Final

Selamat Ulangtahun Perkahwinan, Mama dan Papa! ^^

 

 

Sunggyu dan Woohyun duduk di atas sofa di ruang tamu sambil menonton tv. Sesekali Sunggyu mengerling ke arah bilik anak-anak kembarnya dan dia dapati lampu bilik mereka masih menyala.

 

 

"Ish, dah lewat malam ni. Diorang tak tidur lagi, ke?"

 

 

"Apa? Biar la...esokkan diorang cuti sekolah." ucap Woohyun.

 

 

"Mana boleh, Hyun. Diorang tu budak-budak lagi. Time-time macam ni la diorang kena tidur dah. Tak boleh ni. Saya nak pergi tengok diorang." ucap Sunggyu sambil dia cuba untuk berdiri, namun dihalang Woohyun.

 

 

"Awak duduk la. Biar saya yang gi tengok diorang. Awak tu tak boleh jalan banyak sangat. Cukup la hari ni awak berpenat lelah jaga diorang. Sekarang saya dah balik, biar saya yang tengokkan diorang plak. Okey?"

 

 

"Okey." Sunggyu duduk semula, manakala Woohyun menuju ke bilik anak-anaknya itu.

 

 

Woohyun perlahan membuka pintu bilik dan dia tersenyum melihat Hye Sung dan Hyun Sung dah tertidur di atas lantai dengan berlapikkan kad manila yang dah dipotong kecil seperti kad ucapan. Pensil warna masih digenggam oleh mereka.

 

 

"Apa la yang diorang buat ni?" Woohyun perlahan melangkah masuk dan mendukung seorang demi seorang anaknya dan dibaringkan di atas katil masing-masing. Selesai menyelimuti mereka, dia kembali melihat kad manila yang masih di lantai. Dia mengambil sekeping dan membeleknya. "Selamat Ulangtahun Perkahwinan Mama dan Papa?" Woohyun berkerut membaca ayat yang tertulis pada kad itu.

 

 

"Hyunnie, awak buat apa tu?" soal Sunggyu yang baru tiba di muka pintu bilik.

 

 

"Huh?" Woohyun menghampiri Sunggyu dan menunjukkan kad tersebut kepadanya. "Awak tengok ni."

 

 

"Apa ni?" Sunggyu mengambil kad tersebut dan membacanya. "Selamat Ulangtahun Perkahwinan...Diorang buat ni untuk kita sepanjang hari ni? How sweet..."

 

 

"Sweet kan? Kita sendiri pun dah lupa, tapi diorang boleh ingat..."

 

 

"Itu la...awak sibuk dengan kerja, saya pula sibuk dengan...ah..." Sunggyu menyentuh perutnya.

 

 

"Kenapa ni? Baby dah nak keluar, ke?" Woohyun meletakkan tangannya di atas tangan Sunggyu. "Bagus la! Boleh la dia jadi hadiah ulangtahun perkahwinan kita yang ke-7! So, awak tak payah susah payah nak cari hadiah untuk saya dah."

 

 

"Banyak la awak punya hadiah. Dia cuma menendang la. Belum nak keluar lagi. Doktor kata due saya next week. So, ada lagi seminggu, okey?"

 

 

"Okey. Tapi tak salah kalau dia nak keluar awal, kan?"

 

 

"Apa-apa la awak ni..."

 

 

><><><><><

 

 

"Mama, papa, happy anniversary!" ucap Hyun Sung dan Hye Sung serentak sambil diorang menghulurkan kad-kad yang baru dibuat semalam kepada parents diorang.

 

 

Sunggyu dan Woohyun menerima kad-kad tersebut dengan senyuman yang terukir di bibir mereka. "Terima kasih! Kami sayang kalian!" ucap mereka serentak, lalu kucupan mesra dihadiahkan ke pipi pasangan kembar itu.

