang terlintas dalam fikiran aku. Wait ! unnie JungAh buka tak faham tapi buat ak faham. Aku menjeling ke unnie JungAh dan riaksi dia hanya bersahaja malah tersenyum manis dihadapanku. Lelaki yang duduk disebelah aku juga tidak menegurku tapi aku tahu dia dari tadi memerhatikan aku.

Unnie JungAh menanya makanan yang lelaki itu nak makan. Dan unnie JungAh terus meninggalkan kami berdua.

 

2 minit berlalu...

3 minit berlalu...

4 minit berlalu..

 

Aku dan lelaki tu tidak bersuara atau pun bertegur. Aku melihat unnie JungAh masih lagi mengambil order. Aku faham makanan yang kami order terlampau banyak. Aku mendengar lelaki disebelah ku memanggil nama aku..

 

" YooMi.. "

 

Aku menghiraukan sahaja panggilannya. Aku terus memandang ketingkap dan melihat kenderaan yang lalu lalang.

Tak lama selepas tu Unnie jungAh sampai membawa makanan yang kami order. Aku fikir ingin membantunya membawa makanan itu kerana aku tengok unnie JungAh tak cukup tangan. Aku bangun dari kerusi dan berjalan menghampiri unnie JungAh, semasa aku berjalan tiba2....

 

" Oh mak kau ! "

 

Ye ! time tu hanya Tuhan je yang tahu perasaan aku macam mana. Aku terjantuh ke lantai dan aku tahu itu perbuatan lelaki tu. Ye ! Choi JungHong ! Aku memandang lelaki itu dengan perasaan yang bercampur baur. Lelaki itu hanya tertawa sahaj melihat aku terjatuh dilantai. Dan aku melihat unnie jungAh juga tertawa melihat aku.

Selepas kejadian tu aku hanya bermasam muka dengan unnie JungAh. 

 

[Perbualan antara Zelo, JungAh dan YooMi]

 

J: Zelo aah ~ lepas ni kami nak pergi shopping, nak join?

Z: Jinjja? boleh juga..

Y: Eh ! andwei ! Zelo sshi ! kau busy kan harini? lagi pun kalau kami bershopping balik lambat.

Z: Saya tak busy harini. Balik lambat pun tak apa.

J: Ha ! dengar tu Yoomi? apa salahnya kalau Zelo join kita sekali.

Z: YooMi sshi ! ada news terbaru ke? siapa yang buli kau selain aku selepas tamat graduation ni?

Y: Yah ! JungHong sshi ! kau ingat aku macam dulu lagi ke? Aku Choi YooMi tak mudah kena buli lagi.

Z: Choi YooMi sshi ~ jinjja? setahu aku, baru je tadi kau kena buli dengan nappeun namja Choi JungHong.

J: Yah ! geuman ! kenapa cakap formal pulak ni? Korang berdua kalau jumpa tak bergaduh tak boleh ke?

Z: Tak boleh ! kalau saya tak buat macam ni, saya tak dapat dengar suara pujaan hati saya Choi YooMi..

Y: Yah ! Stop it !

 

Zelo hanya tersenyum nakal memandang ku, dan unnie JungAh hanya tertawa melihat kami berdua. 

 

**Throw back on**

 

Aku melihat Zelo berjalan menghampiri ku. Aku tak tahu perang yang keberapa lagi akan tercetus. Aku nak benda ni berakhir secepat mungkin. Muka dia, mata dia, aku tak boleh tengok. Sejak dia datang dalan hidup aku, sejak aku kenal dengan dia, hidup aku tak tenang. Choi JungHong ! stop it !

Dia semakin menghampiri aku. Aku menjadi kaku dan tak tahu apa yang harus aku lakukan. Aku berasa air mata ku bila2 masa sahaja aku jatuh.

 

"Makin dekat...."

" Dekat... "

Dan akhirnya dia berada berapa inci sahaja dihadapan aku. Air mataku mula jatuh kepipi. Aku kaku dan lidah ku tak mampu untuk berkata apa2. Riaksi wajahnya yang sentiasa tenang yang membuatkan hati aku semakin gelisah. Dia smirk ! Aku benci kau Choi JungHong !

Tiba2 tangannya hinggap ke pipi aku dan mengesat air mata ku yang jatuh. Aku terkejut dengan tindakannya. Dia tersenyum padaku, senyuman dia tak sama dengan hari2 yang lain. Aku seperti melihat angel yang tersenyum padaku. Dia dekatkat mulutnya dia telinga aku. Aku semakin berdebar debar dan kaku.

 

" Saranghae Choi YooMi "

 

Betul ke yang aku dengar? Betul ke yang depan aku ni musuh ketat aku? Aku berasa pandangan aku semakin kabur, kepala ku semakin sakit dan akhirnya aku tak sedar kan diri.

 

**Throw back off**

 

Itu kali terakhir aku melihatnya. Dan kali ni, pada harini aku berjumpa denganya lagi. Aku akan lupakan perkara tu dalam hidup aku, kerana aku rasa setiap apa yang berlaku dalam hidup aku dengan dia adalah perkara paling pahit yang aku pernah lalui. Dan aku ingin buka buku baru. Aku tidak akan menganggap dia sebagai Choi JungHong tetapi aku akan menganggap dia Choi Zelo kawan baru aku. Ye ! kawan baru aku yang aku kenal di restoran Jepun pada hari ini.

Selepas makan kami terus pergi dari tempat itu. Unnie JungAh memecut laju kereta yang dipandunya. Unnie JungAh ingin sampai segere ke tempat kami bershopping. Aku tahu perasaan unnie mesti excited kerana dia dah lama tidak bershopping bersamaku. Aku melihat Zelo dari cermin kereta. Dia hanya diam sahaja memandang ke arah tingkap. Aku tidak dapat baca fikirannya kerana aku juga masih terkejut dengan apa yang berlaku harini.

 


 

Bored right? minhae..

I'm waiting for subscribe and comment from my reader..

ENJOY my fanfic ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KimMinHye
#1
Chapter 2: zelo,zelo,zelo,zelo... kenapa dia handsome sangat ya?
KimMinHye
#2
Chapter 1: saya nak bg tips,kalau tak sempat buat,boleh simpan dulu,jangan tunjuk lagi.. saya hnya mnasihati... mianhaeyo kalau awak tersinggung.