Chapter 2

Married Before Love

"Saya dah balik." TaeYeon menutup pintu utama dan terus menuju ke biliknya. Ini dikira rutin hariannya apabila dia pulang lewat dari kerjanya. Walaupun TaeYeon bekerja di tempat ayahnya tetapi, jadualnya agak padat berbanding dengan jadual ayahnya. Jadi dia sudah biasa pulang lewat. Lagipun, TaeYeon bukannya buat apa-apa lepas balik. Terus baring, check handphone. Itulah dia buat setiap hari.

"Tidurlah. Esok nak meeting."

 

Tepat pada pukul 9 pagi, mesyuarat dimulakan. Setiap wakil dari setiap syarikat mempersembahkan hasilan kerja mereka kepada pembesar-pembesar yang berada di situ termasuklah TaeYeon. Mereka menepuk tangan setelah mereka seledai dengan mesyuarat itu dan mereka bersurai. Hari pun sudah petang.

Tibalah masanya untuk semua pekerja pulang ke rumah untuk berjumpa dengan yang tersayang. Jalan yang kosong sudah dipenuhi dengan beribu-ribu kereta untuk pulang ke rumah hingga sesak jalan. Ada yang tidak puas hati dengan kesesakan jalan raya hingga menimbulkan perasaan marah terhadap pemandu yang sedang memandu dan mulalah bunyi hon kereta.

"Aish...macam mana boleh sesak ni? Harap-harap dia tak membebel kalau aku lambat. Rasanya sampai malam aku tersekat di sini."

Keluh DooJoon. Dia rasa agak gementar jika dia lambat bertemu janji dengan KyungRi. Bukan apa, KyungRi tu kadang-kadang cerewet sedikit. Aha...untuk mengelakkan dari kuasa KyungRi tu, buatlah apa yang dia suka. Itulah yang dia buat setiap hari untuk menggembirakan KyungRi.

"Matilah aku kalau aku lambat macam ni."

Fikirannya makin serabut. Tidak tahulah sama ada teman wanitanya atau kesesakan lalu lintas. "Dah malam ni. Takkanlah dia tak sampai-sampai lagi?" KyungRi mengeluarkan telefon bimbitnya dan menghantar mesej kepada DooJoon. 'Oppa neo eodiya? Dah lama saya tunggu Oppa di sini. Cepat ya?' Dia mengeluh. Belum dia mrnekan butang 'hantar', DooJoon tiba seperti orang baru habis lari marathon. Punyalah peluh badan bagai...

 

hehe hey guys. sorry kalau update lambat. sebab komputer rosak. sekarang dah okay cuma bapak I pergi bawak gi office dia. so skarang I guna hp adik i. carilah. yaseumin kat aff ni. so amacam citer? bosan... uhm... takpe tunggu sampai chapter belakang2 nanti. poster I suruh imankarmilla buat ahaha. komenlah. please komen kat bawah ni. hehe so sekarang ni. nak cari udea untuk buat chapter 3. doakan aku berjaya. k? annyeong.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
mnm_0710
#1
wow...melayu style of fanfics...:)
taengoo_leaderlovely
#2
wahh! malay fanfic pasal taeyeon pula tu. happy nye!!! XD saya harap awak boleh siapkan fanfic ni nanti author-nim :) fightingg! ;)