 

 

Sedang mereka begitu seronok menyambut hari unlangtahun itu, tiba-tiba muncul seorang budak lelaki yang berusia 3 tahun mula mengganggu keseronokan mereka, terutama bagi pasangan kembar itu. Budak lelaki itu mengambil seluruh perhatian daripada parents diorang dan dia mula bermanja-manja dengan mereka.

 

 

"Mama, papa..." Hyun Sung memanggil parentsnya yang sibuk melayan budak lelaki itu, namun tidak diendahkan.

 

 

"Papa, mama..." kali ini giliran Hye Sung pula yang memanggil dengan nada yang sebak. Dan apabila dia juga tidak diendahkan, dia mula menangis.

 

 

Woohyun dan Sunggyu begitu seronok dan gembira mendukung budak lelaki itu dan bermain-main dengannya tanpa mempedulikan pasangan kembar itu lagi. Kad-kad ucapan yang diberi oleh pasangan kembar itu, melayang jatuh ke lantai dan tidak dihargai lagi. Itu yang membuatkan pasangan kembar itu makin menangis teresak-esak.

 

 

"Papa dan mama tak sayang kita dah...Hye-i, jom kita pergi dari sini...kita pergi jauh dari sini, dan jangan balik sini dah..." ucap Hyun Sung yang mula mengutip kad-kad buatan mereka dari lantai dengan air mata yang berlinangan. Kemudian, dia memimpin tangan Hye Sung, dan mereka mula melangkah pergi dari situ.

 

 

Tangisan pasangan kembar itu didengari oleh parents mereka yang tidur di bilik sebelah. Woohyun segera berlari ke bilik mereka untuk memeriksa keadaan pasangan kembar itu. Dia membuka lampu bilik mereka dan terkejut melihat keadaan mereka yang menangis teresak-esak di penjuru bilik.

 

 

"Hei, kenapa ni? Kenapa kamu berdua menangis? Shh...anak-anak papa baik kan? Jangan nangis ya..." Woohyun merangkul kedua-dua mereka dan memujuk mereka supaya berhenti menangis.

 

 

"Kenapa ni? Kenapa kamu berdua nangis?" soal Sunggyu apabila Woohyun membawa si kembar itu masuk ke dalam bilik mereka.

 

 

Woohyun meletakkan mereka di atas katil dan sepantas kilat, Hye Sung segera memeluk Sunggyu seeratnya. "Mama! Mama jangan tinggal Hye-i...Hye-i sayang mama...jangan buang kad Hye-i juga, ek? Hye-i susah-susah buat dengan Hyun Sung oppa..." ucap anak kecil itu dengan tersedu-sedan.

 

 

Sunggyu mengesat air mata Hye Sung. "Tak, tak...mama takkan tinggal Hye-i...dah jangan nangis yer. Mama takkan buang kad Hye-i tu...mama akan simpan buat selama-lamanya sebab Hye-i dah susah payah buatkannya, kan?" Sunggyu membawa Hye Sung ke dalam pelukannya, namun matanya memandang Woohyun yang juga sedang memujuk Hyun Sung. "Kenapa ni? Apa dah jadi, Hyunnie?" soal Sunggyu.

 

 

"Tak tahu la. Masa saya pergi tengok diorang, memang diorang dah nangis teresak-esak macam ni. Mimpi ngeri agaknya." jelas Woohyun sambil mengusap-ngusap belakang Hyun Sung yang berada dalam pelukannya.

 

 

"Mimpi ngeri? Kesian anak mama ni...mimpi ngeri yer? Ala ciannya dia..." Sunggyu mengucup dahi Hye Sung.

 

 

Beberapa minit kemudian, si kembar itu dah terlelap semula dan Woohyun bercadang nak tidurkan mereka di bilik mereka semula namun dibantah oleh Sunggyu dengan alasan mereka mungkin akan alami mimpi buruk lagi.

