Such a unlucky day

Fall in L

         

 

Di pagi yang indah , dengan bunyi kicauan brung-burung disamping cuaca yg agak baik , Juniel bangun seperti biase mengemas cadar tilam nya ..." Indahnya hari ni , harap-harap sesuatu yang baik berlaku hari ni " bisik nya sendiri ..Tiba - tiba matanya tertumpu pada sebuah jam lonceng di atas meja soleknya .

Jam tersebut menunjukan pukul 7.00 pg ..Wajah comel Juniel yg tadinaya gembira tetiba menjadi gelisah macam nampka hantu. " Omma!!!....jerit Juniel yang kelihatan kelam kabut mncapai tuala terus msuk ke dalam tandas.

Omma juniel yg terkejut mndegar jeritan ank gadisnya trus meluru ke bilik anaknya itu. " kamu dh knape panggil omma ? " " omma tak kjut Juniel knpe? , tgok hari ni juniel akn lambat  ke sekolah. " rungut Juniel di dalam tandas. Omma nye mnggaru -garu kpale yg tidak gatal. Barulahh ommanya ingt yg anak nya itu akan memulakan persekolah  hari ini di sekolah barunya .  

Setelah bersiap mngenakan pkaian seragam sekolah , Juniel trus bergegas mncapai beg skolahnya . Srapan yg dihidangkan ommanya tdk sempat di mkn , dia hanya sempat mncium pipi omma nya shaja. " Habislah aku..." bisik hatinya smbil mngayuh basikal selaju yg mungkin. Dengan kelajuan basikal yg di tunggang oleh juniel agak-agk boleh mnglhkn f1 ..mana tidaknya di hari pertama persekolahanya di sekolah baru , Juniel telah lewat. 

Tiba-tiba sebuah kereta hampir2 melanggar si gadis yg sedang memecut laju itu , belum sempat dilanggar Juniel dh terjatuh sendiri akibat terkejut. Dia telah terjatuh betul2 di dpn kereta itu , mujurlah pemandu itu mmberhentikan knderaannya. " Cik , awak tak apa2? " tanya pemandu itu. Dia rase cemas setelah melihat wjh gadis itu pucat .

Beberape minit kemudian juniel tersedar , " eh ..awak ni rabun ke? nak langgar saya.." balasnya. " mana ada saya langgar awak , awak yg jatuh sendiri." kata pemuda itu. Tidak mahu kalah Juniel trus bangun dan terus memarahi pemuda tersebut " awak tu yg nk lnggar saya, sb tu sy jatuh. Pemuda itu hanya senyum , " iyelah cik adik , awak nak saya bwk awk pegi klinik tak? ." tak payahlah  , saya dh lmbat ni...ishh!! ni semua salah awak.." Juniel trus mnggang basikalnya dan berlalu tapi sempat juga di mlihat wjh pemuda itu .."hmm ...hensem jugak dia tu.." bisik nya sendiri sambil tersenyum mmbyangkan wjh tampan pemuda tersebut.

 

Lonceng berbunyi , mujur lah di tidak terlewat masuk ke kelas..sebelum msuk ke kelas juniel berjumpa dengan guru yg bertugas  untuk meminta jadual dan juga kelasnya. Guru tersebut membawa Juniel ke kelas yg telah didaftarkan. Juniel di arahkan masuk oleh guru yg sedang mngajar di kelas barunya itu. " Masuk " tegas kata guru tersebut . Juniel berasa pelik mndngar suara guru itu seperti suara yg baru tadi didengarnya.Tepat jangkaannya apabila guru yg dimaksudkan itu adlh pemuda yg hampir mlnggarnya itu . Terkejut Juniel.Dia cube mnyembunyikan wajahnya disebalik kertas dftar ." ok class , harini kita ada murid baru " kata guru itu tnpa memndang wajah Juniel. " siapa nama awak?" tanya guru itu memandang tepat ke wjh juniel yg cube mnybunyikan wjhnya." Ju...jun..juniel.." tersekat -sekat katanya . 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kirumagu
#1
Chapter 1: haha,eksited tol ko menaip sampai typo sana sini XD
ButterflyShida #2
Chapter 11: Eh Hong Ki, jgn tarik perhatian juniel ye... ha ha ha
ButterflyShida #3
Chapter 10: Hidup mestilah ada rules hahaha! :3
ButterflyShida #4
Chapter 9: patut ucapkan tahniah ni.. pretending
ButterflyShida #5
Chapter 8: uee x patut berdendam pun..
ButterflyShida #6
Chapter 7: semakin menarik.. tatabahasa off x pe pon.. asal dapat difahami sudah la.. bila dah bca cerita ni teringat la pulak novel 'syg cikgu ketat2'

pernah baca?
kei_baobei #7
Chapter 1: maaf,tapi tatabahasa awak agak off :D
ButterflyShida #8
Chapter 5: Wah very interesting... update soon and when Hong Ki will come out??