Move Away

This Stupid Married

Taemin keluar dari kereta dan menutup pintu kerata dengan kuat sekali . Eunji terkejut . ‘aku ader buat salah ker ?’ . Eunji masuk ke rumah dan sedikit terkejut kerana mummy dan daddy taemin berdiri di ruang tamu . "pergilah pujuk dia elok-elok . Nanti okeyah tu"pujuk Mrs Hi . Eunji mengangguk seraya pergi .

 

Eunji mengetuk pintu sambil memanggil nama Taemin tetapi tiada ‘response’ . Eunji membuka daun pintu perlahan-lahan dan mencari kelibat Taemin . Taemin berdiri diberanda seraya berpaling kearah Eunji . Eunji sedikit resah . "Awak tak apa-apa ke ?" Eunji bertanya dengan lembut . Taemin mendiamkan diri dan berpaling ke arah suasana yang suram . Eunji berlari mendapatkan Taemin dan memeluknya dari belakang . "saya minta maaf kalau terbuat salah dengan awak ." Eunji berkata lembut .Keluar air mata Eunji . Taemin menepis . "Tak payah berlagak suci dengan akulah!!" Taemin menengking . "Awak bagitahulah apa salah saya sampai awak mengamuk tak tentu pasal !"Eunji mula menangis .Eunji duduk melutut di atas katil . Taemin berasa kasihan.Dia berpaling kearah Eunji.Taemin pergi mendapatkan Eunji perlahan-lahan . Taemin mendakap erat Eunji yang sedang menangis .Eunji menangis sehingga dia terbuai dalam pelukan Taemin .

Eunji bangun dari tidur dengan sakit kepala yang tidak henti-henti dari semalam . Eunji melihat dirinya sedang dibungkus dengan selimut atas katil .Dia sedikit terkejut , kerana malam semalam Eunji tidur bersama Taemin . Eunji menekup mukanya dengan tangan . Dia berasa sedikit malu dengan keadaan sekarang . Dia melihat jam loceng di sebelahnya , ‘8.15 a.m ‘ . Eunji turun dari katil dengan perlahan supaya tidak mengejutkan Taemin dari tidur lenanya . Dia pergibersiap-siap untuk keluar dengan Yoona sebentar lagi .

 

"Apesal dengan kau hari ni ? OK ke tak ?" tegur Yoona sambil memandu . "Mestilah okey . Kenapa dengan aku ? Ada Nampak pelik ke ?". "Kau bergaduh dengan Taemin ke semalam ?" Yoona berasa curiga ."Mwo ? Gaduh ? Mana ada . Memang kenapa dengan aku ?Ada yang pelik ke ?" Eunji mengambil cermin mininya dalam beg tangannya dan manilik .’ "Memang kau Nampak pelik . Aku nak Tanya kau menangis ke semalam ?" TanyaYoona serius . "Ermm.. mana ada. Mengarut je kau ni" Eunji terelak kecil . "Banyaklah kau ! Mana ada ? Apesal mata kau bengkak ? Takkan kau nak cakap mata masuk habuk ? tak masuk akal betul !" Yoona berkata dengan wajah yang serius . "Chill ah ~ Sikit je ni . Ahaha"Eunji mengelak . "Kau bagitahu aku apa yang Taemin buat kat kau ? Aku nak bagi oneshot kat dia ."Yoona mengambil berat. "Banyaklah kau one shot ! small matter lah ! Kau jangan risaulah . Aku still alive lagikan ?"Eunji berjenaka . "Boleh la kau hidup hari ni . Esok-esok , matilah kawan aku kat tangan Taemin .Merana betul aku tengok kau ." Eunji mencubit lengan Yoona .Yoona mengadu kesakitan . "Dah la ! Boring asyik cakap pasak Kingka kau je ."Eunji tergelak kecil . "Macam mana dengan sepupu kau ?" Tanya Yoona menekan punat radio .Lagu G.R.8.U oleh vixx dimainkan . "Maksud kau , Ravi ke ? Kenapa dengan dia ?"Tanya Eunji sambil menaip sesuatu di telefon Samsung s4 . "Dia kata dia nak belajar kat luar negara ." kata Yoona . "Mwo ? Betul ke ? Bila ? Kau tahu dari mana ?" bertalu-talu soalan diajukan ke Yoona . "Aish ~ Jinjja this girl ! kau tak tahu apa2 langsung ?" Yoona menggeleng kepalanya . Eunji hanya tersenyum .

 

Tepat jam 9 malam Eunji baru pulang ke rumah . Seharian dia menghabiskan masanya dengan yoona . Sebaik sahaja tombol pintu dibuka dia merasakan sesuatu yang akan berlaku sebentar lagi . Kedengaran suara Mr Lee . "Eunji come here sit ."arah Mrs Lee. Eunji pergi kearah Mrs Lee dan kelihatan Taemin yang bermuka ceria . ‘Wae?’ Eunji resah . Eunji mengambil tempat di sebelah Mrs Lee . "U still remember bout that key that I had gave to you ?"Tanya Mrs Lee . Eunji mengangguk . "Rumah tu dah siap . So , daddy nak Eunji dan Taemin berpindah di sana secepat mungkin okey ?" Beritahu Mr Lee . Raut muka Eunji bertukar masam . Eunji tersenyum kelat .Baru Eunji hendak menjawab Taemin mendahului "Setuju !" Taemin tersenyum . Eunji sedikit geram dengan Taemin . ‘Duduk dengan Taemin senanglah aku kena buli’ kata Eunji dalam hati . "Okey . Setuju . So , korang boleh la packing barang2 yang nak dibawa kat sana"Kata Mrs Lee .Eunji hanya mengangguk tanpa bantahan . "Eunji pergi mandi dulu"katanya dan berlalu pergi ke atas.Taemin mengikut Eunji .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KairaLavender
#1
Malay fanfic? Dah lama tak baca...however, update soon! ^^