 

 

"Biar la diorang tidur dengan kita malam ni." cadang Sunggyu.

 

 

"Tak muat la, Gyu. Mana cukup 5 orang tidur atas 1 katil. Awak jangan lupa baby kat dalam tu. Tak menguik dia nanti."

 

 

"Muat la. Diorang ni pun bukannya besar mana. Biar la. Kesian plak saya tengok." Sunggyu masih lagi menepuk-nepuk Hye Sung yang tidur di ribanya.

 

 

"Kalau diorang tak buas, saya tak kisah, Gyu. Ni diorang tidur macam dapat mimpi main bola sepak, silap-silap haribulan diorang tertendang baby tu macam mana? Saya taknak ambil risiko."

 

 

Sunggyu hanya merenung Hye Sung yang tidur diribanya, dan Hyun Sung yang tidur disebelahnya. "Baiklah, tapi jangan sampai diorang terjaga."

 

 

"Saya tau la. Awak jangan risau, okey?" Woohyun mendukung Hye Sung dahulu dengan penuh berhati-hati supaya dia tak terjaga. Dan apabila dia hampir melangkah keluar dari bilik, tiba-tiba Sunggyu mengerang kesakitan. Woohyun membaringkan semula Hye Sung di atas katil dan menghampiri isterinya. "Gyu, kenapa?"

 

 

"Saya tak tau, Hyunnie...perut saya sakit sangat ni! Argh!"

 

 

"Takkan baby dah nak keluar? The due is next week, not this week!" ucap Woohyun dengan cemasnya. "Okey, okey, don't panic! Gyu, tarik nafas dan hembus sementara saya minta tolong Myungsoo untuk jaga si kembar ni, okey?"

 

 

"Okey..." balas Sunggyu yang mula menarik dan menghembus nafas seperti yang disarankan.

 

 

Woohyun segera berlari keluar dari rumahnya dan menuju ke rumah sebelah. Dia mengetuk-ngetuk pintu rumah tersebut sehinggalah pintu itu dibuka.

 

 

"Woohyun hyung? Ada apa malam-malam ni?" soal Myungsoo yang baru bangun tidur.

 

 

"Tolong tengokkan Hye-i dan Hyun Sung. Hyung nak bawa Gyu ke hospital."

 

 

"Kenapa? Baby dah nak keluar, ke?"

 

 

"Macam tu la rasanya!"

 

 

"Hyung jangan risau, saya akan jaga diorang. Good luck for the new baby!" Myungsoo menutup pintu rumah WooGyu apabila Woohyun dah beredar bersama Sunggyu.

 

 

><><><><><

 

 

"Ini semua salah awak, Hyunnie! Mulut awak masin tau tak?" tengking Sunggyu yang dalam kesakitan sementara menunggu doktor datang ke bilik bersalin itu.

 

 

"Ya, saya tau saya salah sebab minta hadiah yang bukan-bukan. I'm sorry..."

 

 

Tidak berapa lama kemudian, doktor pun muncul.

 

 

"Okey, dah berapa cm nurse?" soal doktor yang mula memakai sarung tangan.

 

 

"8cm dah, doktor." balas nurse itu.

 

 

"Okey, so awak memang dah bersedia untuk bawa baby awak ke dunia ni. Kita mula sekarang?" doktor itu memandang Sunggyu, dan Sunggyu perlahan mengangguk. Tangan Woohyun digenggam erat. "Okey, you can start pushing...now!"

 

 

Sunggyu mula meneran seperti yang diarahkan.

 

 

Beberapa jam kemudian, seorang bayi lelaki selamat dilahirkan. Sunggyu dan Woohyun menangis kegembiraan apabila nurse menyerahkan bayi itu kepada mereka.

 

 

"Thanks, Gyu! I love you!" Woohyun mengucup dahi Sunggyu.

