Chapter 7 : Leave

Please Don`t Leave Me?
Please Subscribe to read the full chapter

DinggDonggg..DinggDongg..

Kamu yang sedang lena terbangun dari tidur..Siapa yang mengetuk pintu rumah Chanyeol malam malam begini? Kedua ibubapa Chanyeol tidak berada disini..Jadi, siapa pula yang mengetuk pintu rumah Chanyeol..Kamu melihat Chanyeol berada disebelah kamu. Eh? Bila Chanyeol berada disebelah aku? Kamu kehairan.. Tapi kamu dikejutkan oleh ketukan pintu dan bunyi loceng pada masa yang sama..Dengan perasaan yang malas, kamu segera bangun dari baring dan segera menuju kearah pintu rumah Chanyeol..
  Sebaik saja kamu membuka pintu rumah Chanyeol, kamu dikejutkan oleh Hyoan, iaitu orang suruhan kedua ibubapa kamu..Dia melihat kamu dengan senyuman lebar dibibirnya..

   ``Ohh.. Kamu disini ya,Hana? Mari balik!``

 Hyoan segera menarik tangan kamu dengan kuat..Dia ingin membawa kamu pulang. Dia diarah oleh kedua ibubapa kamu setelah mereka mendapat tahu bahawa kamu hilang dari rumah. Mereka sudah menganggak bahawa kamu akan datang di rumah Chanyeol memandangkan di Korea kamu hanya rapat bersama Chanyeol.. Ternyata, tekaan mereka benar..Setelah menyuruh Hyoan datang kerumah Chanyeol..Kamu berada disitu..Kamu ingin menarik tangan kamu, namun kekuatan lelaki siapa boleh menghalang? 

             ``Lepaskan aku la..Aku tak nak ikut! Lepaskan aku!``

                         ``Maaf! Kau kena ikut aku juga! Cepat! Kalau kau rela, senang kerja aku!``

  Chanyeol yang sedang terlena segera bangun dari tidur..Dia terdengar suara kamu yang sedang dalam kesusuhan..Segera Chanyeol melihat keatas sofa..Kamu tiada disitu! Chanyeol yang dalam keadaan risau segera bangun untuk mencari kamu..Dia melihat kamu yang berada dimuka pintu sambil bergelut bersam seorang lelaki..Dia segera menuju kearah pintu sambil menjerit..

   ``Woi ! Kau buat apa, hah? Lepaskan Hana!``

                    ``Chan! Tolong aku! Aku takk nakk ikut lelaki gila ni!!``

             ``Jangan bising! Cepat ikut aku!``

 Hyoan menarik tangan kamu dengan lebih kuat selepas melihat Chanyeol yang datang ingin menyelamatkan kamu. Chanyeol segera menarik tangan kamu dengan cepat..Namun, Hyoan menolak Chanyeol dengan kuat membuatkan badan Chanyeol sedikit kebelakang..Selamat Chanyel cepat bertindak jika tidak kepala Chanyeol sudah berdarah kerana terhantuk di dinding!

             ``Kau memang cari nahas! Aku suruh kau lepaskan, Hana!!``

  Chanyeol menumbuk Hyoan dengan kuat! Hyoan yang tidak menyangka dengan tumbukan Chanyeol jatuh terduduk! Dia menoleh kearah Chanyeol dengan geram! Kamu yang ketakutan segera lari bersembunyi dibelakang badan Chanyeol..Kamu mengenggam erat baju Chanyeol dari belakang..Chanyeol yang berdiri sambil mengenggam erat tangannya tanda `bersedia` menerima apa apa jua perkara yang akan berlaku! Sebaik saja Hyoan bangun dari terjatuh, dia ingin menumbuk Chanyeol, namun dihalang oleh kedua ibubapa kamu yang baru saja sampai disitu..

     ``Hyoan! Berhenti!``
 
 Kedua ibubapa kamu mendekati kamu dan Chanyeol..Hyoan segera berundur kebelakang.Dia tak jadi ingin menumbuk Chanyeol..Kamu yang melihat kedua ibubapa kamu mula berasa gelisah..

         ``Hana! Mari balik!``

                                   ``Mama..Papa..Hana tak nak balik! Hana nak duduk sini!``

    ``Han Hana! Kamu jangan degil..Mari balik! Sudah lah kamu lari dari rumah!``

 Kamu mengeleng laju..Tidak! Kamu tak ingin pulang..Kamu tidak ingin pergi ke Australia! Kamu tak nak tinggalkan Korea! Kamu tak nak tinggalkan Chanyeol! Kamu sudah berjanji kepadanya!
 

   ``Mama..Papa..Mianei..Hana memang tak nak pergi..Hana nak duduk sini, Please? Faham Hana?``

            ``Oleh kerana kami berdua faham kamu lah kami ingin membawa menghantar kamu ke Australia.Ini semua demi kebaikan kamu, sayang..Dengarlah cakap mama ni..Ye sayang?Mari?``

Chanyeol segera menoleh kearah kamu..APA?? Hana akan dihantar ke Australia? Tidak! Ini tak mungkin! Patutlah Hana bertanya kepada aku soalan yang aku tak jangka! Kamu melihat kearah Chanyeol..Muka Chanyeol seakan meminta kepastian dari kamu..Kamu mengangguk..``Chan..Maafkan aku kerana tak ceritakan perkara sebenar..Aku..kena pergi Australia..Tapi aku tak nak Chan!`` kamu mengenggam erat tangan Chanyeol..
 
  ``Mari lah sayang..Papa dan mama datang kesini nak ambil kamu..Mari ikut kami?``
 

Kamu menggeleng..Chanyeol tertunduk..Dia tak sanggup melihat kamu pergi dari nya..Dia sudah berjanji kepada kamu bahawa dia akan melindungi kamu.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shindongri #1
Chapter 7: Tlg lh sambung citet ni daebak
exosaranghaeyo #2
Chapter 8: Bestnyer crita awk nieyh saye suke sgt sgt saye sedih bace part hana difitnah dan pegi tinggalkn chanyeol saye solute la cerita yg awk buat nieyh... <3
baehwililly
#3
Chapter 7: ouch sedihnya !! ..wei buat sambungan cerita ni ..chanyeol kena jumpa hana balik XD hhaha..well cerita ni best XD
ashmahlee
#4
Chapter 7: //cry// wow . daebak !
wesoohan
#5
Chapter 7: sedih...buat la sambungannya ya author-nim?btw,daebak la
baehwililly
#6
Chapter 6: sweetnya !! Hana jnglah tinggalkan chanyeol !!..best ..update soon please !!
baehwililly
#7
Chapter 5: best nya !! ..update soon !!
Ilovetoship #8
Chapter 1: Best ya!!!!!!!!!