 

 

"I love you too, and happy anniversary!" ucap Sunggyu yang masih lemah. Namun, senyuman tidak lekang di bibirnya tatkala dia melihat bayi lelaki dalam dukungannya.

 

 

"Ini adalah hadiah terbaik yang pernah saya dapat, Gyu! Thank you so much!" ucap Woohyun kegembiraan.

 

 

><><><><><

 

 

Keesokan paginya, setelah Sunggyu baru terjaga dari tidurnya semalaman untuk berehat dengan ditemani Woohyun...

 

 

"Mama, papa!" teriak pasangan kembar itu sebaik sahaja mereka melangkah masuk ke dalam wad mama mereka.

 

 

"Hye-i, Hyun Sung!" teriak Sunggyu dengan gembiranya menyambut kedatangan si kembar itu. Woohyun mendukung mereka berdua dan diletakkan di sebelah Sunggyu di atas katil.

 

 

"Thanks, Myungsoo sebab jaga diorang." ucap Woohyun kepada Myungsoo sebaik sahaja Myungsoo muncul.

 

 

"Takper, hyung. Anak buah saya juga." balas Myungsoo. "Oh, cakap pasal anak buah, mana baby?"

 

 

"Ada kat wad baby la. Doktor tak bagi dia duduk sini lagi, sebab dia lahir tak cukup hari. Tapi, semuanya okey. Don't worry. Baby sihat, dan mama diapun sihat." Woohyun berdiri di sebelah katil.

 

 

"Mama, papa, selamat hari ulangtahun perkahwinan yang ke-7!" ucap dua beradik tu serentak sambil menghulurkan kad-kad ucapan comel yang baru disiapkan tadi atas bantuan bapa saudara mereka setelah tertangguh malam semalam disebabkan terlelap.

 

 

Woohyun dan Sunggyu mengambil kad-kad tersebut dan tersenyum gembira. "Thank you, my children! Mama dan papa betul-betul suka!"

 

 

"Tapi jangan buang tau...semalam kami mimpi mama dan papa buang kad tu. Sedih kami..." Hye Sung mencebik.

 

 

"Tu la...mama, papa buang kami bila dah dapat baby baru...jangan buat macam tu, k?" Hyun Sung hampir menangis.

 

 

Mereka berempat segera berpelukkan. "Kami takkan buang kamu berdua. Jangan fikir macam tu dah, sebab kami sayang semua anak kami. Okey?" jelas Sunggyu.

 

 

"So, siapa nak pi tengok baby baru?" soal Myungsoo.

 

 

Hye Sung dan Hyun Sung segera mengangkat tangan dengan teruja, dan mereka beredar mengikuti Myungsoo ke bilik baby.

 

 

"So, apa nama baby boy kita?"

 

 

"Alamak, lupa la...kita tak bagi nama dia lagi...apa la." Woohyun menampar dahinya sendiri. "Awak nak bagi nama apa?"

 

 

"Nam Woogyu. Gabungan nama kita." cadang Sunggyu.

 

 

"I love it! Nam Woogyu..."

 

 

.........................................................................................................................................................

A/N: Tamat juga akhirnya...macam mana? Best tak? Harap-harap awak semua suka ^^ *peace*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 2: Aigoo. Sweet gilosss. Si cold L jaga budak? hahaha tak sangka. Btw best ah cite nie
NinaNaz
#2
Chapter 2: Too cute T.T can't handle the cuteness overload /dies
onlyforone
#3
Chapter 2: aigooo this is so cute ;w;
luhanihyun #4
Chapter 2: Ni kesinambungan citer cintamu miliku kan?
empresschingyu
#5
Chapter 2: happy end. happy family. mama, papa, and their children^^
KJNYeol
#6
Chapter 2: sweet dan cute <3
dooseob_saranghae
#7
Chapter 2: kyaaa sangat suk.....bagus
kay_yayah #8
Chapter 2: Suka sgt..tp sayang dh abis...erm sweet couple with sweet family.....